کمک مالی سفارت ژاپن در ایران به بیمارستان قمربنی هاشم نیشابور

موضوع مدیریت دو بیمارستان در شهرستان های سبزوار ونیشابور در ماه های اخیر به یکی از مباحث مهم حوزه بهداشت و درمان شهرستان های غرب ومرکز خراسان رضوی تبدیل شد.

بیمارستان خیریه قمربنی هاشم در نیشابور و بیمارستان وقفی حشمتیه در سبزوار دو بیمارستانی بودند که موضوع واگذاری آن ها به بخش خصوصی نیز مطرح شد. (منبع)

در راستای همین مباحث مدیریتی برای دو بیمارستان نام برده ، برخی رسانه ها به تازگی از کمک دویست و هفتاد میلیون تومانی یک سفارت خانه خارجی در ایران به بیمارستان خیریه قمربنی هاشم نیشابور خبر داده اند.

هرچند مبلغ دویست وهفتاد میلیون تومان یقیناً در برابر  هزینه های بالای ساخت ، تجهیز و اداره بیمارستان ها ، مبلغ بسیار اندکی باشد ، اما به ویژه هنگامی که از جانب یک منبع خارجی به پروژه های داخل کشور تزریق شود ، به نوبه خود ارزشمند و موثر است ، که امید می رود مسوولان و دست اندرکاران امور بهداشت و درمان در هریک از شهرهای کشور ازوجود چنین منابعی غافل نشوند.

درادامه مجله اینترنتی اسرارنامه ، متن خبر عرش نیوز را به طور کامل منتشر می کند:

 

مساعدت مالی ژاپنی ها به بیمارستان خیریه قمر بنی‌هاشم(ع) نیشابور

رئیس بیمارستان خیریه قمر بنی‌هاشم(ع) وابسته به تکیه ابوالفضلی نیشابور گفت: سال آینده دو میلیارد و 700 میلیون ریال کمک خیریه از سفارت ژاپن در ایران برای این بیمارستان خیریه جذب می‌شود
مساعدت مالی ژاپنی ها به بیمارستان خیریه قمر بنی‌هاشم(ع) نیشابور

به گزارش عرش نیوز . دکتر نادر شرقی در نشست خبری طرح مهر تندرستی اداره اوقاف نیشابور در تکیه ابوالفضلی این شهر بیان داشت.
وی یادآور شد: پنج سال پیش دولت ژاپن ۷۰۰ میلیون ریال تجهیزات پزشکی برای بیمارستان قمر بنی‌هاشم(ع) اهدا کرد.
رئیس بیمارستان قمر بنی هاشم (ع) اظهار داشت: تعرفه خدمات بیمارستان‌های خیریه بین بیمارستان‌های دولتی و خصوصی است در حالی که باید تعرفه ما کمتر از دولت باشد و این تنها با مساعدت دولت و خیران امکان‌پذیر است.
دکتر شرقی با بیان اینکه باید دولت به بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های خیریه کمک کند، اضافه کرد: الان بیمارستان خودگردان شده و باید روی پای خود بایستیم.
رئیس بیمارستان خیریه قمر بنی‌هاشم(ع) نیشابور تاکید کرد: الان بیمارستان قمر فاقد اتاق Icu است که مطابق دستور عمل اخیر وزارتخانه، باید کنار اتاق‌های جراحی اتاق مذکور وجود داشته باشد که این از توان فعلی بیمارستان خارج است مگر اینکه کسانی باشند که بخواهند آن را سرمایه‌گذاری کنند.
دکتر شرقی تصریح کرد: از قدیم درصدی از نذورات اهدایی مردم به تکیه‌ ابوالفضلی به بیمارستان قمر می‌رسد اما الان دو سال است که از ناحیه تکیه به بیمارستان، مساعدت مالی نشده است.
همچنین عضو هیئت امنای تکیه ابوالفضلی نیشابور گفت: جای کار برای نیشابور فراوان است، الان نه نیاز به ارتقا بلکه نیاز به جهش داریم
حجت‌الاسلام مهدی قربانی گفت: هر قدمی که برای ارتقای بیمارستان قمر بنی‌هاشم(ع) برداشته شود برای درمان عموم مردم به ویژه نیازمندان برداشته شده است.
این مقام مسؤل در تکیه ابوالفضلی نیشابور تصریح کرد: بحث خصوصی‌سازی بیمارستان قمر بنی‌هاشم(ع) به معنای خصوصی‌سازی رایج و افزایش تعرفه خدمات نیست بلکه فقط مدیریت آن بر اساس تعرفه‌های فعلی واگذار می‌شود.
قربانی تاکید کرد: اجاره بیمارستان به‌دلیل سوء مدیریت قبلی‌ها نیست بلکه به‌دلیل منابع محدود مالی است و ما به این نتیجه رسیدیم که با آمدن پزشکان متخصص بیشتر و خرید تجهیزات مورد نیاز میزان استفاده مردم از بیمارستان زیاد و مشکل آن برطرف می‌شود.
گفتنی است: در بیمارستان قمر بنی هاشم نیشابور فقط بیمارانی بستری می شوند که نیاز به عمل جراحی دارند ولی در بیمارستان ۲۲ بهمن و حکیم ،بیماران همه تخصصها پذیرش می شوند.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی عرش نیوز

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

خصوصی سازی بیمارستان حشمتیه سبزوار چند شرط اساسی دارد

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما