واکنش اولین مقام مسوول شهری در دیار سربداران

مهدی مقصودی: چرا همه در برابر اهانت به محمود دولت آبادی در زادگاهش سبزوار سکوت کردند؟

اولین مقام مسوول شهری در دیار سربداران نسبت به اقدام افراد تندرو ناشناس در پاره کردن بنرهای تبلیغاتی کتاب جدید و غیرسیاسی محموددولت آبادی در زادگاهش سبزوار واکنش نشان داد.
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه مهدی مقصودی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر و دارنده بیشترین رأی اعتماد مردم سبزوار در انتخابات خرداد 92 دیروز درنخستین جلسه رسمی و علنی شورای شهر سبزوار ، واکنش خود را نسبت به اتفاقات ناگوار و ضد فرهنگی دومین روز از فروردین ماه جاری در سبزوار اعلام کرد و از سکوت مسوولان مربوطه و همچنین عملکرد ضعیف و منفعلانه اداره فرهنگ و ارشاداسلامی سبزوار در عدم صدور مجوز مجدد برای نصب بنرهای کتاب جدید و غیرسیاسی محموددولت آبادی در سطح شهر گلایه کرده است.
این اقدام مهدی مقصودی ، همان چیزی است که بسیاری از جوانان سبزواری و اهالی فرهنگ و مطالعه دیار سربداران از نخستین روزهای وقوع این رویداد ضد فرهنگی ، انتظار آن را  از جانب مسوولان مربوطه و به ویژه معتمدین خود در شورای شهر سبزوار می کشیدند.
مهدی مقصودی که پیش از این در جایگاه اولین رئیس اداره فرهنگی و ورزشی شهرداری سبزوارایفای نقش کرده است ، به دلیل اقدامات متعدد و موثری نظیر راه اندازی گاهنامه وزین ساسویه ، برگزاری مستمر اولین جمعه بازارکتاب سبزواربه مدت نزدیک به یک سال، برگزاری همایش های بزرگداشت مشاهیری چون بیهقی ، ملاحسین واعظ کاشفی و ... در سبزوار وجهه ای فرهنگی را از خود درنظر عموم برجای گذاشته است و اینک با بروز واکنشی قابل انتظار در رابطه با اقدامات خودسرانه بعضی تندروها در سبزوار ، به تثبیت این وجهه پیشرو فرهنگی از خود در اذهان عمومی یاری رسانیده است.
از نخستین روزهای وقوع این رویداد تلخ در زادگاه دولت آبادی،  بسیاری از جوانان و مردم از خودمی پرسند مگر  سبزوار دارای حکومتی خودمختار است که نویسنده ای بزرگ نظیر محمود دولت آبادی در حالی که با عزت و احترام در ردیف اول هنرمندان دیدار کننده با رئیس دولت یازدهم جمهوری اسلامی ایران قرار می گیرد و کتابهایش با مجوز رسمی وزارت ارشاد درکشور منتشر می شوند ، اما در شهر زادگاهش تبلیغ کتاب های غیرسیاسی این نویسنده در حد یک جرم بزرگ سیاسی و یا گناه کبیره شرعی قلمداد می شود و رفتارهای تندی سر می زند که هیچ کس هم حاضر نمی شود به صورت علنی و از کانال های قانونی مسوولیت این گونه رفتار و کردار را برعهده بگیرد اما در عین حال دستگاه های مسوول رفتاری منفعلانه را در پیش می گیرند تا عملکرد آنان ، در پیشگاه مردم دیار سربداران به شدت زیر سئوال برود!
همه این هتک حرمت ها و قدرناشناسی ها از نویسنده ای مجاز و پرافتخار در عرصه جهانی و سکوت و انفعال مسوولان و دستگاه های مربوطه در سبزوار در حالی است که در هفته های اخیر مردم این شهر متأسفانه شاهد ظهور سرتاپا لودگی، فردی به نام «ح.ف» در شبکه های اجتماعی اینترنت هستند، که تمام هنر وی رقصندگی و خوانندگی(به نازل ترین شکل ممکن) در مجالس عروسی در سبزوار و مشهد است و یکی از صفحات فیسبوکی متعلق به او متأسفانه درعرض مدت کوتاهی نزدیک به 50 هزارلایک از سرتاسر کشور و جهان دریافت کرده و این روند به سرعت در حال افزایش است و طرفدارانش با القابی تمسخر برانگیز وی را دکتر، استاد و ستاره ای بی بدیل از شهر سبزوار در آسمان هنر و موسیقی ایران معرفی می کنند!!! حال آنکه آسمان سبزوار و ایران پیش از این با وجود بزرگانی نظیر محمود دولت آبادی ، محمودبرآبادی ، آیت الله حاج سیدعبدالاعلی سبزواری ، حکیم حاج ملاهادی سبزواری ، ملاحسین واعظ کاشفی ، دکتر علی شریعتی ، ابوالفضل بیهقی و ...  ستاره باران شده است و دیگر نیازی به چنین ستارگان جعلی و مضحکی ندارد. و این اتفاق باعث ناراحتی شماری از مردم فهیم و انقلابی سبزوار شده است که چرا باید در سایه بی توجهی مسوولان فرهنگی سبزوار به معرفی و پاسداشت صحیح مفاخر و بزرگان واقعی این شهر ، افرادی لوده نظیر فرد مذکور بتوانند، با آن گستردگی و فضاحت خود را به عنوان مشاهیر سبزوار!!! در سطح کشور مطرح کنند و آبروی این کهن شهر شیعه و پایتخت اولین حکومت مردمی دینی در ایران را به خطر بیاندازند!

اینک با بیان این مقدمه ، اسرارنامه به بازنشر متن کامل خبر وبسایت سبزوارنیوز درباره اظهارات مهدی مقصودی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر سبزوار درباره رویدادهای اخیر این شهر می پردازد:


سبزوار را به ایرانیان با فرهنگ آن بشناسانیم

مهدی مقصودی: حمله به المان های نوروزی، حمله به شعار "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" بود

سبزوارنیوز/ رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر سبزوار با انتقاد از سکوت در برابر حمله به المان های نوروزی و بنرهای یک کتاب متعلق به یک انتشاراتی، آن را غیرمعقول و منفعلانه دانست و تأکید کرد: در همان روزهای نخست سال این اتفاق افتاد و همه مسئولان شهر سکوت کردند! این زیبنده سبزوار نیست و باید این سکوت شکسته شود.
مهدی مقصودی در نخستین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر سبزوار که با حضور شهردار برگزار شد، همچنین تصریح کرد: انتخاب هوشمندانه مقام معظم رهبری "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" وظیفه همه ما ازجمله کمیسیون فرهنگی را در این سال دوچندان کرده است.
وی افزود: این انتخاب آگاهانه وظیفه همه متولیان فرهنگ و مدیران سبزوار را دشوار کرده است چرا که برای شناساندن سبزوار بدون توجه به قدمت تاریخی و فرهنگی اش، قطعا راه بجایی نخواهد برد و ما در این شورا وظیفه داریم پیگیر مطالبات واقعی باشیم.
مقصودی با طرح این پرسش که چرا همه در برابر این تعرض سکوت اختیار کرده اند، و چرا این اتفاق باید در زادگاه "محمود دولت آبادی" بیافتد، خاطرنشان کرد: متاسفانه طی چند روز اخیر اداره ارشاد سبزوار نیز در تذکر لفظی از این انتشارات خواسته است تا دیگر بنرهای سطح شهر را نیز جمع آوری کند.
رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر سبزوار یادآور شد: شورای اسلامی شهر و شهرداری سبزوار باید در چنین مواردی جدی تر ورود پیدا نماید تا دیگر شاهد چنین رفتار غیرمعقولانه در دیار سربداران نباشیم.
عضو شورای شهر سبزوار در ادامه به مدیریت و سرپرستی آقای میرچولی و پرداختی های عجیب و غیرکارشناسانه شهرداری طی 7 ماه گذشته نیز اشاره کرد و از سرپرست پیشین شهرداری خواست جهت تنویر افکار عمومی، همچنان که در قانون مصرح است به شهروندان و شورای شهر درباره این پرداختها توضیح دهد و پاسخگو باشد.
مهدی مقصودی گفت: شهرداری طبق قانون هر سه ماه یک بار باید درباره مسایل مالی و فعالیت های خود به شورا پاسخگو باشد، اما متأسفانه طی هفت ماهه گذشته کسی به اعضای شورای شهر پاسخ روشنی نداده است که جا دارد رییس شورای اسلامی شهر از آقای میرچولی بخواهد درباره عملکرد 7 ماهه اش شفاف توضیح دهد.
وی همچنین با بیان اینکه می شود پرداختی های شهرداری به بعضی مدیرانش طی 6 ماهه پایانی و آنچه در فیش حقوقی ایشان مشخص است برابر آنچه در 6 ماهه نخست و یا حتی 6 ماهه دوم سال 91 و دیگر سالها مورد مقایسه قرار داد، از آقای حسینی زاده خواست این تغییر معنادار برای فیش حقوقی شماری از مدیران پاسخ قانع کننده ای از شهرداری دریافت کند.
گزارش خبرنگار سبزوارنیوز حاکی است آقای حسینی زاده نیز از دکتر محمدعلی طالبی خواست در جلسه آینده شورا در این باره توضیح دهد که شهردار سبزوار نیز قول پیگیری مناسب را داد.


منبع: سبزوارنیوز

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

افترا به بهار / در واکنش به غربت محمود دولت آبادی در زادگاه خود

نظرت را بنویس
comments

داوود

بسیار خوشحال شدم وقتی شنیدم بعد از چندماه از این واقعه شوم همشهریان فرهنگدوستم مراسمی برای بزرگداشت دولت ابادی تشکیل دادند و تمبر اقای رمان ایرانو دقیقا تو شهر خودمون و پیش چشم همین تندروهای بی کله رونمایی کردن و نقطه اوجش سخنرانی جناب اقای فتاحی پدر یکی از شهدای عزیز کشورمون بودن وقتی سازمانای اطلاعاتی و امنیتی شهر مشکلی ندارن چندتا جوجه ........ افراطی به چه حقی اینقدر پررو شدن و به نویسنده بزرگ کشورمون توهین میکنن؟

آسیایی

فکر می کنم این وظیفه رئیس کمیسیون فرهنگی شورا است نه آقای پسندیده و نورنهگ....به هر حال من حمایتم رو از این کار آقای مقصودی اعلام می کنم. با تشکر

محمد

احسنت به اقای مقصودی

برزویی

جای امیدواری است.و خداکند بقیه اعضای شورای شهرهم کم کم واکنش های خودرا نشان دهند من ازاقای نورنهنگ و پسندیده هم تعجب کردم که چرا تا به حال سکوت کرده اند من فکرمیکردم حتما انها هم واکنش نشان داده اند ولی من خبرندارم ولی الان میبینم شما زده اید مقصودی اولین مسئول شهراست که واکنش نشان داده و خداکند اخرین نباشد چون کسانی مثل اقای نورنهنگ و پسندیده قبل از انتخابات معلوم بود ستادهایشان بیشتر با چه طیفی ازجوانان شهر پرمی شود پس الان اگر در این موضوع واکنش نشان ندهند یعنی به کسانی که به انها رای اعتماد دادند پشت کرده اند.شما هم لطفا تلاشهای خود را برای شکستن این تابوی بی دلیل در سبزوار ادامه دهید.

شهید مدرس

سلام اسرارنامه سیاست ما عین دایانت ما و دیانت ما همان اعتقاد و نوشته هایی است بر روی کاغذ می اوریم...یادمان نرود که هیچ شم شساسی بدون تاثیر بر نوشته و هیچ نوشته ای بدون تاثیر بر خط سیاسی نیست. موفق و پیروز باشید

علي

سلام - راستي چرا آقاي مقصودي حالا درابهر پاره کردن بنرها اظهار نظر کردند حالا که همه آب ها از آسياب افتاده است. آقاي مقصودي اگر به فکر فرهنگ سبزوار بود بايد جزو اولين کساني بود که موضع گيري مي کرد. موضع گيري حالاي او به هيچ دردي نمي خورد و اتفاقا بيشتر شخصيت او را نشان مي دهد. بيشتر نشان مي دهد که او نه تنها به فکر شخصيت هاي سبزوار نيست بلکه جسارت اظهار نظر هم ندارد. موضع گيري حالاي او بيشتر موج سواري کردن است. حالا که همه نظر دادند و موجي راه افتاده ايشان پا برهنه آمده و مي خواهد سوار موج شود. اما بداند که اهل نظر و فرهنگ سبزوار اين موج سواري را مي فهمند او خودش را به ......... نزند. نظر موافق يا مخالف مهم نيست اي کاش حداقل اين قدر جسارت و جرات داشت که نظرش را بگويد. مگر او مدعي فرهنگي بودنش نمي شود و يا مگر او رئيس کميسيون فرهنگي شوراي شهر نيست چرا همان موقع نظرش را نگفت؟ او بايد بخاطر اين جايگاه حقوقي اش جزو اولين نفراتي باشد که مخالفت ميکرد نه حالا. تازه بگذريم از اين که شنيديم روز بعد پاره کردن بنرها به يکي از دوستان ما در يکي از پايگاه هاي خبري شهرستان گفته بود اين اتفاق افتاده شما چيزي نگوييد و مطلبي ننويسيد. حالا آقاي مقصودي سينه چاک شده است. آقاي مقصودي اگر تو مي خواهي خودت را به ........... بزني بزن اما بدان اهل فرهنگ و هنر سبزوار مي فهمند و شما را هم با اين عملکرد بيشتر شناختند.

فندق

شــــــــــــــــــــــــــیری پـــــــــــــــــــــســـــر ایول داش مهدی گل الحق گه راست گفتیااااااااااااااااااااااااااااا

این تخریب ها هدفمنداست.
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما