گفتگویی با یک بانوی خیر سبزواری/ مدیر حسینیه ابوالفضلی خیابان رضوی

مجله اینترنتی اسرارنامه در اردیبهشت ماه 92 برای اولین بار در سبزوار ، به مناسبت روز گرامیداشت مقام زن ، پژوهشی را در رابطه با بانوان موفق و فعال اجتماعی در دارالمومنین سبزوار انجام داد که اولین پژوهش مدونی بود که تا کنون با این محوریت در میان بانوان سبزواری انجام شده بود و منجر به تهیه فهرستی از بیش از 20 بانوی موفقی شد که عمدتا در نیم قرن اخیر و به ویژه بعد از دوران پیروزی انقلاب اسلامی ایران در عرصه اجتماع حضور موفق و ارزشمندی یافته اند. برای مشاهده آن فهرست هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.

همان زمان تصمیم گرفتیم ، اگر همچنان توفیق ادامه کار فرهنگی و رسانه ای را داشته باشیم ، به تکمیل و گسترش آن پژوهش همت گماریم.اینک اسرارنامه توفیق آن را دارد که در بخش حوض هشت پایه همین وبسایت ، دسته مستقلی را به بانوان موفق سبزواری اختصاص داده باشد (منبع) و در اردیبهشت و فروردین 93 نیز ، بار دیگر توفیق خداوندی نصیب تحریریه این مجله شد تا تحقیق درباره بانوان فعال و موفق سبزواری را ادامه دهد.

البته ملاک اسرارنامه در تشخیص بانوان موفق به هیچ عنوان ملاک های سیاسی و یا میزان قدرت، ثروت و حتی شهرت افراد نبوده است. چرا که حتی بانویی نظیر سکینه کسکنی پیرزن رنج کشیده و نانوای سبزواری که در همه عمر هیچ پست و سمت اداری را تجربه نکرده واز بعضی محرومیت های مالی نیز رنج می برد، بازهم از دیدگاه این مجله، بانوی موفقی است که توانسته با اتکا به توان بازو و همت بلند خود ، به مدت حدود 40 سال ، چرخ زندگی خود و فرزندانش را بدون وابستگی به دیگران بچرخاند. اما در این بین بعضی از بانوان موفق سبزواری ، در سطح جامعه اثرگذاری های بیشتری را از خود به نمایش گذاشته و حتی می توان گفت، با حفظ عفاف وتمامی شئونات لازم توانسته اند دوشادوش مردان به توسعه و پیشرفت شهر و کشور یاری رسانند.

یکی از این بانوان موفق سبزواری حاجیه خانم عصمت وهاب زاده است که سال هاست با عزم راسخ و عمل شایسته خود ثابت کرده است، اعتقادات مذهبی و تعهد یک زن مسلمان به خانواده ، مانعی برای حضور موفق و مقتدرانه وی در عرصه اجتماع و اثرگذاری های مثبت فرهنگی و مذهبی نیست.

از همین رو هستی اسلام نژاد، خبرنگار افتخاری مجله اینترنتی اسرارنامه ،  در روزهای اخیر به سراغ این بانوی تلاشگر سبزواری رفته و پس از اینکه با اصرار زیاد وی را متقاعد به مصاحبه کرده است، متن کامل گفتگوی خود با حاجیه خانم وهاب زاده را برای انتشار دراختیار تحریریه این مجله قرار داده است:

برای مطالعه این مطلب هم اکنون به بخش چای داغ اسرارنامه در پیوند زیر مراجعه نمایید:

گفتگویی با حاجیه خانم وهاب زاده بانوی موفق و فعال مذهبی و اجتماعی در شهر سبزوار

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما