پیگیری ها نتیجه داد

ایجاد تغییر در حوزه های برگزاری کنکور کارشناسی ارشد در خراسان رضوی

سازمان سنجش و آموزش کشور در پی بروز بعضی اعتراضات و واکنش ها به نحوه حوزه بندی برگزاری آزمون کارشناسی ارشد در خراسان رضوی ، به تغییر حوزه کنکور داوطلبان شهرستان های غرب این استان پرداخت.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه ، سایت سازمان سنجش روز گذشته در ابتدا حوزه کنکور داوطلبان شهرستان های جغتای ، خوشاب ، جوین و داورزن را در مشهد تعریف کرده بود ، اما پس از انعکاس گزارشی از این حوزه بندی غیرعادلانه در اسرارنامه (برای مطالعه گزارش انتقادی اسرارنامه روی اینجا کلیک کنید) و اطلاع رسانی به مدیران دانشگاه سبزوار ، به سرعت پیگیری های موثری انجام شد که سرانجام منجر به تغییر حوزه امتحانی داوطلبان شهرستان های نام برده از مشهد به سبزوار شد.

 سرپرست دفتر ریاست دانشگاه حکیم سبزواری ظهر یکشنبه در گفتگوی تلفنی با اسرارنامه در این زمینه عنوان کرد: بلافاصله پس از اطلاع یافتن مدیران دانشگاه از این مشکل ، تماس هایی با مسوولان سازمان سنجش کشور برقرار شد و ضمن اعتراض به این شیوه حوزه بندی ، آمادگی همه جانبه دانشگاه حکیم سبزواری برای برگزاری کنکور کلیه شهرستان های غرب خراسان رضوی اعلام گردید.

محمد همایی افزود سرانجام با پیگیری های به عمل آمده از جانب معاونت آموزشی ، دفتر ریاست و شخص رئیس دانشگاه حکیم سبزواری دکتر حدادنیا ، حوزه بندی کنکور کارشناسی ارشد در خراسان رضوی تا پیش از ظهر یکشنبه در سایت سازمان سنجش اصلاح شد و تمامی داوطلبان شهرستان های سبزوار ، جوین ، جغتای ، خوشاب و داورزن آموزن کنکور خود را در شهر سبزوار سپری خواهند کرد.

وی همچنین اظهار داشت : در کنکور کارشناسی ارشد سال آینده نیز تغییرات بیشتری درحوزه بندی های خراسان رضوی اعمال خواهد شد. تا داوطلبان شهرستان های مختلف این استان بتوانند در نزدیک ترین حوزه های ممکن و با صرف کمترین هزینه رفت و آمد و اسکان ، در مناسبت ترین فضاهای ممکن کنکور خود را ارائه نمایند.

لازم به ذکر است در حال حاضر تنها سه دانشگاه فردوسی ، دانشگاه حکیم سبزواری و دانشگاه تربت حیدریه در شهرستان های مشهد ، سبزوار و تربت حیدریه به عنوان حوزه کنکور کارشناسی ارشد در خراسان رضوی تعریف شده اند.

برای تربت حیدریه این نخستین سالی است که به عنوان حوزه آزمون کارشناسی ارشد معرفی می شود.

جدول حوزه بندی های کنکور کارشناسی ارشد خراسان رضوی قبل و بعد از اصلاح را در تاریخ های 12 و 13 بهمن ماه در ادامه مشاهده می کنید:

 

حوزه بندی قبل از اصلاح/ شنبه 12 بهمن 92:

 

حوزه بندی بعد از اصلاح / یکشنبه 13 بهمن 92:

منبع: وبسایت سازمان سنجش و آموزش کشور

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

بررسی وضعیت دانشگاهی شهرهای خراسان (رضوی ، شمالی ، جنوبی)

نظرت را بنویس
comments

یعنی نیشابور حوزه کنکور کارشناسی ارشد نیست؟ ای بخشکی شانس

ناشناس

تربت حیدریه درسته که برای اولین سال آزمون ارشد رو برگزار می کنه، اما چند سال آست که حوزه ی آزمون کارشناسی است، از این رو به نظر می رسد تجربه ی لازم در برگزاری کنکورهای سازمان سنجش را دارد با تشکر

فاطمه یونسی

نه اتفاقا بهتر که حوزه بجستانی ها امسالم مشهده چون تربت حیدریه سال اولشه داره حوزه میشه معلوم نیست چه جوری باشه دفعات اول معمولا همه چیز با اشکال و انتقاد همراهه پس بهتره یک دو سال اول بجستان همون مشهد باشه حوزه کنکورارشدش بعد که تربت تجربه لازم و امکانات کافی را به دست اورد اون وقت بجستانم خوبه که حوزه اش از مشهد به تربت تغییر کنه به نظرمن مردم بقیه شهرام اگه زرنگ بودن سال اول سعی می کردن نرن تو حوزه تربت. حالا مردم خود تربت عملش فرق میکنه ولی بقیه شهرا بهتربود حوزه شون همون مشهد میبود

رضا

شانس که نیست همینه دیگه انگار مردم بجستان چه گناه کبیره ای کردن! بجستان و گناباد کنار همن دقیقا اصلا بجستان یکی از بخشای گناباد بود تا چندسال قبل حالا ما باید تو این سوز سرما راه بیافتیم بریم مشهد کنکوربدیم گنابادیا باید برن سر یک قدمی تو تربت امتحان بدن گل بگیرن در شانس و اقبال ما رو حالا اگه هفته بعدم مثل همین هفته سرد بود اما دیگه کنکور به تاخیر نیافتاد داوطلبان بجستانی باید این همه راهو تا مشهد چه طوری برن؟ نماینده امام جمعه فرماندار شهردار شورای شهر نداره انگار بجستان توروخدا یک کسی به فکر جوونای بدشانس این شهر محرومم باشه

ناشناس

اصلاح محل آزمون این شهرستانها و کم شدن زحمت داوطلبین این مناطق مایه ی خوشحالی است و جای تقدیر دارد، کاش مسولین شهرستانهای بجستان و باخرز نیز (همانند شهرهای گنابادو تایباد) با هماهنگی دانشگاه تربت حیدریه محل ازمون خود را به این دانشگاه انتقال می دادند تا داوطلبان و دانشجویان این مناطق کم برخوردارتر هم با زحمت کمتری آزمون خود را برگزار می کردند. امیدواریم مسئولین محترم رسیدگی کنند با تشکر
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما