برای چهارمین سال متوالی

جشنواره بازی های بومی و محلی ششتمد سبزوار برگزار شد

سبزوار- ایرنا- چهارمین جشنواره بازی های بومی و محلی ششتمد سبزوار به مدت دو روز در این شهر برگزار شد.

 

دبیر چهارمین جشنواره بازیهای بومی و محلی ششتمد امروز در حاشیه این جشنواره در گفت و گو با ایرنا گفت: این برنامه با همکاری روابط عمومی شهرداری ششتمد برگزار شده است.

محمد حسین داوطلب با بیان اینکه از سه سال قبل این جشنواره در ایام نوروز در این شهر برگزار می شود ،اظهار کرد:خوشبختانه امسال شاهد رشد کیفی و کمی این جشنواره بودیم.

وی افزود: با توجه به تقارن ایام فاطمیه با نوروز امسال جلسات و برنامه ریزهای لازم با شهرداری انجام شده بود تا جشنواره فقط در دو روز به صورت رسمی برگزار شود.

وی ادامه داد: ششتمد دارای پیشنیه غنی تاریخی و فرهنگی بوده و آیین های مختلف مردم ششتمد نشان از این قدمت را می دهد.

داوطلب اظهار داشت: ششتمدی ها دارای آداب و رسوم خاصی در منطقه هستند که امیدواریم با همکاری سایر مسوولان دیگر آیین های این دیار کهن نیز احیاء شود و ما شاهد معرفی آداب و رسوم ششتمد قدیم به نسل حال حاضر باشیم.

دبیر چهارمین جشنواره بازیهای بومی و محلی ششتمد گفت: جوانان ششتمدی با بازیهای ˈگوی راˈ، ˈسه پایهˈ ، ˈسنگ سنگ چله پا ˈ و... فضایی شاد و هیجانی ایجاد کردند.

وی بیان کرد: بیشتر ورزش های بومی و محلی با کاربرد همکاری و تعاون و مصرف انرژی بالاست که این مهم در بازیهای امروز کمتر به چشم می خورد.

این بازی ها طبق سنت قدیمی هر ساله در محوطه آرامگاه ابوالحسن علی بن زید بیهقی ششتمد برگزار شد.

شهر ششتمد در حدود 30 کیلومتری جنوب سبزوار قرار دارد.

منبع: ایرنا

نظرت را بنویس
comments

navid kurmanj

امیدواریم به ششتمدی های عزیز خوش گذشته باشه و امیدواریم در اونجا گروههای بی هویتی مثل ورشرنگ پیدا نشن که تمام شیوه و هنر رقص کرمانج ها را تحریف کنند و ورشرنگ ورشرنگ راه بیاندازند
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما