با افزایش رشته های تحصیلی و تعداد دانشجویان

مجتمع آموزش عالی گناباد به دانشگاه ارتقاء می یابد

 رسانه های محلی گناباد از فراهم شدن زمینه های ارتقاء مجتمع آموزش عالی این شهرستان به دانشگاه خبردادند تا بدین ترتیب روند سریع رشد دانشگاهی و علمی گناباد در جنوب غرب خراسان رضوی تکمیل گردد.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه وبسایت پرمخاطب گناپا ، ضمن انتشار خبری درباره افزایش تعداد رشته ها و دانشجویان مجتمع آموزش عالی این شهر ، از عدم همکاری سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری خراسان در راستای تأسیس ساختمان دانشگاه گناباد انتقاد کرده است.

متن گزارش گناپا در ادامه منتشر می شود:

میراث فرهنگی در احداث ساختمان دانشگاه گناباد سنگ اندازی می کند.

رییس مجتمع آموزش عالی گناباد از سنگ انداری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی  در احداث ساختمان این  مجتمع اموزشی انتقاد کرد وگفت:متاسفانه میراث فرهنگی به بهانه ثبت جهانی قنات قصبه از احداث ساختمان دانشگاه جلوگیری می کند واین در حالی است که در این منطقه   که دارای  بهترین آب وهوای منطقه  می باشد ، مجوز دامداری ومرغداری و دیگر اماکن خصوصی زیادی داده شده است.

دکتر هادی جباری یکشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی افزود: حدود  دوسال  است  که از 13 سازمان ،نهاد  وارگان مجوزهای مربوطه  دریافت  شده وتنها میراث فرهنگی برای صدور مجوز امتنان می ورزد.

وی  اظهارداشت: این درصورتی می باشدکه دانشگاه برای تامین خوابگاه وکلاسهای اموزشی خود با مشکلات عدیده دست وپنجه نرم می کند.

رییس مجتمع آموزش عالی گناباد گفت: باهمکاری وهمدلی مسوولین شهرستان مراحل  ترقی این مجتمع طی شده  واز مرکز اموزش عالی به مجتمع امو زش عالی ارتقاء یافته و تعداد دانشجویان شاغل به تحصیل از 60 نفر به یک هزار و 300 نفر افزایش یافته است .

جباری افزود: با توجه به آمادگی و تامین زیرساخت های لازم تعداد دانشجویان این مجتمع آموزش عالی از مهر ماه  سال اینده  به دو هزارو 500 نفرافزایش می یابد

وی اظهار داشت: از حدود2 سال که از  آغاز بکار این مجتمع اموزش عالی  می گذرد چارت سازمانی  ان مصوب و مقدمات  جذب اعضای هیت علمی و25 کارمند  فراهم شده که با برگزاری آزمون استخدام در اوایل سال  آینده مشغول بکار خواهند شد .

وی افزود: بزودی با افزایش تعداد رشته های تحصیلی از 11 رشته موجود به 15 رشته زمینه تبدیل مجتمع اموزشی به دانشگاه فراهم می شود .

رییس مجتمع اموزش عالی گناباد گفت:هم اکنون دانشجویان این مجتمع  در خوابگاههای استیجاری سکونت دارند و از خیرین تقاضا داریم در ساخت خوابگاهها ما را یاری دهند .

جباری اظهارداشت:این امادگی وجود دارد چنانچه افرادی در ساخت وساز خوابگاه اقدام نمایند انها را بصورت خودگران اجاره نماید و برگشت سرمایه گذاری و درآمد مناسب انها را تاحدود زیادی تضمین نمایند.

منبع: گناپا

گفتنی است است گناباد در حال حاضر به عنوان یکی از قطب های علمی و دانشگاهی استان خراسان رضوی مطرح است.

به طوری که این شهرستان از حدود سه دهه قبل و بعد از مشهد و همزمان با سبزوار به عنوان سومین شهرستان خراسان رضوی بود که به تأسیس دانشکده وبعدها دانشگاه علوم پزشکی پرداخت.

دانشگاه علوم پزشکی گناباد دراین سالها از چنان رشد وتوسعه کمی وکیفی خوبی برخوردار شد که توانست رشته پزشکی را نیز اخذ نماید تا در کنار دانشگاه های علوم پزشکی مشهد و سبزوار سومین شهرستان خراسان رضوی باشد که ازاین رشته با اهمیت برخوردار است.

گناباد به جز تأسیس دانشگاه علوم پزشکی ، در زمینه راه اندازی دانشگاه ملی نیز تلاش هایی انجام داده است که این تلاش ها چنانکه در بالا اشاره شد ، نزدیک به ثمربخشی است.

لازم به ذکر است ، مجتمع آموزش عالی گناباد که از سال 1389 تأسیس شده است در حال حاضر با یازده رشته دانشگاهی به نام های آمار و کاربردها ، ریاضیات و کاربردها ، شیمی کاربردی ، مهندسی برق ، مهندسی عمران ، مهندسی معدن ، مهندسی مکانیک ، مهندسی مواد-سرامیک ، مهندسی کامپیوتر – نرم افزار ، مهندسی فناوری اطلاعات و مهندسی تولیدات گیاهی – گیاهان دارویی ومعطر و با برخورداری از 1300 نفر دانشجو در جنوب خراسان رضوی مشغول به فعالیت است.

 

گفتنی است ، استان خراسان رضوی خوشبختانه در چند سال اخیر رشد خوبی را در زمینه دانشگاهی تجربه کرده است.به طوری که پس از چند دهه که تنها دانشگاه های فردوسی مشهد و حکیم سبزواری شهرستان سبزوار به عنوان تنها دانشگاه های ملی خراسان رضوی محسوب می شدند ، ناگهان از سال 1389 تا کنون دو دانشگاه نیشابور و تربت حیدریه تأسیس شده اند و دانشگاه گناباد نیز در شرف تأسیس است.

در حال حاضر دانشگاه های خراسان رضوی که درحوزه وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری قرار دارند به ترتیب تاریخ تأسیس به شرح زیر است:

  1. دانشگاه فردوسی مشهد
  2.  دانشگاه حکیم سبزواری شهرستان سبزوار
  3. دانشگاه نیشابور
  4. دانشگاه تربت حیدریه
  5. دانشگاه فناوری های نوین سبزوار

 

و دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی خراسان رضوی نیز که در حوزه وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی قرار دارند به ترتیب تاریخ تأسیس به شرح زیر است:

  1. دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  2. دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  3. دانشگاه علوم پزشکی گناباد
  4. دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  5. دانشکده علوم پزشکی نیشابور

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

ایجاد تغییر در حوزه های برگزاری کنکور کارشناسی ارشد درخراسان رضوی

نظرت را بنویس
comments

سقری

عکس دانشجویان را در سایت بیندازید

علی

دوکلام حرف حساب تو وبتون بگذارید
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما