گزارشی نگران کننده از شیوع تخلفات راهنمایی و رانندگی و سهل انگاری مأموران انتظامی

 وبسایت سبزوارنیوز که به دلیل فعالیت چندین خبرنگار و عکاس در تحریریه آن و تولید و انتشار روزانه شمار زیادی از اخبار و گزارش های دست اول  از مسائل دیار سربداران ، بدون جناح گیری های سیاسی می توان از آن عنوان یک خبرگزاری محلی در غرب خراسان رضوی یاد کرد و معمولا تنها مرجع سریع، معتبر و بی طرف سیاسی برای کسب آگاهی از جدیدترین رویدادهای سبزوار بزرگ محسوب می شود، به تازگی طی انتشار گزارشی کوتاه از رواج روزافزون تخلفات راهنمایی و رانندگی و سهل انگاری و یا حتی برخورد سلیقه ای مأموران انتظامی با این معضل در سبزوار خبر داده است.
برمبنای این گزارش سبزوارنیوز ، تخلفی آشکار آن هم در سایه بی تفاوتی و یا سهل انگاری مأموران راهنمایی و رانندگی سبزوار در یکی از خیابان های مرکزی شهرصورت پذیرفته است.
لذا از آنجایی که متأسفانه در سبزوار شاهد بروز تخلفات رانندگی زیادی هستیم ، شاید بتوان یک عامل رواج تخلفات را همین رفتار سهل انگاری و یا حتی کم کاری بعضی از مأموران انتظامی در اجرای قانون  دانست.
اگر چنین تخلفاتی همیشگی باشد، برای شهروندان دلسوز و نیز نخبگان ، فرهیختگان ، مدیران شهری و رئسای ادارات و به ویژه شورای تأمین شهرستان سبزوار جای زنگ خطری جدی است که مبادا در سایه کم توجهی های موجود در امر راهنمایی و رانندگی شهرستان ، حاکمیت ضوابط قانونی به تدریج جای خود را به حاکمیت روابط شخصی و اعمال نظرهای احساسی و سلیقه ای بدهد و به تدریج شرایط هرج و مرج بر جامعه حاکم گردد.
پس از بیان این مقدمه تحلیلی اینک مناسب است به بازنشر گزارش سبزوارنیوز از وقوع یک سانحه رانندگی در خیابان بیهق و نحوه عجیب اعمال قانون توسط مأموران راهنمایی و رانندگی می پردازد : 


عیدی راهنمایی رانندگی به متخلفان زانتیا سوار
تصادف زانتیای متخلف درحال عبور از خلاف مسیر "خط ویژه" در خیابان اصلی شهر!


سبزوارنیوز/ ساعت 19 امروز اتفاق عجیبی در خیابان بیهق و آن هم در خلاف جهت مسیر خط ویژه افتاد که شاید کمتر کسی تصور آن را می کرد که مأمور راهنمایی و رانندگی از کنار این همه بی احتیاطی بگذرد! تصادفی که منجر به خرابی یک کیوسک و یک اصله درخت در پیاده رو شد.
این برای نخستین بار نیست از این دست حوادث ناخوشایند در سبزوار افتاده است که مأمور راهنمایی و رانندگی شهرمان درکمال آرامش و سادگی، از
کنار تخلف مشهود گذشته اند، که حتی دوربین های دو بانک بخوبی آن واقعه را ثبت کرده و گویای این بی احتیاطی بزرگ هستند.
حادثه زمانی اتفاق افتاد که راننده زانتیا برای سبقت گرفتن از مسیر چهارراه بیهق به سمت میدان پست و تلگراف، با سرعت مسیر خط ویژه عبور
تاکسی، آن هم در شرایطی که خلاف مسیر است را انتخاب کرد، در این هنگام راننده زانتیا با شدت به خودرو پژو روآ برخورد کرد آن هم در حالی که راننده خودرو نوک مدادی پژو قصد گردش به داخل کوچه را داشت، که شاید او نیز تصور نمی کرد که باید مراقب مسیر خلاف از جهت مخالف باشد!
افسر بلافاصله در محل حاضر شد و پس از دیدن صحنه و خرابی ناشی از برخورد زانتیای متخلف با کیوسک و شکستگی درخت، راننده زانتیا را
صددرصد مقصر اعلام نمود، اما این پایان کار نبود و ناگهان سروکله دوستان و آشنایان زانتیا سوار پیدا شد و ورق در کمال آرامش و خونسردی برگشت!

رأی نایبی مامور راهنمایی و رانندگی برگشت و در کروکی آنچه درج گردید، حکم پنجاه پنجاه بود که برای دو خودرو درنظر گرفته شد، این رأی در میان بهت و حیرت حاضران صورت گرفت و امضا شد و دو خانم سرنشین روآ بهت زده تنها نظاره گر این صحنه بودند و... بس.

منبع: سبزوارنیوز

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

اخبار مهم سبزوار در سال 92 چه بود؟

نظرت را بنویس
comments

سبزوار نیوز که لامصب خیلی معتبره با اون افتضاحاتی که در کپی خبر جناب دباغی بار اوردن
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما