نوروز 93 ویترین مهم عملکرد شهرداری و شورای چهارم شهر سبزوار

تا حدود ده روز دیگر سال نو از راه می رسد. تعطیلات 13 روزه عید، در همه شهرهای ایران را می توان به عنوان مهمترین نمایشگاه و یا ویترین سالانه ای درنظر گرفت که شهرداری و اعضای شورای شهر می توانند سطح کمی و کیفی عملکرد خود را برای شهروندان به نمایش بگذارند. از پوشش فضای سبز گرفته تا تزئینات و چراغانی ها و نصب المان های شهری و البته برگزاری مراسم های متنوع و مناسب با ایام نوروز که هم بتواند تعطیلات خوبی را برای شهروندان رقم بزند و هم خاطرات خوشی را برای مسافران فراهم آورد.

اما مردم شهر سبزوار که با اقدامات شهردار پیشین چهره ای متفاوت از دیگر سال های خود را تجربه کرد ، امسال در آستانه نوروز 93 بدون حضور شهردار منتخب شورا در جایگاه رسمی خود، دلنگران عملکرد شورا و شهرداری برای تعطیلات پیش رو هستند. دلنگران اینکه سرپرست کنونی شهرداری سبزوار که حالا 6 ماه از حضورش دراین سمت می گذرد و می توان گفت باید در کار خود جا افتاده باشد ، آیا از توان اجرایی و خلاقیت فکری کافی برای آراستن و پیراستن صحیح شهر در ویترین سالانه نوروز برخوردار است؟

آیا اعضای 13 نفره شورای چهارم که درمیان آن ها چهره های متنوعی که هریک نماینده یک طیف فکری خاص در میان شهروندان هستند ، از زیرکی کافی برخوردارند تا اختلافات درونی خود را حتی اگر شده به صورت موقت دراین نوروز کنار بگذارندو با برنامه ای صحیح اجازه بدهند سیمای بصری و روحیه عمومی  شهر در نوروز 93 به گونه ای باشد که شهروندان در دومین عرصه مهمی که پس از انتخاب شهردار ، پیش پای شورا قرار گرفته است ، از رأی خود درانتخابات خرداد 92 راضی باشند؟

برای یافتن پاسخ این سئوالات باید نگاهی به عملکرد سرپرست شهرداری سبزوار در 6 ماه گذشته بیاندازیم که به نوعی نشان دهنده گوشه ای از عملکرد شورای شهر نیز هست.

در همین راستا عده ای از شهروندان و صاحب نظران مسائل شهری معتقدند شهرداری سبزوار در این مدت عملکرد بی حاشیه و خوبی را از خود به نمایش گذاشته است ، اما عده ای دیگر می گویند روند تخلفات بی رویه توسط شهرداری همچنان ادامه دارد و حتی سرپرست شهرداری در اولین هفته های کاری خود به استخدام غیرقانونی 9 نفر پرداخته است.(منبع)

عده ای دیگر نیز اعتقاد دارند بدترین کار شورای شهر سبزوار در دوره چهارم این بود که قبل از پیدا کردن و رسیدن به توافق بر سر انتخاب یک شهردار مناسب حسین مقصودی شهردار پیشین را کنار گذاشتند تا سطح مدیریت شهرداری سبزوار به مدت چندماه که معلوم هم نیست تا کی ادامه یابد از ریاست به سرپرستی کاهش پیدا کند.و دراین بین چهره هایی نظیر مسعود پسندیده ، قاسم حسین زاده ، حسین کارگری و ... که از مخالفان جدی مقصودی بودند بیشتر در معرض انتقادند.

با این حال عده ای دیگر با روند فعلی که در شهرداری سبزوار طی شده است موافق هستند و به ویژه سخنان اخیر مسعود پسندیده نایب رئیس شورای شهر که از برنامه ریزی اجرای برنامه های متنوع و جذاب برای ایام نوروز 93 در سطح شهر و محلات مختلف سبزوار خبر داده بود ، واکنش های زیادی را برانگیخته (منبع) و باعث شده همه منتقدان و نیز موافقان بی صبرانه منتظر فرارسیدن ایام سال نو باشند ، تا پس از مقوله انتخاب شهردار در دومین آزمون عملی پیش پای شورای چهارم شهر عیار وعده ها و برنامه ریزی و تصمیم گیری های اعضای 13 نفره این شورا را بسنجند.

البته برای ایام نوروز تنها مسعود پسندیده و طیفی از اعضای شورای چهارم که مخالف عملکرد حسین مقصودی در دوره گذشته بودند  زیر ذره بین بررسی مردم و رسانه ها قرار ندارند بلکه عملکرد سایر اعضای شورای شهر و موافقان شهردار پیشین هم زیر ذره بین نگاه و موشکافی مردم سبزوار است تا معلوم شود آیا منتخبان و معتمدینشان در شورا روش همکاری را بر می گزینند یا کارشکنی را؟

به هرحال چند روزی است صدای پای بهار شنیده می شود. امید می رود سرپرست شهرداری و اعضای شورای شهر اینک خود را درمقابل گوی اعتماد و میدان ارزیابی مردم سبزوار می بینند ، بهترین عملکرد ممکن را از خود به نمایش بگذارند.

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

در حاشیه استقبال از المان های نوروزی سبزوار

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما