بالاخره پیگیری ها نتیجه داد

آغاز مرمت کاروانسرای تاریخی عرب ها امیدی تازه برای رونق گردشگری سبزوار

در واپسین روزهای سال جاری ، یک خبر خوش مربوط به حوزه فرهنگی و گردشگری ، چندروزی است باعث خوشحالی دوستداران توسعه دیار سربداران شده است.
خبر مربوط به مرمت و احیای کاروانسرای تاریخی عرب ها و تبدیل این کاروانسرا به یک مجتمع اقامتی ، رفاهی و گردشگری در قلب دارالمومنین سبزوار شهر دیرینه های پایدار است که فردا پنجشنبه 22 اسفندماه طی مراسمی با حضور شماری از مسوولان شهرستان رسما آغاز خواهدشد.
خبرنگار اسرارنامه به همین مناسبت به سراغ خانم علی آبادی مدیرعامل این پروژه رفت تاجزئیات خبر را از او جویا شود.
مدیرعامل شرکت طلوع طی یک گفتگویی تلفنی با خبرنگار ما عنوان کرد: اجرای این پروژه عظیم می تواندامیدی تازه برای رونق گردشگری سبزوار باشد.
علی آبادی افزود: بنای تاریخی کاروانسرای حاج عبدالصانع که در سبزوار به پادگان عرب ها نیز شهرت دارد ، سال های سال در یکی از مناطق مرکزی شهر بدون استفاده باقی مانده بود و درمسیر تخریب قرار داشت.
وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت های فرهنگی و گردشگری دیار سربداران و سالانه عبور میلیون ها مسافر از این شهر ، تصمیم گرفتیم با احیای این کاروانسرا و تبدیل آن به یک مرکز اقامتی و رفاهی ، زمینه جذب گردشگران بیشتری را به شهر سبزوارفراهم آوریم.
این بانوی فعال فرهنگی و اجتماعی در دیار سربداران که مدیرمسوولی کانون آگهی و تبلیغات خورشید رانیز برعهده دارد سپس افزود: از زمانی که برای ورود به مرمت و احیای این بنا تصمیم گرفتیم ، حدود سه سال می گذرد و دراین مدت مشکلات زیادی بر سر راه قرار داشت که می توانست باعث دلسردی هر سرمایه گذاری شود، اما به دلیل علاقه ای که اینجانب و همکارانم در شرکت طلوع به بحث توسعه فرهنگی و گردشگری شهر سبزوار داشتیم و نیز به آینده موفق این پروژه عظیم امیدوار بودیم ، برای اجرای آن پافشاری کردیم تا سرانجام همینک شاهد آغاز رسمی کار هستیم
علی آبادی سپس گفت: در سبزوار ظرفیت های زیادی برای این قبیل فعالیت ها وجود دارد.و ان شاءالله انجام این مرمت و تغییر کاربری در کاروانسرای عرب ها مقدمه ای برای اجرای پروژه های گوناگون بعدی باشد.
وی در پایان از علاقه مندان و از خبرنگاران و اصحاب رسانه سبزوار دعوت کرد فردا بین ساعت 13 تا 14:30... در این مراسم شرکت کنند.
اسرارنامه تا دقایقی دیگر در بخش سبزوارگردی همین وبسایت به انتشار مطلبی در معرفی بیشتر کاروانسرای تاریخی عرب ها می پردازد.

گفتنی است نظر به قدمت حدوداً 12هزارساله دارالمومنین سبزوار(منبع) که به نام های شهر دیرینه های پایدار ، ریشه فرهنگی خراسان ، موزه یادمان های هزاران ساله ، دیار سربداران ،  و ... شهرت یافته است ، به جز کاروانسرای عرب ها چندین کاروانسرای تاریخی دیگر در خود این شهر و یا شهرها و روستاهای اطراف نظیر کاروانسرای تاریخی مهر ، کاروانسرای تاریخی مزینان زادگاه دکتر علی شریعتی ، کاروانسرای تاریخی زعفرانیه و .... وجود دارند که به دلیل نزدیک بودن به جاده آسیایی تهران- مشهد ظرفیت بالایی برای جذب گردشگر دارند.

امید می رود دلسوزان فرهنگی و سرمایه گذاران اقتصادی با همت و برنامه ریزی مسوولان و مردم محلی در این بناهای تاریخی نیز ورود موثری پیدا کنند.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

در غربت یک کاروانسرای تاریخی / مهری ها چرا بی مهری می کنند؟!

نظرت را بنویس
comments

تاوپلج

اگر شود ،چه شود!
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما