دانشگاه حکیم سبزواری در فهرست برترین دانشگاه های ایران در سال 92

دانشگاه حکیم سبزواری شهرستان سبزوار به عنوان دومین دانشگاه معتبر ملی در شمال شرق کشور ، در سال 92 موفق شد از جهت چند آیتم در فهرست دانشگاه های برتر ایران قرار گیرد و نام آن همردیف دانشگاه هایی نظیر تهران ، شهید بهشتی ، فردوسی مشهد ، علامه طباطبائی ، صنعتی امیرکبیر ، صنعتی شریف ، شیراز و ... در رسانه های کشور مطرح شود.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه ، دانشگاه حکیم سبزواری که هم اکنون نزدیک به 30 سال از تأسیس آن می گذرد و از این حیث پس از فردوسی مشهد ، با سابقه ترین دانشگاه خراسان است و حتی سابقه تأسیس آن از دانشگاه بجنورد مرکز استان خراسان شمالی نیز بیشتر است ، در دهه های اخیر به یکی از مهمترین قطب های علمی ، آموزشی و فرهنگی شمال شرق ایران تبدیل شده است و کسب چندین مقام برتر در زمینه های مختلف در این سالها توسط دانشگاه حکیم سبزواری، تأییدی است بر نقش دیرینه مرکزیت علمی و فرهنگی دارالمومنین سبزوار نواحی شرقی و شمال شرقی ایران.

برتری های دانشگاه حکیم سبزواری در سال 92 بیشتر مربوط به دو حوزه معاونت فرهنگی و معاونت دانشجویی این دانشگاه بوده است و می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

1- انجمن های علمی برگزیده (حوزه معاونت فرهنگی)

2- مدیران دانشگاهی برگزیده (سیدنورالله رضوی مدیر فرهنگی دانشگاه)

3-مرکز مشاوره دانشجویی (حوزه معاونت دانشجویی)

 

خبرگزاری مهر مشروح خبر قرار گرفتن دانشگاه حکیم سبزواری در ردیف برترین دانشگاه های کشور را به شرح زیر توضیح داده است:

 

فهرست دانشگاههایی که عنوان برتر را دریافت کردند

دانشگاه تهران و صنعتی شریف در سال 92 نسبت به دانشگاه های دیگر رتبه های برتربیشتری را در حوزه های مختلف آموزشی، پژوهشی، علمی به خود اختصاص دادند.

به گزارش خبرنگار مهر، دانشگاه های تهران، صنعتی شریف، علامه طباطبایی ، یزد، تربیت حیدریه، حکیم سبزواری، شیراز، صنعتی امیرکبیر از جمله دانشگاه هایی بودند که در سال 92 عنوان برترین های آموزش عالی را در حوزه های مختلف به خود اختصاص دادند.

براساس این گزارش بیشترین رتبه های برتر کسب شده مربوط به دانشگاه های دانشگاه صنعتی شریف و تهران بود.

شرح افتخارات دانشگا ه ها به شرح زیر است:

قطب علمی فناوری معماری پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران قطب علمی برترکشور
قطب علمی فناوری معماری پردیس هنرهای زیبا  دانشگاه تهران به عنوان " قطب علمی برترکشور" در سال92 انتخاب شد.

مرکز مشاوره دانشگاه تهران مرکز ممتازکشوری
مرکز مشاوره دانشگاه تهران در سال 92 به عنوان مرکز مشاوره ممتاز کشوری انتخاب شد.

 مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف مرکز برتر
مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف ، به عنوان مرکز کارآفرینی برتر در سال 92 انتخاب شد.

دانشگاه تهران رتبه برتر علوم پایه بین دانشگاه های کشور
دانشگاه تهران رتبه اول در حوزه علوم پایه را در بین دانشگاه‌های کشور به خود اختصاص داد.

انجمن‌های علمی برگزیده دانشجویی
انجمن‌های علمی دانشگاه های یزد، تربیت حیدریه، حکیم سبزواری و تهران  موفق به کسب عنوان انجمن علمی دانشجویی برگزیده در سال 92 شدند.


روسای دانشگاه علامه و فردوسی مشهد دو رئیس دانشگاهی برگزیده
دکتر حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی و دکتر محمد کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان روسای دانشگاهی برگزیده در سال 92 معرفی شدند.

مدیران دانشگاهی برگزیده
سید نورالله رضوی مدیر فرهنگی دانشگاه حکیم سبزواری، سید علی فلاح مدیر فرهنگی دانشگاه جامع علمی کاربردی، محمدهادی عسگری مدیر باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران، دکتر صدیقه فروتن مدیر امور علمی دانشگاه شیرازو مالک نادری مدیر انجمن های علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر به عنوان مدیران برگزیده دانشگاهی در سال 92 معرفی شدند.


معاونان فرهنگی اجتماعی دانشگاهی برگزیده
دکتر محمدرضا حسین زاده - معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه یزد و دکتر منصور - میراحمدی معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه شهید بهشی به عنوان معاونان فرهنگی اجتماعی برگزیده دانشگاهی معرفی شدند.

دانشگاه تهران، صدرنشین دانشگاه های جامع کشور
در یک رتبه بندی، از مجموع 51 دانشگاه جامع وابسته به وزارت علوم، که در رتبه بندی شرکت کرده بودند دانشگاه تهران رتبه اول را بین دانشگاه های جامع به خود اختصاص داد.

دانشگاه صنعتی شریف رتبه اول دانشگاه‌های صنعتی کشور
در یک رتبه بندی از مجموع 17 دانشگاه صنعتی کشور، دانشگاه صنعتی شریف جایگاه اول را به خود اختصاص داد.

دانشگاه هنر تهران، رتبه اول دانشگاه‌های هنر
در یک رتبه بندی از مجموع دانشگاه‌های هنر، دانشگاه هنر تهران رتبه اول را به خود اختصاص داد.


منبع: خبرگزاری مهر

 

وبسایت دانشگاه حکیم سبزواری نیز خبر برتر شدن مرکز مشاوره دانشجویی این دانشگاه را در سال 92 به شرح زیر منتشر کرده است:

 

مرکز مشاوره دانشجویی دانشگاه، برترین مرکز در بین دانشگاه های سراسر کشور

در بیست و چهارمین گردهمایی رؤسای مراکز مشاوره دانشجویی دانشگاه های سراسر کشور که در روزهای ۶ و ۷ اسفند ماه با حضور آقای دکتر صدیقی، معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، برگزار شد، مرکز مشاوره دانشجویی دانشگاه حکیم سبزواری به عنوان برترین مرکز در بین دانشگاه های سراسر کشور در سال ۱۳۹۲ انتخاب گردیده و مورد تقدیر قرار گرفت.

در متن نامه سازمان امور دانشجویان ضمن تبریک به مجموعه همکاران پرتلاش مرکز مشاوره دانشگاه، از حمایت ها و پشتیبانی های جناب آقای دکتر حدادنیا و اعضای محترم هیأت رئیسه دانشگاه از خدمات بهداشت روانی دانشجویان نیز تقدیر به عمل آمده است.

روابط عمومی دانشگاه نیز به نیابت از جامعه بزرگ دانشگاهیان دانشگاه حکیم سبزواری، کسب این موفقیت را در ادامه توفیقات و افتخارات پیشین دانشگاه در زمینه های مختلف، به ریاست محترم دانشگاه، اعضای محترم هیأت رئیسه، عموم همکاران عزیز، خصوصا همکاران ساعی در مرکز مشاوره دانشجویی تبریک و تهنیت عرض نموده و کسب این توفیقات را در شروع سال جدید، به فال نیک گرفته و آرزوی سربلندی مجموعه دانشگاه حکیم سبزواری را در تمامی عرصه ها داریم.

منبع: وبسایت دانشگاه حکیم سبزواری

 

گفتنی است پیشینه مرکزیت علمی ، دانشگاهی و فرهنگی سبزوار در ایران تنها به دوران معاصر بر نمی گردد ، بلکه این شهر حتی محل احداث قدیمی ترین مدرسه تاریخی ایران بوده است، که به گفته استاد پیرنیا پژوهشگر برجسته معاصر ، مدرسه فخریه سبزوار جزء اولین بناهایی در ایران است که به طور کامل با کاربری مدرسه ساخته شده (یک قرن ، قبل از تأسیس مدارس نظامیه توسط خواجه نظام الملک) و همینک پس ازگذشت بیش از هزارسال ، همچنان با همان کاربری مدرسه در شهر دیرینه های پایدار ، پای برجاست. (منبع)

 

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

ابراز تمایل رایزن فرهنگی اتریش برای بازدید از دانشگاه حکیم سبزواری

عقد تفاهم نامه همکاری علمی و بین المللی بین دانشگاه حکیم سبزواری دانشگاه ملاکند پاکستان

معاون وزیر علوم: دانشگاه حکیم سبزواری ، یک دانشگاه با تراز ملی است

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما