نقدی بر المان های نوروزی سبزوار در سال 93

 

وبلاگ تاوپلج که نزدیک به سه سال است با تلاش و پشتکار یکی از همشهریان فرهیخته سبزواری با نام مستعار "بادصبا" در محیط اینترنت راه اندازی شده است ، به تازگی و در واپسین روزهای تعطیلات تحویل سال 93 ، به نقدی کوتاه اما جالب توجه درباره المان های نصب شده در سطح خیابان ها و اماکن عمومی این شهر در نوروز سال جاری پرداخته است.

مجله اینترنتی اسرارنامه درادامه به  انتشار مطلب کامل وبلاگ تاوپلج درباره المان های نوروزی سبزوار می پردازد:

 

المان های 1393

راستش فرقی نمی کنه که شهرشهردارداشته باشه یا نه یا اعتباربه اندازه ی کافی در اختیار باشد یا خیر،اما کسی که مسئول خرید ونصب المانهای نوروزی هستش درنوروز امسال کمی خساست به خرج داده ونماد های نوروزی را درابعاد کوچکتروالبته کم فروغ تر به کار برده است.شاید می شد با اندکی سلیقه و استفاده از المانهای قبلی یا قرضی چهره ی متفاوت تری را برای شهر مزین نمود.

اشکال دیگراین نمادها مثل سال قبل عدم توجه به محل نصب آنها ودوباره کاری درتعویض مکان ونداشتن نور پردازی به موقع ودرخور می باشد که می شد با استفاده ازنظر شهروندان برآن فائق آمد.

انتقاد دیگرهم اینست که فقط یک بعدی به این المانها نگریسته شده یعنی فقط جنبه ی نوستا لوژی مد نظر بوده وبه هنر مدرن روز کم توجهی صورت گرفته که می شد با انتخاب و خرید تعدادی تندیس یا نماد امروزی ذوق ها را به سمت مدرنیته وجامعیت سوق داد.

ضمن تشکرازمسئولین امردر نصب پیکره های نوروزی امید آن میرود که برای سال آتی حسن سلیقه ی بیشتری در زیبا سازی شهر بکار رود ودراین راستاازشهرداروشورای محترم شهرگرفته تا متولی و سرپرست این امورهمگی صاحب نظرتشریف داشته باشندو مسئولانه ترپا به عرصه گزارند!

بدیهی است که مسئولیت وضعیت نابسامان ورودی غربی شهرکه از دلایل مسافرگریزی،سانحه وعدم استقبال زائرین می باشد مستقیما برعهده ی متولیان امربه خصوص شهرداری واعضای محترم شورای شهراست که همت مضاعف این عزیزان مسئول را می طلبد.

((به امید فردایی بهتر))

 منبع: وبلاگ تاوپلج

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

المان های شهری به روحیه نشاط و سلامت روانی  شهروندان منجر می شود.

نظرت را بنویس
comments

شهروند

المان لگو کودکان و قند شکن بهتر بودند

مجتبی

المان 93 اول زنبیل وبعد قند شکن وپیر زن جالب بود

رضا

همه المانهای نوروزی زیبا بود ولی بهترین زنبیل قدیمی بود خاطره انگیز بود

برات

المان زنبیل زیباترین بود

سبزواری

واقعا حقیقت را گفتید المان ها کوچکتر وشکننده تر بودند اگر محکمتر وقویتر ساخته میشد بهتر و زمان بیشتری از آنها استفاده میشد مثل پارسال در باغ ایرانی.همچنین چیزهای مدرن ساختن هم جالب است نه فقط قدیمی.چون سبزوار خود شهری با قدمت بسیار و تاریخی هست وچه بسا به مدلهای مدرن هم نیاز است مثل نقاشبهای دیواری کوبیسم نه عمدتا قدیمی چون به شهر جلوه کهنه قدیمی می دهد پس مدرنیته را هم فراموش نکنیم.

تاوپلج

سلام و سپاس از اطلاع رسانی اگه گوفتیم فقط بری سر بلندی شهرماست و هیچکی ناراحت نره.همه ی ما بایدبرای آبادانی سبزووار تلاش کنم.یکه با اراده،یکه با مدیریت ،یکه با پول ،یک با نظر خوب و یکم با دوربینش. مهم ایست که قدم خوب ورداشته روه تا کار انجام روه. هر کی هوم که کار نادرست انجام بته یا اصلا از جاش جوم نخره یا چیشماش دبنده تاهر کی هر کار کنه قدم ور سمت عقب ورداشته و خدا هم ذلیلش منه د همی دنیا. پس همه باجنبن که دیر نره!
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما