جواد دباغی مقدم

محمود دولت آبادی و آثارش باعث افتخار هر سبزواری است

جواد دباغی مقدم که از خبرنگاران وبسایت سبزوارنیوز به عنوان یکی از خبرگزاری های محلی دیار سربداران است، در روزهای اخیر ضمن انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در فیسبوک ، اقدام افراد تندرو ناشناس در اهانت به محمود دولت آبادی و پاره کردن بنرهای تبلیغی جدیدترین کتاب غیرسیاسی و دارای مجوز او در سبزوار را محکوم کرده است.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه این خبرنگار پرسابقه سبزواری که در سال های گذشته در دوران اوج محبوبیت روزنامه کیهان ، تجربه حضور در تحریریه این نشریه کثیرالانتشار کشور را داشته، در مطلب خود درباره محکومت اقدام افراد تندرو در حمله به محمود دولت آبادی چنین نوشته است:

 

حمله افراد فراتر از قانون و مدنیت به المان های نوروزی سبزوار

اینجا سبزوار شهری که از ابتدای انقلاب به دلیل وجود مردمان آگاه و زجر دیده اش همواره مورد بی مهری مسئولان قرار گرفته است.
اینجا شهر من است، دیار سربداران بزرگ و در هفتصدمین سالگرد قیام تاریخی مردمانی که سر به دار می دهند و تن به ذلت نمی دهند! در ابتدای سال نو، شهرمن مورد تاخت و تاز افراد ناشناسی قرار گرفته است که اصالت و فرهنگ آن را مورد هجمه قرار داده اند و در این میان محمود دولت آبادی و آثارش مورد این حملات کور و مسموم قرار گرفته است.
اینجا سبزوار است که حتی بنرهای شهرداری و المان های نوروزی اش نیز مورد حمله قرار گرفته و انگار کسی نیست پاسخ روشنی به این تهاجم بدهد!!!!؟
فلکه زند را همه اهالی سبزوار می شناسند در جوار آرامگاه پیر و مراد همه ما حاج ملا هادی اسرار حکیم سبزواری، المان نوروزی منقش به آثار گرانسنگ این دیار، مورد تعرض قرار گرفته است و زهی خیال باطل که این حرکات مسموم و ناپسند از جانب هر گروهی که باشد، مورد مذمت اهالی ادب و هنر است و بس!
شرم باد بر کسانی که به خود اجازه این هتاکی را داده اند، بیایید امیدوار باشیم که این تهاجم زشت و پلشت، از سوی مسئولان سیاسی و امنیتی این کهن دیار 7 هزار و 500 ساله که نگینی از هنر و تاریخ این مرز و بوم است، محکوم شود.
محمود دولت آبادی و آثارش افتخار هر سبزواری است و خواهد بود. سالیانی به خکیم حاج ملا هادی سبزواری تعرض کردند و چند صباحی به آثار و اندیشه های دکتر علی شریغتی و امروز نوبت به محمود دولت آبادی رسیده است.
این مایه شرمساری هر سبزواری است... مایه سرافکندگی هر ایرانی است و خلاصه شرم باد این اندیشه که خاستگاه ادب ایران را به زیر تازیانه کج اندیشی های خود برده است.

منبع: صفحه شخصی جواد دباغی مقدم در شبکه اجتماعی فیسبوک

 

لازم به توضیح است ، در دومین روز از فروردین 93 درست یک روز پس از بیانات مقام معظم رهبری در حرم مطهر رضوی مبنی بر رعایت فرهنگ در سال جاری و پرهیز از اتهام زنی و تکفیر و جنجال آفرینی در سطح جامعه ، تعدادی از افراد ناشناس و تندرو اقدام به جمع آوری بنرهای تبلیغی جدیدترین کتاب کاملا ادبی محمود دولت آبادی در شهر زادگاهش سبزوار کردند.

این در حالی است که نه محموددولت آبادی نویسنده ای ممنوع القلم و غیرقانونی در داخل کشور است و نه جدیدترین کتاب او با نام «وزیری امیرحسنک» که توسط انتشارات فیروزی سبزوار منتشر شده است ، کتابی غیرقانونی و یا حتی دارای درون مایه سیاسی است!

بنابراین پاره کردن بنرهای تبلیغی این کتاب دارای مجوز و غیرسیاسی در سبزوار هیچ گونه توجیه منطقی و قانونی نداشته و به هیچ وجه با شعار مقام معظم رهبری برای سال 93 مبنی بر اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی سازگاری ندارد.

این اقدام از نخستین روزهای وقوع، واکنش های گسترده ای را در بعضی وبسایت های محلی سبزوار و شبکه های اجتماعی در اینترنت  و نیز شماری از محافل سیاسی و اجتماعی و ادبی غرب خراسان به همراه آورد که اسرارنامه بعضی از این واکنش ها را تا کنون انعکاس داده است.

شما گرامیان هم اکنون می توانید برای مطالعه مطالب بیشتر در این زمینه هم اکنون به آدرس های موجود در بخش کوچه پس کوچه پیوندها در انتهای همین صفحه مراجعه نمایید.

 

نویسنده : امید برومندی

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

شعار رهبر انقلاب برای سال 93 در سبزوار زیر پا گذاشته شد

 

ادامه واکنش ها به اقدام ضدفرهنگی افراد ناشناس در پاره کردن بنرهای محمود دولت آبادی

 

مقایسه رفتار امام محمد باقر(ع) با مرد مسیحی و رفتار گروه های تندرو خودسر با یک نویسنده ادبی در سبزوار

نظرت را بنویس
comments

جواد دباغی مقدم

نفس باد صبا مشک فشان خواهد شد. درود بر حسین خان خسروجردی و سپاس از بذل الطفات اسرارنامه به این تعرض زرد... دستتان را می بوسم به مهر

حسین خسروجردی

سالها باید که تا یک سنگ اصلی زافتاب لعل گردد در بدخشان یا عقیق اندر یمن سنایی دوست عزیز و گرانمایه ام جناب آقای جواد دباغی مقدم از بذلِ توجه و عواطف انسانی و دفاعِ پر شورِ شما از دیار سبزوار و نویسنده ی عالیقدر یا بهتر بگویم ، نهاد عالی ادب و فرهنگِ آن ، محمود دولت آبادی بسیار ممنون و سپاسگزارم . بگذار احساسات تعمیق شده ی شما را با کلامِ اندیشمندانه ی نویسنده و شاعر گرانقدر دیگری به نام محمد علی سپانلو پیوند دهم که گفت : زاده شدنِ هنرمندانه ی نسلِ من ، و بعد از من ، در این سرزمین ، جشنِ ملی است با صد سپاس : حسین خسروجردی
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما