یک تکاپوی فرهنگی دیگر از دانشگاه حکیم سبزواری : جشنواره ملی تئاتر تک بازیگر

ضمن عرض پوزش از شما دوستان و همراهان همیشگی اسرارنامه به خاطر توقف چندروزه در به روز رسانی این وبسایت که به دلیل بروز برخی مشکلات فنی ایجاد شد ، از شما دعوت می کنیم ، مجدداً با ما همراه باشید تا اخبار و مسائل دارالمومنین سبزوار را طبق روال گذشته و با همان دیدگاه و خط مشی شناخته شده اسرارنامه دنبال کنیم.

*   *   *


دانشگاه حکیم سبزواری(تربیت معلم سبزوار) این روزها به شدت در تلاش و تکاپوی برگزاری هرچه بهتر یک جشنواره ملی است.
جشنواره تئاتر تک بازیگر رضوی که با محوریت مناظرات امام رضا(ع) در هفته اول خرداد ماه سال جاری برگزار خواهد شد ، یکی دیگر از مجموعه همایش های مهم ملی است که دانشگاه حکیم سبزواری در  سالهای اخیر موفق به برگزاری آنها شده است.
در وبسایت اینترنتی اختصاصی این جشنواره ، معرفی کامل و خوبی از این برنامه صورت گرفته است و دبیر آن  سید نورالله رضوی ، مدیر فرهنگی دانشگاه و رئیس سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار معرفی شده است.
دانشگاه حکیم سبزواری که پس از دانشگاه فردوسی مشهد ، بزرگترین دانشگاه معتبر ملی در شمال شرق کشور است ، و به لحاظ تاریخ تأسیس و تعداددانشجویان مشغول به تحصیل حتی بر دانشگاه بجنورد مرکز خراسان شمالی ، مقدم است  در سالهای اخیر موفق شده ، دست آوردهای فرهنگی ، علمی و هنری خوبی برای دیار سربداران به ارمغان آورد.
هم اکنون نیز برگزاری جشنواره ملی تئاتر تک بازیگر در خردادماه امسال  در حالیست که این دانشگاه به تازگی—در بهمن ماه سال 90- سمینار ملی جبر را در سه روز با موفقیت برگزار کرده و البته پس از پشت سرگذاشتن جشنواره تئاتر رضوی نیز ، برگزاری یک همایش با اهمیت دیگر برای نکوداشت مقام ادبی و سیاسی و اجتماعی حمید سبزواری شاعر گرانقدر انقلاب اسلامی ، را درپیش رو دارد.
برگزاری همایش ها و سمینارهای مختلف منطقه ای و ملی به جز ارزش های معنوی که در ابعاد علمی ، فرهنگی و هنری از خود به جای می گذارند ، فواید مادی خاص خود را نیز به همراه می آورند.به عنوان مثال در مدت برگزاری هر همایش و جشنواره ملی و منطقه ای تعداد زیادی میهمان و شرکت کننده از سرتاسرکشور به محل برگزاری می آیند و این خود فرصت خوبی برای رشد و توسعه صنعت گردشگری ، اشتغال آفرینی و افزایش درآمد مردمان بومی فراهم می آورد. رونق بخش حمل و نقل جاده ای ، ریلی و هوایی نیز از دیگر فواید برگزاری چنین برنامه هایی است.
قبلاً در رابطه با این موضوع در همین مجله توضیحات کاملی ارائه شده است . شما مخاطبین گرامی می توانید برای مطالعه این موارد در مجله اینترنتی اسرارنامه روی پیوند زیر کلیک کنید :

شور و شوق جامعه دانشگاهی سبزوار در آستانه میزبانی از یک سمینار ملی


گفتنی  است ، روزهای گذشته نخستین نشست خبری این جشنواره با اصحاب رسانه در شهرستان سبزوار برگزار شد و مقامات مسئول و کمیته های اجرایی جشنواره در حضور خبرنگاران شهرستان معرفی شدند.

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

گزارشی مفصل از برگزاری بیست و دومین سمینار ملی جبر ایران در سبزوار

نظرت را بنویس
comments

مهدی از ورامین

موفقیت انجمن سینمای سبزوار در جشنواره تهران را با تمام صدای آهسته مان فریاد می زنیم. برای شما از تهران پیام هنرجویان قدیمی انجمن

هنرخند

برادر تعصبی مگه مجبوری وقتی نمی تونی شورای شهر رو متقاعد کنی از هنرمندا حمایت کنن قول بدی . خودتو خراب نکن آخه باز یه صندوووووووووووووق دوغ دوغ ای هم هست ها!!! در ضمن خیلی زشته که فکر کنید کار فرهنگی هنری به اندازه آسفالت یه کوچه یا رنگ کردن جدول کنار میدون و خیابون نمی ارزه !!!

مرحوم مسلم مسکنی

داداردودودور...دادارو دودوررر عسگری مقر آمد..عسگری مقر آمد.. به اطلاع واحد پورچنه خبر، بعد از یکهفته که از نشست خبری اولین جشنواره تئاتر تک بازیگر رضوی میگذرد،آقای عسگری راضی شدند با کلی جرح و تعدیل در عکس و شرح این خبر و یک هفته تاخیر و تعلل ،آنرا بر سایت محترم قرار دهند.سلامتی ایشون و همکاران گرامی صیلوات ختم کن...

یکی از عوامل - م - ح

از عجایب و غرایب است که برای اولین بارنظر بنده بدون هرس و قلع و قمع و کوچکترین خط وخدشه در جایی انعکاس یافته است... خوش بینانه می نگرم واین گشادی سلیقه را آنهم در این مقطع و این ساعت به فال نیک می گیرم و درود و صد بدرود بر شما می فرستم..انگار باید در انگاره های ذهنی ام کمی تغییرات ایجاد کنم.ممنون

یکی از عوامل - م - ح

از عجایب و غرایب است که برای اولین بارنظر بنده بدون هرس و قلع و قمع و کوچکترین خط وخدشه در جایی انعکاس یافته است... خوش بینانه می نگرم واین گشادی سلیقه را آنهم در این مقطع و این ساعت به فال نیک می گیرم و درود و صد بدرود بر شما می فرستم..انگار باید در انگاره های ذهنی ام کمی تغییرات ایجاد کنم.ممنون

یکی از عوامل - م - ح

سلام.من هر چی گشتم اسمی از اداره ارشاد سبزوار متولی هنر و بانی هنرمندها در این خبر پیدا نکردم.نمیدونم چرا رضوی با رفتنش از ارشاد ،آبادی و سرسبزی اقلیم هنر را هم برد..گویا جایها و جایگاه ها عوض شده و از دست رفته است.برگزاری مراسمی چون جشنواره تئاتر و بزرگداشت هنرمندان و شاعران و پیشکسوتان افتاده دست رضوی و مدیریت فرهنگی دانشگاه حکیم سبزواری و بجای آن برگزاری مسابقات حفظ و قرائت قرآن ، نهج البلاغه ،نهج الفصاحه ،کتابخوانی و حفظ و اشاعه اصول کافی ،تفسیرالمیزان ،وو ..بر عهده ارشاد سبزوار...و همچنین رسالت سنگین خبرگزاری و خبرنگاری در سایت ارشاد.بنده در عجبم اگر عسگری به پوشش اخبار مختلف در سبزوار اینگونه علاقمند بود چرا یک سایت خبری تحت نام مثلا" (عسگری گفت،غایبی روفت)افتتاح نکرد.. در ضمن آقای عسگری اختلاس امری مذموم و فقط خاص اقتصاد نیست ،این اتفاق در حوضه فرهنگ نیز شدنیست درست مثل جمع کردن عوامل فیلم کوتاه پیاده رو و آن تقدیر سخیف و خفیف، با اهدای سی دی فیلم دزد و پاسبان و کارتون و آواز گنجشکها که خیلی وقت است خاموش شده است به عوامل و دست اندرکاران زحمت کش و هنرمند آن به همراه یک ولیمه ساده ،اما دادار ودودور فراوان پیرامون این خبر و در درج آن در سایت ارشاد (عسگری گفت ،غایبی روفت) با عنوان اغراق آمیز اولین دیدار هنرمندان با رییس ارشاد در سال 91 و اعداد و ارقام عجیب غریب 45 نفری عوامل ودیگر شائبه های بی استناد .آیا این اختلاس نیست ؟ در پایان اینجانب به عنوان یکی از عوامل پشت صحنه از طرف برادر خردسال و خواهرزاده خردسال تر که با دیدن فیلمهای اهدایی آن جناب کلی مشعوف و مسرور شدند از شما کمال تشکر را دارم..واقعا" که ...با اون شام 1500 تومنیت. در ضمن به فاکتورهای شام ، آورده دوستان که خبر از ارتزاق 45 نفر در آن شب کذایی میدهد ،اعتماد نکنید..آخر دوستان عیالوارند و این روزها زندگی ها خرج دارد. ممنون.م.ح
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما