در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

نماینده سبزوار خواستار ثبت روز ملی بیهقی و حکیم سبزواری در تقویم کشور شد

وبسایت محمدرضا محسنی ثانی از دیدار اخیر این نماینده مجلس با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داده است و مهمترین مطالبات وکیل مردم غرب خراسان رضوی از مقام عالی وزارتخانه نام برده را به شرح زیر توضیح داده است:

 

در جلسه دیدار محسنی ثانی با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح شد: ثبت روزهای ملی برای مشاهیر سبزوار/ برگزاری باشکوه کنگره هفتصدمین سالروز قیام سربداران / احداث کتابخانه مرکزی سبزوار


 نماینده مردم شهرستان های سبزوار، جوین ، جغتای ، خوشاب و داورزن از مهمترین مطالبات مطرح شده در دیدار اخیرخود،  با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی وبسایت محمدرضا محسنی ثانی ، این نماینده مجلس در همین رابطه گفت: در جلسه ای که بعد از ظهر دوشنبه در محل دفتر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تهران داشتم ، تعدادی از مهمترین موضوعات فرهنگی حوزه انتخابیه مطرح گردید و مقام عالی وزارت قول مساعدت در این زمینه ها را داد.

وی سپس مهمترین موضوعات مطرح شده را عبارت از این موارد دانست: ثبت روزهای ملی به نام دو تن از مشاهیر برجسته سبزوار ابوالفضل بیهقی و حکیم حاج ملاهادی سبزواری1 ، برگزاری هرچه باشکوه تر کنگره هفتصدمین سالروز قیام سربداران و ثبت این رویداد تاریخی در یونسکو ، برگزاری همایش های بزرگداشت برای دانشمندان و مفاخر سبزوار به صورتی که هرسال یکی از بزرگان این شهر مطرح و معرفی شود ، تسریع در احداث کتابخانه مرکزی سبزوار ، و ارتقاء اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار به اداره کل و یا معاونت اداره کل و ….

لازم به ذکر است: در این جلسه علاوه بر سیدنورالله رضوی مدیر فرهنگی دانشگاه حکیم سبزواری نیز حضور داشته  و معاون حقوقی وزیر نیز حضور داشته است.

منبع: وبسایت محمد محسنی ثانی

 

گفتنی است مجله اینترنتی اسرارنامه به همین مناسبت طی تماسی تلفنی به گفتگو با سیدنورالله رضوی مدیرفرهنگی دانشگاه حکیم سبزواری پرداخته است تا جزئیات این جلسه دیدار با وزیر را از زبان این چهره فرهنگی دیار سربداران که درآن جلسه حضور داشته است ، به اطلاع مخاطبان گرامی خود برساند.

متن گفتگوی اسرارنامه با رضوی در روزهای آینده در همین وبسایت منتشر خواهد شد.

 


توضیحات:

1- روز ملی حکیم سبزواری: روز بزرگداشت حکیم سبزواری هم اکنون در نتیجه پیگیری ها، برای تاریخ 8 اسفند، در ضمیمه تقویم جمهوری اسلامی ایران ثبت شده است. اما برجستگی های شخصیت حکیم اسراری به حدی است که می طلبد که برای بزرگداشت او یک روز ملی در متن تقویم جمهوری اسلامی ایران ثبت شود.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

محسنی ثانی ثانی خبر داد: پروازهای دومین فرودگاه خراسان رضوی در سبزوار افزایش یافت

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما