دعوت عمومی از علاقه مندان و هنردوستان به شرکت در

رونمایی از مهمترین تولید هنری سبزوار در سال 92 با حضور مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی

هنرمندان دست اندرکار در تولید مجموعه پویانمایی "راشن و ماهشن" که یقیناً مهمترین تولید هنری سال 92 در دارالمومنین سبزوار است از طریق انتشار پیام هایی در شبکه های اجتماعی از عموم هنرمندان و هنردوستان سبزواری دعوت کرده اند که در مراسم با شکوه رونمایی از این اثر هنری که فردا با حضور مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی در سبزوار برگزار می شود ، شرکت کنند.

یکی از پیام های دعوت را نجمه بهنامی فر در صفحه شخصی خود در فیسبوک منتشرکرده و به تعداد زیادی از دوستان خود ارسال نموده است.

طبق این پیام دعوت مراسم رونمایی از انیمیشن راشن و ماهشن فردا پنجشنبه 17 بهمن ماه ساعت 10 صبح درمحل تالار اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی سبزوار به آدرس میدان دکتر بهشتی (سی هزارمتری) ، انتهای خیابان پیروزی برگزار می شود.

گفتنی است مجموعه راشن و ماهشن ابتدا قرار بود با نام "فرصت های طلایی" رونمایی شود (منبع)اما سرانجام تصمیم برآن شد که به "راشن و ماهشن" تغییر نام پیدا کند.

تولیدات پویانمایی از مهمترین فعالیت های رسانه ای و هنری جهان معاصر محسوب می شوند.

بعضی صاحب نظران معتقدند از آنجایی که اکثر تولیدات انیمیشنی برای کودکان تهیه می شود و از جذابیت های بصری خاص خود برخوردار است ، ابزارهای موثری برای انتقال فرهنگ وارزش های مورد نظر تولیدکنندگان به ذهن مخاطب محسوب می شوند.(منبع1) ، (منبع2) ، (منبع3)

شاید به همین دلیل است که کشورهای توسعه یافته وابرقدرت های جهان سال هاست که روی تولیدات انیمیشنی سرمایه گذاری های کلانی انجام داده اند.به طوری که صهیونیست جهانی و بعضی کشورهای سلطه گر غربی در حال حاضر بزرگترین کمپانی های تولید محصولات انیمیشنی از جمله "دریم ورکس" و "والت دیزنی"را در جهان تحت سیطره خود دارند. (منبع1) ، (منبع2) ، (منبع3) و آثار پویانمایی معروفی نظیر "شِرِک" ، "نجات سرباز رایان" ، "گلادیاتور" ، "میکی ماوس" ، "سیندرلا" و ...را به زندگی کودکان سراسر دنیا تزریق کرده اند.

چنین است که به نظر می رسد مدیران ، هنرمندان و کلیه دلسوزان فرهنگی وهنری کشور باید همت ویژه ای را صرف گسترش و رونق هنرانیمیشن در استان ها وشهرهای مختلف ایران اسلامی کنند.

تولید انیمیشن فاخر "راشن و ماهشن" در دارالمومنین سبزوار که محصولی از صدا و سیمای خراسان رضوی است و به زودی از شبکه های سیما پخش خواهد شد ، نوید بخش ورود خوبی به عرصه انیمیشن سازی در میان شهرستان های خراسان رضوی است.

امید می رود با ادامه حمایت های سیمای استانی و با تلاش وپیگیری هنرمندان محلی ومدیران شهرستان، دیار سربداران بتواند به قطب تولیدات انیمیشنی در خراسان رضوی تبدیل شود.

انیمیشن راشن وماهشن به تهیه کنندگی آن برعهده صدا و سیمای خراسان رضوی و با حمایت موثر دکترنهاوندیان مدیرکل و آقای آینه دار معاونت صدا و سیمای استان در دارالمومنین سبزوار ریشه فرهنگی خراسان تولید شده است.

کارگردان طرح و اجرای این اثرانیمیشنی سیدنورالله رضوی چهره سرشناس فرهنگی وهنری دیار سربداران است و پروانه باغانی کاگردانی هنری آن را برعهده داشته است. همچنین موسسه فرهنگی هنری کیاسبز بیهق ، گروه مهندسی پویانمایی سروستان سبزوار و حوزه فرهنگی دانشگاه حکیم سبزواری به صورت مشترک مجریان این پروژه بوده اند.

 

تصاویری از انیمیشن راهشن و ماهشن

 

گزارش تصویری از بازدید مدیرکل صدا وسیمای خراسان رضوی از پشت صحنه تولید انمیشن راشن وماهشن در سبزوار

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

دیدار مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی با عوامل تولید انیمیشن راشن وماهشن در سبزوار

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما