نیروگاه برق سبزوار بازهم کلنگ زنی می شود!!!

در روز های گذشته یک بار دیگر خبر کلنگ زنی نیروگاه برق سبزوار از زبان مقامات مسئول شهرستان ، در رسانه های محلی منتشر شد.
آخرین مورد از انتشار این خبرها به مصاحبه فرماندار سبزوار در روز یکشنبه 17 اردیبهشت ماه ، با روابط عمومی استانداری خراسان رضوی برمی گردد  که وی در این گفتگو ضمن اشاره مختصر به یکی از موارد تأخیر در کلنگ زنی این پروژه اعلام داشته است : مجري طرح بايستي با انجام كار شبانه روزي تسريع در اجراي نیروگاه برق و بهره‌مندي مردم سبزوار از رفاه و آسايش بيشتر را فراهم كند.
اما این خبرها در رابطه با کلنگ زنی نیروگاه برق در مخاطبین همیشگی اخبار اقتصادی و صنعتی دیار سربداران شور و شوق خاصی ایجاد نمی کند. چرا که موضوع کلنگ زنی پروژه مذکور از آن موضوعاتی است که تا کنون حرف و حدیث هایش از فعالیت های عملی برای اجرای آن بیشتر بوده است.
نیروگاه 500 مگاواتی برق سبزوار در سالهای گذشته نیز یک مرتبه دیگر به صورت رسمی کلنگ زنی شده اما پس از آن کلنگ زنی بدون اینکه هیچ اقدام عملی صورت بگیرد مدت ها به حال خود رها شد و سرانجام در سال 90 مجدداً زمزمه های اجرای این پروژه از زبان مسئولین سبزوار در رسانه های محلی پیچید و حتی تا آنجا پیش رفت که دو تاریخ نیز برای کلنگ زنی مجدد آن اعلام شد اما کلنگ زنی ها هربار به تأخیر افتاد ودر نتیجه این بار انتشار خبرهای کلنگ زنی نیروگاه 500 مگاواتی برای بار چهارم یا پنجم ، به خودی خود هیچ اهمیت و شوق و رغبتی در جامعه صنعتی سبزوار ایجاد نمی کند.
البته وجود نیروگاه های تولید برق در نزدیکی هر شهر و منطقه ای جزء یکی از زیرساخت های مهم صنعتی آن منطقه محسوب می شود ، و لذا در سرزمین پرافتخار سربداران که در سال های اخیر حرکت خوبی را در جهت صنعتی شدن ، آغاز کرده است ، و سایر زیرساخت های ضروری برای این مهم تا حد زیادی فراهم شده است ، احداث یک نیروگاه برق می تواند تکمیل کننده این مجموعه زیرساخت ها بوده و اهمیت خاص خود را داشته باشد. لیکن این اهمیت و سودمندی به شرطی است که چنین پروژه هایی از مرحله شعار و وعده بگذرند و به عمل تبدیل شوند.   
با توجه به آنچه گفته شد ، شاید بتوان معطل ماندن پروژه احداث نیروگاه 500 مگاواتی را یکی از مهمترین انتقاداتی دانست که به عملکرد مسئولین ارشد شهرستان سبزوار  اعم از نمایندگان و فرماندار و رئسای ادارات مربوطه  و ... در سال های اخیر وارد است.
در مورد معرفی پروژه احداث نیروگاه برق سبزوار ، تاریخچه آن و تأخیرهای فراوانی که در عملیات اجراییش به وقوع پیوسته است ، پیش از این در همین مجله و در مقاله ای تحت عنوان کارنامه شهرستان سبزوار در سال 90 مطلب نسبتاً مفصلی منتشر کرده ایم. برای مطالعه این مطلب به آدرس زیر مراجعه کنید :

بررسی کارنامه یکساله شهرستان سبزوار در سال 90

باید خاطرنشان کرد هرچند در رابطه با احداث نیروگاه برق سبزوار می توان به عملکرد مدیران ارشد این شهرستان در سال های اخیر انتقادات عمیقی وارد آورد لیکن نباید سایر عملکردهای موفقیت آمیز این مدیران را در زمینه صنعتی ، نادیده گرفت . عملکردی که به موجب آن با فراهم آمدن اغلب زیرساخت های اساسی توسعه صنعت ، می توان به آینده روشن سبزوار در زمینه صنعتی امید بست. عبور خط لوله 48 اینچ انتقال گاز به عنوان بزرگترین خط لوله انتقال گاز کشور از سبزوار ، احداث  و ارتقاء چند مسیر جاده ای اصلی و ترانزیتی کشور از مسیر سبزوار ، شروع به احداث پروژه اتصال سبزوار به خط آهن سراسری به عنوان یک زیرساخت مهم توسعه صنعتی ، احیای فرودگاه بین المللی سبزوار به عنوان یک امتیاز زیرساختی دیگر برای  منطقه ، تأسیس دانشگاه صنایع و معادن واحد سبزوار ، افتتاح دانشکده نفت و پتروشیمی سبزوار ، تأسیس و ارتقاء دانشکده های فنی و مهندسی با رشته های مرتبط با صنعت و معدن در سبزوار ، احداث و افتتاح شهرک های جدید صنعتی در شهر سبزوار و شهر و بخش های اطراف ، جلب اعتماد سرمایه گذاران صنعتی بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در شهرستان سبزوار با اتکا به امکانات مادی موجود و اتحاد و  همدلی به وجود آمده بین مسئولین شهرستانی که به موجب آن به خوبی از سرمایه گذاران  بخش خصوصی حمایت می کنند و ... بسیاری از زیرساخت های ضروری فراهم شده برای رشد صنعتی سبزوار در سالهای اخیر است.
لازم به ذکر است هم اکنون رتبه صنعت سبزوار در استان خراسان رضوی پس از صنعت مشهد و صنعت نیشابور قرار داشته و از این حیث جایگاه سوم را به خود اختصاص داده که در نوع خود جایگاه خوبی است.
اجرای چند پروژه بزرگ صنعتی در سبزوار از جمله احداث اولین پالایشگاه تولید بنزین و نفت خام در شرق کشور و نیز اولین کارخانه تولید پودر  با ارزش P.C.C و افتتاح سومین شهرک صنعتی سبزوار از جمله مواردی است که در آینده نزدیک جایگاه صنعتی این شهر را به خوبی ارتقاء داده و ممکن است به رتبه دوم استان خراسان رضوی برساند.
کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:
آیا شعار نمایندگان سبزوار در جذب سرمایه گذاران ، عملی می شود؟

نظرت را بنویس
comments

بهروز

پس چی شد؟بالاخره ساخته میشه؟

امیر مسکنی

آقا چیز بدی نگفتن دوستان اون جواب دومتان خیلی مناسب نبود. --- سیستم فید RSS (یا خوراک RSS) یه خروجی متنیه که به درد آدمای تنبلی مثل من می خوره و بدون نیاز به بازکردن سایت می فهمیم سایت به روز شده یا نه بزارین آقا ، چیز خوبیه

واقعا نمی دونید آر اس اس چیه؟ فید نمی دونید چیه؟ یه سرچ بزنید تا یاد بگیرید ما رو گرفتید؟؟

آقای آزادی بیان که اسم خودتو گذاشتی هیات تحریریه چرا نظرا رو تایدید نمیکنی

هیچکی

چقدر بی سوادید! گفته چرا سیستم rss سایتتون رو برداشتید؟

ار اس اس دیگه زنگ بزن به بیدی طراح سایتتون تاحالیت کنه اصلا شاید برداشتید که بازدید کاذب درست کنید!

سلام چرا سیستم ار اس استون رو برداشتین؟
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما