وبسایت شورای شهر اسلامشهر نوشت:

پروفسور امین در تاریخ ادب و فرهنگ ایران کم نظیر است

وبسايت شوراي اسلامي شهر اسلامشهر در استان تهران طي انتشار مطلبي به معرفي پروفسور سيد حسن امين فرزند دانشمند و شايسته ديار سربداران پرداخته است.

بهانه انتشار  این مطلب  در وبسایت مذکور حضور و سخنرانی پروفسور امین در چهارمین مراسم تجلیل از نویسندگان اسلامشهر بوده است.


اين اقدام وبسايت شوراي اسلامشهر در زمينه معرفي يکي از فرزندان سبزوار در حالي است که شوراي شهر سبزوار به طور کل فاقد هر   گونه وبسايتي جهت اطلاع رسانی و ارتباط رسانه ای با مردم است.
البته شورای شهر سبزوار در دوره سوم اقدام به راه اندازی وبسایتی جهت اطلاع رسانی کرد اما این وبسایت هیچ گاه فعال نشد.

ومهندس تعصبی تنها عضو شورا بود که از طریق وبلاگ شخصی خود به اطلاع رسانی جدیدترین مصوبات و اقدامات خود می پرداخت .اما ظاهرا این اقدام تبعاتی داشته است که آقای تعصبی را در دور چهارم شورا از حضور فعال در عرصه گزارش دهی آنلاین به همشهریان سبزواری بازداشته است.
خود تعصبی در مصاحبه ای که چندی قبل با مجله اینترنتی اسرارنامه داشت ، توضیحاتی دراین زمینه داد و گفت به دلیل برخوردهای اشتباه در دور چهارم شورا فعالیت های وبلاگی خود را کمتر خواهد کرد.(برای مطالعه متن کامل مصاحبه جلال تعصبی با اسرارنامه هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.)


مسعود پسندیده نیز که در دوره چهارم به جمع اعضای 13 نفره شورای شهر سبزوار پیوسته از طریق صفحه رسمی خود در فیسبوک ارتباط خوبی با سبزواری های کاربر این شبکه اجتماعی برقرار کرده است و از این حیث اولین مقام مسوول شهری در سبزوار است که رسما در شبکه اجتماعی فیسبوک در راستای اطلاع رسانی و گفتگوی متقابل  به مردم فعالیت دارد. اما وبلاگ ها ، وبسایت ها و یا صفحات شخصی اعضای شورا در فیسبوک هیچ یک کار وجود یک وبسایت مستقل با ماهیت متعلق به مجموعه شورای شهر سبزوار را نمی کند.
و بسیار ضروری است که در دوره کنونی که مسوولان باید با استفاده از امکانات ارتباطی ، به ارتباط هرچه بیشتر با مردم بپردازند و اطلاع رسانی لازم را داشته باشند نهاد شورای شهر سبزوار نیز نسبت به راه اندازی رسانه ای فعال چه به صورتی نشریات کاغذی و یا وبسایت رسمی ، اقدام نماید.
رسانه هایی که توسط شورای شهر یا شهرداری راه اندازی شوند لزوما نباید فقط به انعکاس اخبار مربوط به تصمیمات ومصوبات شورا و شهرداری بپردازند ، بلکه می توانند رویکردی عمومی تر داشته باشند و به عنوان مثال به معرفی توانمندی های فرهنگی و اجتماعی ،   سیاسی ، علمی ، ورزشی و... دیار سربداران بپردازند و همچنین به سراغ مشاهیر برجسته این شهر بروند که شاید در سایه غفلت هایی  که تا کنون صورت گرفته است ، مقام و منزلت بعضی از آن ها به خوبی درک نشده و تجلیل کافی از آنان صورت نگرفته است.
اقدامی که از طریق آن شورا می تواند بخشی از وظایف فرهنگی و اجتماعی خود را به انجام  برساند.
کاری که وبسایت شورای اسلامشهر  در معرفی  و تجلیل از پروفسور سیدحسن امین فرزند شایسته سبزوارانجام داده است ، نمونه خوبی در این زمینه است.
اسرارنامه در ادامه به انتشار مطلب وبسایت شورای اسلامشهر درباره دکتر حسن امین می پردازد:
 

پروفسور سید حسن امین

... او فرزند استاد فقید حاج سید علینقی امین و نوه ی امین الشریعه ی سبزواری است . در سال 1327 در خانواده ای از اجله ی سادات و علما در سبزوار به دنیا آمده ، تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در سبزوار و پس از آن تا مقطع فوق لیسانس حقوق را در تهران می گذراند . پس از سالها خدمت در دادگستری و شغل قضا برای ادامه تحصیل به انگلستان می رود و در رشته حقوق بین الملل شروع به کسب علم نموده و موفق به کسب اخذ دکترای تخصصی در دانشگاه گلاسگو می شود. پس از آن در دانشگاه های انگلستان تدریس و در کنار آن به تالیف و تحقیق و ترجمه موفق می گردد . مدارج وکالت را تا احراز حق وکالت در مجلس لردان ادامه می دهد و پس از 21 سال تدریس به ایران باز می گردد .

او در تاریخ ادب و فرهنگ ایران کم نظیر است . دانمشندی است جامع الاطراف و یکی از چهره های درخشان عرصه ایران شناسی ، مطبوعات ، حقوق ، شعر و ادب است . رکود اولین ها و برترین های او به عدد چهل می رسد . او بر یکصد و چهل کتاب که از استادان به چاپ رسیده مقدمه زده است . مولف و مترجم 60 عنوان کتاب مرجع است .

سرود ایرانیان ، سرود رسمی دانشگاه آزاد و سرود شهر البرز از ایشان است .

شعرهای ایشان را خوانندگانی همچون محسن نامجو ، سالار عقیلی ، همای و گلبانگ سروده اند . از محضر بیش از 14 شخصیت و عالم ربانی همچون حسن زاده آملی ، آیت اله سید رضی شیرازی وآیت اله سید علینقی امین کسب علم نموده است .

کتاب های ایشان به زبان های انگلیسی ، عربی ، ژاپنی و فرانسه به چاپ رسیده است.

1) ایشان عضو سازمان جهانی بین المذاهب بین المللی گلاسگو

2) عضو هیئت مدیره حرکت توسعه ی جهانی لندن

3) عضو هیئت مدیره ی موسسه ی روابط بین الملل بخش اسکاتلند

4) استاد مدعودانشکده ی حقوق دانشگاه تهران

5) استاد مدعو دانشکده حقوق دانشگاه مطالعات خارجی پکن

6) استاد ممتاز حقوق دانشگاه گلاسگو

7)دارای پروانه وکالت در دادگاه های عالی اسکاتلند ، مجلس لردان انگلیس و دادگاه عالی اتحادیه اروپا

8) اجازه حدیث از حوزه های علمیه ی ایران و مصر

9) اجازه فتوا در فقه و مذهب اربعه ی اهل سنت

10) نماینده مسلمین انگلستان و عضو هیئت رئیسه کمیسیون زندانیان خارج از کشور

11) داور معتمد اتاق بازگانی ایران

12) عضو انجمن اقتصاد دانان ایران است.

تا کنون یک هزار و چهارصد شاعر و سخنور مختلف برای ایشان شعر ساخته اند که از میان آنان می توان به شاعر معاصر حمید سبزواری اشاره کرد که در وصف ایشان گفته است :

تا از آن گفتار صادق ، صدق حالت یافتم

بی تکلف ره به دنیای مآلت یافتم

مردم آزاده را آزاد مردان راغب اند

شوروحالی یافتم تا ز اهل حالت یافتم

وبسایت شورای اسلامی شهر اسلامشهر

 

گفتنی است پروفسور سیدحسن امین در دوران تحصیل دکتر روحانی رئیس جمهور ایران در دانشگاه گلاسکوکالدونیای اسکاتلند استاد راهنمای پایان نامه وی بوده است که اسرارنامه قبلا در همین وبسایت به این موضوع پرداخته است و شما گرامیان هم اکنون می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به پیوند زیر مراجعه نمایید:

استاد سبزواری رئیس جمهور ایران: اگر خاتمی نبود، روحانی رئیس جمهور نمی شد

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

آشنایی با پروفسور امین حقوقدان ، شاعر ، نویسنده و پژوهشگر برجسته ایرانی

 

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما