مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی:

سبزوار جزء نادرترین شهرهایی است که در جهت اعتلای فرهنگ و پیشرفت انقلاب قدم برداشته است

هفته گذشته در چنین روزی و همزمان با ایام فرخنده دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی ایران ، اهالی اصحاب فرهنگ و هنر دیار سربداران ، شاهد رونمایی از مهمترین تولید هنری سال 92 دارالمومنین سبزوار با عنوان مجموعه پویانمایی "راشن و ماهشن" بودند.
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه در این مراسم که با حضور مدیرکل صدا و سیمای استان خراسان رضوی و هیأت همراه و نیز با حضور تعداد دیگری از هنرمندان برجسته سبزوار ، استان و کشور برگزار شد ، هرچند انتقادات متعددی به نحوه و مکان نامناسب برگزاری آن وارد بود ، اما سخنرانی دکتر نهاوندیان که به خوبی به بعضی از توانمندی های فرهنگی و هنری دیار سربداران اشاره کرد و ارزش والای کار هنرمندان دست اندرکار مجموعه پویانمایی راشن و ماهشن را تشریح کرد ، شاید خسته نباشید خوبی بود به تیم جوان و هنرمند تولید کننده این اثر انیمیشنی در سبزوار.
اما متاسفانه سخنان مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی در تأیید ظرفیت های هنری و فرهنگی دارالمومنین سبزوار و جوانان هنرمند آن و نقش این شهر در اعتلای فرهنگ انقلاب و ... انعکاس چندان مناسبی در رسانه های خبری دیار سربداران پیدا نکرد و حتی بعضی رسانه های محلی ترجیح دادند ، فقط دانه به دانه ایرادهای این مراسم را برشمرند و به جای پوشش خبری اصل مراسم ، با دقتی وسواس گونه به بازگوکردن عیب ها و حاشیه های آن بپردازند ، اما برخلاف عملکرد ضعیف و منفی نگرانه بعضی رسانه های محلی سبزوار ، خوشبختانه رسانه های استانی با فاکتور گرفتن از جزئیات فرعی ، پوشش خبری مناسبی از سخنان دکتر نهاوندیان درباره سبزوار و توانمندی های فرهنگی و هنری آن ارائه دادند.
البته ناگفته نماند که عملکرد بعضی مسئولین شهرستان و برگزارکنندگان برنامه در این مراسم واقعا جای انتقاد هم داشت. چرا که به عنوان مثال قاسم شعبانی عطار معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار در سخنرانی طولانی مدت خود تقریبا هیچ صحبت موثری درباره تولید این اثر ارزشمند هنری در سبزوار نکرد ، حال آنکه انتظار می رفت عالی ترین مدیر اجرایی شهرستان ، توجه و ارزشی بیش از این برای زحمت دو ساله هنرمندان جوانی قائل شود که پا در عرصه با اهمیت تولید اثری گذاشته اند که نه تنها توسط صدا و سیما خریداری شده است بلکه به گفته مدیر کل سیمای استانی خراسان رضوی در دسته تولیدات الف سیما جای می گیرد و هزینه و انرژی زیادی را صرف خود کرده است.(منبع)

به هرحال با وجود همه انتقادها ، درایام پر خیر و برکت دهه فجر امسال ، با رونمایی از مجموعه انیمیشنی راشن و ماهشن بخش مهمی از ظرفیت های هنری و فرهنگی جوانان دیار سربداران به منصه ظهور رسید.
لذا اسرارنامه ضمن تبریک وقوع این رویداد با اهمیت به  جامعه هنری دارالمومنین سبزوار ریشه فرهنگی خراسان به انتشار مشروح کامل سخنان حجت الاسلام علی نهاوندیان مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی درباره تولید انیمیشن راشن و ماهشن در سبزوار به نقل از باشگاه خبرنگاران مشهد می پردازد:


مشهد:
ظرفیت های هنری میتوانند درتولیدات صدا وسیما نقش بسزایی داشته باشند


مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی گفت: ظرفیت های هنری و هنرمندان میتوانند درتولیدات صدا وسیما نقش بسزایی داشته باشند
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد حجت الاسلام علي نهاونديان در آیین افتتاح دفتر واحد مرکزی خبر سبزوار با بیان اینکه صدا و سیما از نهادهای تاثیر گذاردر حوزه‌های مختلف اجتماعی است اظهارداشت:تولیدات پویانمایی و انیمیشن دارای ردیف الف در سازمان صدا و سیماست و کسانیکه در راه تولید این مجموعه ها گام برمیدارند دارای فکر ،اندیشه و خلاقیت هستند.

وی با اشاره به ساخت مجموعه انیمیشن راشن و ماهشن توسط هنرمندان سبزواری تصریح کرد: این انیمیشن از مجموعه هایی است که دارای هزینه زیادی بود که باهمت جوانان سبزواری ساخته شد .

وی از همکاری چند گروه انیمیشن ساز در شهرستانهای دیگر استان و پخش برنامه کوجه باغ های خراسان از رادیو نیز خبرداد واضافه کرد: باید پشتیبانی هایی نیز از سوی مدیران در شهرستانها صورت گیرد و تولیدات سازمان به سمت نشان دادن طرفیت های موجود در شهرستانها برود.

مدیرکل سازمان صدا و سیمای خراسان رضوی ادامه داد: با برنامه ریزی‌هایی که در استان داشته ایم امسال 13 ساعت را برای تولید انیمیشن اختصاص داده ایم.

نهاوندیان با بیان اینکه سبزوار جزو نادرترین شهرهایی است که در جهت اعتلای فرهنگ و توسعه و پیشرفت انقلاب قدم برداشته است تاکید کرد: شهر سبزوار دارای شخصیت های قوی در رشته های مختلف در کشور است.

وی ادامه داد:بنده بعد از معرفی به عنوان مدیرکل صدا و سیمای استان اولین مکان برای سفر کاری را این شهر انتخاب کرده ام که اعتقاد من بر این بوده است که سبزوار پیشینه خوبی در این حوزه دارا می باشد. این مسئول خاطر نشان کرد:در سفر اول متوجه حضور نیروهای جوان شهرستان شدیم که خود اعلام آمادگی برای انجام برنامه های برا به ما گفتند.


وی تصریح کرد:ادعای انجام کارهای الف سیما مانند تولید انیمیشن که پر هزینه هم می‌باشد جزو این اعلام آمادگی ها از سوی جوانان سبزواری بوده است. وی با بیان اینکه شهر سبزوار در حوزه های گوناگون دارای مشاهیر و متخصصین بسیاری می باشد اظهار کرد:این پدیده ویژه ای بود که تعدادی از جوانان به ما این پیشنهاد را بدهند و بعد از جلسات متعدد و مکرر و انجام کارهای کارشناسی این اثر به دست جوانان سبزواری تولید گردید.

نهاوندی عنوان کرد:با برنامه ریزی هایی که در استان داشته ایم امسال 13 ساعت را برای تولید انیمیشن اختصاص داده است./ز

منبع: باشگاه خبرنگاران
 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

به بهانه رونمایی از انیمیشن راشن و ماهشن در سبزوار / اسرائیلی ها چگونه تهاجم فرهنگی می کنند؟

نظرت را بنویس
comments

مفتح

ممنون از مثبت اندیشی سایت اسرار نامه
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما