نرخ مصوب بلیط پروازهای فرودگاه سبزوار به تهران و آبادان

پایگاه خبری تحلیلی صنعت حمل و نقل با نام اختصاری تین نیوز به تازگی نرخ مصوب بلیط پروازهای داخلی تمام فرودگاه های کشور را منتشر کرده است که تمامی بلیط ها فقط باید طبق این نرخ مصوب فروخته شوند.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه ، نرخ های اعلام شده در تین نیوز براساس مصوبه چهاردهم آبان ماه 1391 شورای عالی هواپیمایی کشوری است که از آن زمان تا کنون تغییری نداشته و برای فرودگاه سبزوار قیمت ها در دو مسیر هوایی تهران و آبادان ذکر شده است.

البته فرودگاه سبزوار تا کنون پروازی به آبادان نداشته است و معلوم نیست چرا تنظیم کنندگان این جدول ، نرخ مصوبی برای پروازهایی که اصلا وجود ندارد ، در نظر گرفته اند؟ اما به هرحال بر طبق این مصوبه نرخ بلیط پروازهای مسیرهوایی سبزوار – تهران 110 هزارتومان و سبزوار – آبادان 176 هزارتومان تعیین شده است.

برای مشاهده جدول کامل نرخ مصوب بلیط در مسیرهای پروازی داخل کشور هم اکنون به پیوند زیر مراجعه نمایید:

نرخ مصوب بلیط پروازهای داخلی درجه اکونومی

 

فرودگاه سبزوار اولین و تنها فرودگاه فعال استان خراسان رضوی پس از فرودگاه بین المللی مشهد است که از حدود 10 سال قبل راه اندازی شده و پروازهای آن از سال 1384 برقرار گردیده است.

بیشترین تعداد پروازهای این فرودگاه تا کنون در مسیر تهران بوده است ، اما تجربه برقراری پرواز به دو کشور خارجی نیز در پرونده عملکرد این فرودگاه ثبت شده است. به طوری که در سال 1385 هنگامی که در دولت محمود احمدی نژاد این فرودگاه به مرز مجاز هوایی تبدیل شد ، اولین پرواز خارجی آن به صورت رفت و برگشت به دمشق پایتخت کشور سوریه انجام شد که در آن دو پرواز 327 نفر مسافر به همراه 3 تن بار جابه جا شدند. همچنین در سال 90 و 91 نیز پروازهای هفتگی از سبزوار به دو شهر نجف اشرف و بغداد پایتخت کشور عراق  برقرار شد که در این مدت بیش از 5 هزار نفر مسافر به همراه نزدیک به 70 تن بار از طریق حدود 40 پرواز رفت و برگشت جابه جا شدند.

فرودگاه سبزوار هم اکنون دارای 8 پرواز رفت و برگشت در 4 روز از هفته در مسیر هوایی تهران است که قرار است این تعداد از روز نهم فروردین 93 به 10 پرواز رفت و برگشت در 5 روز از هفته افزایش یابد.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

پروازهای دومین فرودگاه خراسان رضوی در شهر سبزوار افزایش یافت

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما