مسعود پسندیده خبر داد:

شورای شهر و شهرداری سبزوار با دستانی پر به استقبال نوروز 93 می روند

نائب رئیس شورای اسلامی شهر سبزوار با حضور در دفتر اسرارنامه به سئوالات خبرنگار این مجله در ارتباط با برنامه های شورای شهر و شهرداری در ایام نوروز 93 پاسخ داد ، و گفت با دستانی پر به استقبال نوروز می رویم.
مسعود پسندیده دوشنبه شب در این زمینه به اسرارنامه اظهار داشت: نظر به اینکه بعضی روزهای نوروز 93 مصادف شده است با سالروز شهادت مظلومانه بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) برنامه ریزی جهت برگزاری مطلوب برنامه های این نوروز از حساسیت فوق العاده ای برخوردار بود به گونه ای که می بایست هم شأن و حرمت ایام فاطمیه حفظ شود و هم نیاز مردم به برخورداری از برنامه های مفرح در ایام سال نو مورد توجه قرار گیرد.
پسندیده ادامه داد: بدین ترتیب برنامه های نوروز امسال در دو دسته آیین های ویژه سوگواری برای 6 روز فاطمیه اول و دوم و برنامه های شادمانه نوروزی برای ایام خارج از فاطمیه تنظیم شده است.
وی سپس گفت: 6 شب تعزیه خوانی و برگزاری مراسم شب شعر فاطمی و نصب 4 المان مناسبتی در سطح شهر ، خاموش کردن چراغانی های آویخته شده در سطح شهر ، تعدادی از ویژه برنامه های مخصوص ایام فاطمیه است که شهروندان سبزواری و مسافران این شهر شاهد اجرای این برنامه ها خواهند بود.
عضو شورای چهارم شهر سبزوار سپس برنامه های شادمانه ایام نوروز را هم که از لحظه سال تحویل تا روز دهم فروردین برگزار خواهد شد عبارت از برگزاری آیین تحویل سال ، شب های شعر و موسیقی و .... در محل آرامگاه حاج ملاهادی اسرارسبزواری ، اجرای مسابقه محله در محلات مختلف شهر و ...دانست.
وی سپس به بعضی از مسابقات جذابی که توسط شهرداری و شورای شهر برای نوروز 93 مردم سبزوار تدارک دیده شده است اشاره کرد و گفت مسابقه قوی ترین کودکان سبزوار را در دست بررسی داریم که اگر ان شاءالله به مرحله اجرا برسد یک برنامه سرگرم کننده و عموم پسند است که با مشارکت تربیت بدنی و اداره فرهنگی ورزشی شهرداری اجرا خواهد شد و یقینا با استقبال مردم مواجه می شود
پسندیده همچنین راه اندازی سوغات سراهایی در حاشیه کمربندی سبزوار را از دیگر برنامه های شورای شهر و شهرداری سبزوار در نوروز پیش رو معرفی کرد.
وی همچنین به برگزاری مسابقه محله در مناطق مختلف سبزوار اشاره کرد و گفت مردم محلاتی نظیر کلاته سیفر ، قلعه نو، چهل متری دوم ، صالح آباد ، شهرک ابوذر و ... در ایام نوروز شاهد مسابقه محله خواهندبود که می تواند به عنوان عامل موثری در ایجاد شادی و نشاط عمومی در تعطیلات سال نو برای اقشار مختلف مردم سبزوار محسوب شود.
وی سپس افزود: زمان و مکان اجرای تمام برنامه های نوروزی 93 در بروشورهایی رایگان چاپ خواهد شد و میان شهروندان پخش می گردد تا مردم بتوانند با آگاهی از زمان و مکان اجرای برنامه های نوروزی برای شرکت در این محافل ، برنامه ریزی کنند.
نایب رئیس شورای شهر همچنین از استقرار دو ایستگاه گردشگری در نزدیکی روستاهای کاهک و استیر در جاده تهران - سبزوار خبرداد و گفت در این ایستگاه ها به مسافران لوح های فشرده و بروشورهای حاوی معرفی توانمندی های فرهنگی دیار سربداران از جمله موسیقی محلی ، مفاخر و اماکن دیدنی و گردشگری آن ارائه خواهد شد.
وی اظهار داشت: هدف از همه این فعالیت ها خدمت به زائران حرم ثامن الحجج (ع) و نیز جذب گردشگر به سبزوار و افزایش زمان توقف مسافران در این شهر است.
پسندیده سپس از همه همشهریان سبزواری دعوت کرد میزبانی مناسبی چنانچه که شایسته شأن دیار سربداران است از مسافران نوروزی به عمل آورند و اظهار داشت: از نیروی محترم انتظامی نیز درخواست شده است که در برخورد با مسافران تا حد امکان از جریمه آنان بپرهیزد و به ارائه تذکر کتبی اکتفا نماید.
وی در بخشی دیگر از این مصاحبه ، اعلام کرد مجموعه برنامه های نوروزی امسال تحت عنوان "آشتی با میراث" برگزار می شود و دلیل این نامگذاری را ادای احترام به صدها بنای مغفول مانده تاریخی و فرهنگی دردیار سربداران عنوان نمود.
پسندیده به ویژه به موضوع تخریب بعضی از خانه های تاریخی در سبزوار اشاره کرد و گفت: متاسفانه حدود دو هفته قبل خانه چشمی ها تخریب گردید و به سرنوشت خانه بیدخوری ها و دیگر خانه های قدیمی این شهر دچار شد که چندین سال قبل تخریب شده اند.
وی افزود: تخریب خانه چشمی ها در سبزوار واقعا اتفاق دردناکی به لحاظ آثار فرهنگی و تاریخی شهرمان بود. اما متاسفانه چنان که باید و شاید انعکاس رسانه ای نیافت و واکنش های قاطعی به همراه نیاورد.

وی در بخش دیگری از مصاحبه خود از نصب چندین المان نوروزی زیبا نیز در سطح شهر سبزوار خبر داد وگفت :با توجه به اینکه ذائقه مردم نسبت به عید عوض شده و سال گذشته استقبال خوبی از المان های نوروزی کردند ، امسال نیز شورای شهر نصب المان های نوروزی را در برنامه خود دارد.
وی تصریح کرد: شهرداری سبزوار سال گذشته 19 المان نوروزی طراحی کرده بود که ما نیز امسال با هزینه ای تقریبا یک سوم هزینه سال گذشته 30 المان جدید طراحی کرده ایم.
پسندیده در همین زمینه تصریح کرد در نصب المان های نوروزی 93 کاهش هزینه ها ، افزایش تعداد و کیفیت طراحی المان ها مد نظر قرار گرفته است که یقیناً این المان ها نیز مورد استقبال همشهریان گرامی قرار خواهند گرفت.

وی افزود: 19 المان متعلق به سال گذشته نیز در  کمربندی جنوب سبزوار در مسیر عبور مسافران و زائران جاده تهران- مشهد نصب می شود

این منتخب مردم سبزوار در شورای چهارم شهر سبزوار ، در پایان گفت: شورای شهر و شهرداری سعی کرده اند در نوروز 93 به تمام نیازها و سلیقه های مختلف مردم دیار سربداران توجه کنند از همین رو تقریبا تمام شاخه های هنری در برنامه ریزی های آنان گنجانیده شده اند.

وی همچنین با ابراز امیدواری از اینکه در ایام نوروز زمینه ای فراهم آید که بتوانیم بازی های سنتی سبزوار را و صنایع دستی این شهر را احیا کنیم.
پسندیده در همین زمینه از همه همشهریان سبزواری دعوت کرد تا از نمایشگاه صنایع دستی متعلق به خانم معتمد که تا 15 فروردین ماه در محل آرامگاه حاج ملاهادی سبزواری برپاست بازدید نمایند.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

المان های نوروزی بهانه های ساده شاد بودن را به سبزوار آوردند

نظرت را بنویس
comments

سعید

با سلام المان زنبیل و نوار کاست وپیر زن از همه بهتر بود

حسین قربانی

عیدتان مبارک المان زنبیل نان وکیف پول جالب بود متشکرم

مرادی

آقای پسندیده موفق باشی دوست داریم به یک رای واقعی اومدی ( نه مثل بعضیا با مایه گذاشتن از شهرداری و...) امیدوارم هرروز شاهد موفقیت بیشتر سبزوار با اندیشه زیبای شما باشیم.همونطور که معراج اندیشه رو از یک اموزشگاه دوکلاسه ظرف سه سال به بزرگترین اموزشگاه استان تبدیل کردی با مدیریت درست انشالا سبزوار رو هم از یه شهر مخروبه تبدیل به یک شهر سرسبز و اباد تبدیل کنی با کمک همکاران خوبتون تو شورا مخصوصا مهندس تعصبی عزیزکه مثل خودت ادم خوش فکریه

سربدارن

من هم خوشحالم ک این روحیه ی مسولیت پذیری رو در گفتار میبینم انشا ءالله در عمل هم نشون داده شه و واقعا ب تمام جنبه های اقتصادی, اجتماعی , فرهنگی , علمی و مذهبی شیعی دارالمومنین سبزوار توجه بیشتر و بیشتری شه سبزوار بیشتر از اینا لایق پیشرفت و ترقی است . باید همه مسولین حس انجام وظیفه , و مدیریتی جامع و کامل و ب دور از منفعت شخصی رو ب بهترین نحو ممکن ب انجام برسونن تا انشاء .. در اینده شاهد موفقیت ها وپیشرفت های شگرف شهر سربلند سربدارن شویم. با آرزوی موفقیت برای تمام مسولین

حمید

آقای پسندیده مارا به خیرشما امیدی نیست لطفا شر نرسانید از انتخاب شهردار و بقیه قضایا اکثر مردم فهمیدندن شما به دنبال چی هستید البته خلایق هر چه لایق

جعفر1370

فکر کنم نظرات اینجا محک خوبی باشه برای آقای پسندیده که بعداز چندماه که از کارش تو شورا میگذره خودش دیدگاه های مردمو ببینه نظرات موافق و مخالف و مثبت و منفیا به خوبی بیانگرهمه چیزه

برات متاسفم آقای پسندیده ی ، ناپسندیده خوشا وجدانت که اینقدر راحت گرفته خوابیده.

تـــــوی ویـــــــــــروس معــــــــــــراجـــی از نــــوع انــدیشــــــــــه ، چیـــــــــــــــــــــــــش میــــــــــــــگی ؟!!

اوه اوه خدا به خیرکنه از این لشکر کینه توز ...... که مثل مار زخم خورده راه افتادن تو سایت ها هرجا اقای پسندیده مصاحبه میکنه یا خبری انتشار میدن این .......سروکله شون با منفی دادن و ارسال نظرات درپیت پیدامیش.بابول کنید کینه کشی رو دیگه!

ستاره

ما که هیچی تو این شش ماه ندیدیم .همش حرف ...خجالت هم خوبه والا...

ایول آق مسعود گوش نده حسودا چی میگن چش ندارن تو رو ببینن موفقیتتو ببین شما کارخودتو بکن که کارت درسته

خوب شمام که فقط کارایی رو میکنی که تو چشم باشن پس کارهای زیر بناییت چی میشه؟کجاست آرمان های امام؟

سمیرابانو

من که به مسعود رای دادم ولی الان تو شک و تردید افتادم که رای درستی دادم یا نه چون تو این چندماه که چیزی ندیدیم ناسلامتی این دور 13 نفرشدن باید اثرشو مردم ببینن البته رای منم از رو اصرار دوست صمیمیم بود که واسه ستاد مسعود کار میکرد اگرنه شاید کلا شرکت نمیکردم تو ایران رئیس جمهوراش هیچ کار نمیکنن چه برسه به عضو شورای شهر

فندق

خوب مگه دروغ میگم آخه کودوم برنامه ها گند زده به هرچه برنامه شهری گند زده به هرچه مدیریت شهری باشه این صفحه رو ذخیره می کنم تا بعد از عید ببینیم این دستان پر از طرح چندتاش اجرا میشه... همش شعر همش دروغ...

مرادی

خسته نباشید. خدا به شما قوت بدهد انشاء الله هرروز شاهد پیشرفت سبزوار باشیم. ضمنا شایسته است که به مشکل ترافیک و پارکینگ هم که متاسفانه در دوره شهردار و شوراهای قبلی کاملن مغفول مانده بود توجه بشود.

فندق

آره ارواح .......تو راست می گی...!!
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما