خبرگزاری ایرنا از استقبال گسترده از جدیدترین کتاب محمود دولت آبادی خبر داد

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) و شماری دیگر از رسانه های سراسری کشور از استقبال گسترده از جدیدترین کتاب منتشر شده استاد محمود دولت آبادی خبردادند.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه ، کتاب "وزیری امیرحسنک" که به تازگی توسط انتشارات فیروزی شهر سبزوار زادگاه استاد دولت آبادی منتشر شده است ، غوغای زیادی را در رسانه های فرهنگی و محافل ادبی کشور برپا کرده است.

برطبق آنچه رسانه ها اعلام کرده اند ، تنها در دو روز ابتدایی اعلام انتشار این کتاب 1000 نسخه از آن پیش فروش شده است.

متن کامل گزارش خبرگزاری ایرنا درباره کتاب جدید دولت آبادی به شرح زیر است:

 

پیش بینی چاپ دوم برای کتاب رونمایی نشده

تهران - ایرنا اگرچه همه در انتظار صدور مجوز برای کتاب «زوال کلنل» و «طریق بسمل شدن» بودند؛ اما اثری از محمود دولت آبادی با صدا و نوشتاری از نویسنده و بر اساس تاریخ بیهقی وارد بازار کتاب شد.

دولت آبادی چندین سال است که در کنار نوشتن متون جدید بر متون کهن نیز متمرکز شده و بعد از شاهنامه فردوسی به سراغ دو همشهری اش ابوالفضل بیهقی و حسنک وزیر رفته و داستان معروف حسنک وزیر را بازنویسی کرده است؛ کتابی که به گفته ناشر آن از زمانی که خبرش در «ایسنا» منتشر شد، بیش از هزارنسخه آن فروش رفته است.

مدیر فروش انتشارات فیروزی در گفت وگو با «شرق» با بیان این مطلب گفت: «از آنجایی که کتاب تا زمان رونمایی در بازار عرضه نمی شود، فعلا تنها نمایندگی فروش کتاب سایت انتشارات است کسانی که علاقه مند به تهیه آن باشند، می توانند در سایت آن را با تخفیف 10 درصد خریداری کنند.»

به گفته مسوولان انتشارات فیروزی با رویه پیش فروش کتاب به نظر می رسد که این کتاب و نوار تا پیش از رونمایی احتمالا در اسفند به چاپ دوم برسد.

به گزارش «ایسنا» بازخوانی دولت آبادی از «وزیری امیر حسنک» و وزارت کلاسیک در ایران با سرفصل هایی همچون: مقدمه، وزیری امیر حسنک و ذکر بر دار کردن حسنک وزیر همراه است. نسخه صوتی این اثر نیز به این موارد می پردازد: وزیری امیر حسنک، گفتار سالار حاجب علی قریب درباره آنچه با آمدن مسعود به عنوان زمینه وقایع پیش رو رخ خواهد داد، داستان حسنک، ذکر بر دار کردن و پایان داستان بر دار کردن جعفر برمکی.

دولت آبادی انجام این کار را ادای دین به ابوالفضل بیهقی می داند و درباره شکل گیری این کار به ایسنا گفته: «آمدند پیش من که می خواهیم همان طور که نیشابوری ها مجسمه عطار و خیام دارند، مجسمه شما را هم بسازیم، گفتم نمی خواهم سنگ شوم. گفتند برایتان در سبزوار و در جای خانه قبلی خانه بسازیم، گفتم اگر قرار بود خانه ای آباد باشد، خراب نمی شد. پرسیدم چرا روی بیهقی کار نمی کنید؛ او که استاد نثر پارسی است. در نتیجه با توجه به وضعیت امروز که همه چیز صوتی و تصویری است، پذیرفتم بخش هایی از بیهقی را بخوانم و از آنجا که حسنک در دانشگاه ها معرفی شده و مردم بیهقی را با او می شناسند، این داستان را انتخاب کردم.»

با فرض دشوارخوان بودن بیهقی، به نظر می رسد دولت آبادی با این اقدام خود، می خواهد به کسانی که خواندن کتاب بیهقی را دشوار می دانند، نشان دهد که خوانش این کتاب، چندان، دشوار نیست و در عین حال، کتاب بیهقی را به جوانان معرفی کند.

دولت آبادی بر این کتاب، مقدمه کوتاهی درباره انتخاب «تاریخ بیهقی» با ویرایش علی اکبر فیاض و نسخه ویرایش محمدجعفر یاحقی و مهدی سیدی نوشته است.

مجموعه «وزیری امیر حسنک» در قالبی نفیس با قیمت 29هزار تومان از سوی انتشارات فیروزی منتشر شده و علاقه مندان می توانند برای خرید آن به سایت انتشارات به آدرس http: //firoozipress. com مراجعه کنند.

دولت آبادی در چند سال گذشته کتاب زوال کلنل را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارایه کرد و نتوانست مجوز نشر بگیرد. این کتاب در آلمان و آمریکا منتشر شده است و تاکنون چند جایزه دریافت کرده است

منبع: ایرنا

با توجه به انتشار این کتاب پرطرفدار در سبزوار که به قلم یکی از بزرگترین نویسندگان معاصر ایران نوشته شده است ، امید می رود مسؤولان فرهنگی دیار سربداران تدابیر مناسبی برای حمایت از این رویداد مهم فرهنگی اتخاذ نمایند و به ویژه ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی ، شهرداری ، شورای شهر ، نهاد کتابخانه های عمومی سبزوار ، گروه های آموزشی زبان و ادبیات فارسی و حوزه های فرهنگی  دانشگاه های غرب خراسان رضوی و البته کلیه فعالان فرهنگی دیار سربداران ورود موثری به این عرصه داشته باشند.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

جدیدترین کتاب محمود دولت آبادی در سبزوار پایتخت نثر ایران منتشر شد

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما