طی یک مسابقه دانشجویی

پرتاب موشک های سوخت جامد در دانشگاه حکیم سبزواری برای اولین بار در کشور

دومین دانشگاه معتبر ملی در شمال شرق ایران امروز با همت دانشجویان رشته های فنی و مهندسی ، شاهد برگزاری مسابقه پرتاب موشک های سوخت جامد با کاربرد بارورسازی ابرها ، عکس برداری و نقشه برداری هوایی بود.

دانشگاه حکیم سبزواری که از قدیمی ترین مراکز دولتی آموزش عالی در این ناحیه از کشور است و پس از دانشگاه فردوسی مشهد قطب اول علمی و پژوهشی در خراسان رضوی محسوب می شود ، درحالی میزبان این مسابقه علمی بود که در حال حاضر در سطح دانشگاه های کشور تأکید زیادی بر تولید دانش و نیز انجام پژوهش ها و آزمایش های کاربردی می شود.

همچنین دکتر جواد حدادنیا رئیس جدید دانشگاه حکیم سبزواری که در ماه های اخیر به تازگی کار خود را دراین سمت آغاز کرده است ، خود دانش آموخته رشته های فنی است و از پژوهشگران پرتلاش و برتر این حوزه محسوب می شود.

خبرگزاری ایرنا شرح کامل این رویداد علمی را بدین صورت منتشر کرده است:

مسابقه دانشجویی پرتاب موشک سوخت جامد در سبزوار برگزار شد

 مسابقه دانشجویی پرتاب موشک با سوخت جامد روز سه شنبه با شرکت 25 گروه شرکت کننده از دانشجویان رشته های مختلف دانشگاه حکیم سبزواری در این شهرستان برگزار شد .
 
به گزارش سبزوار پيام ،دبیر انجمن علمی مکانیک دانشگاه حکیم سبزواری در حاشیه برگزاری این مسابقه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هر کدام از این 25 گروه متشکل از حداکثر سه نفر هستند که هر گروه دو بار حق پرتاب دارند.

ˈ فاطمه کاملیˈ با اظهار اینکه بیشترین شرکت کنندگان در این مسابقه را دانشجویان رشته مکانیک تشکیل می دهند، گفت : حدود 100 واحد درسی این دانشجویان در خصوص مباحث مربوط در این زمینه است که دانشجویان در حقیقت با شرکت در این رقابت آموخته های تئوری خود را عملی می کنند.

وی سادگی ساختمان و کارکرد و نگهداری آسان موشک های سوخت جامد را از جمله مزایای این نوع موشک ها عنوان کرد و افزود : از این موشک ها در بارورسازی ابرها ، عکسبرداری و نقشه برداری هوایی استفاده می شود.

دبیر انجمن علمی مکانیک دانشگاه حکیم سبزواری ،برد پیش بینی شده برای مسابقه پرتاب موشک با سوخت جامد در این دانشگاه را تشریح کرد و گفت : برای این مسابقه برد 150 متر را پیش بینی کرده ایم ولی با توجه به طراحی و ساخت موشک ها احتمال دارد برد موشک ها تا 250 متر هم برسد.

کاملی با بیان اینکه این مسابقه برای نخستین بار در کشور بین دانشجویان برگزار می شود ، افزود : از شش ماه قبل فعالیتهای مربوط به برگزاری این مسابقه را آغاز کردیم.

وی با اشاره به فعالیت های انجام شده برای این مسابقه، اظهار داشت : دو کارگاه آموزشی به صورت تئوری و یک کارگاه عملی پیش از برگزاری این مسابقه برای دانشجویان برگزار شد.

دبیر انجمن علمی مکانیک دانشگاه حکیم سبزواری گفت : گروهها یک هفته برای تحویل طرح موشک با محاسبات و یک هفته نیز برای ساخت موشک وقت داشتند و بعد از آن سوخت لازم به آنان تحویل داده شد.

کاملی با اظهار اینکه به شش گروه اول این مسابقه که بالاترین امتیاز را کسب کنند جوایزی اهدا می شود ، افزود : برای این مسابقه 250 امتیاز در نظر گرفته شده که 25 امتیاز مربوط به طرح و محاسبات ، 25 امتیاز برای زیبایی ، 50 امتیاز خلاقیت و 150 امتیاز هم برای برد موشک (طی فاصله افقی برای موشک ) است.

برگزاری مسابقه عکاسی از جمله برنامه های جنبی مسابقه پرتاب موشک با سوخت جامد بود که به برگزیدگان جوایزی اهدا می شود.

مسابقه پرتاب موشک با سوخت جامد در دانشگاه حکیم سبزواری از ساعت 13 امروز آغاز شد و تا ساعت 16 ادامه داشت و مراسم اختتامیه این مسابقه فردا بعد ازظهر برگزار و با تقدیر از برگزیدگان پایان می یابد.

مسابقه پرتاب موشک با سوخت جامد به همت انجمن مکانیک دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد.

منبع: ایرنا

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

کارکنان دانشگاه فن آوری های نوین سبزوار برای حمایت از این دانشگاه نوپا باید ایثار کنند.

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما