دکتر محسنی ثانی : من از انتخابات مجلس نهم حرف های زیادی دارم که باید گفته شود

مسجد جامع سبزوار در آخرین پنجشنبه سال 90بعد از اقامه نمازمغرب و عشا شاهد سخنرانی سه مقام عالی رتبه شهرستان سبزوار بود.
امام جمعه معزز ، و آقایان دکتر محسنی ثانی و مهندس سبحانی فر نمایندگان سبزوار، جوین ، جغتای و خوشاب در مجلس نهم سه سخنران این شب بودند.
براساس گزارش هایی که وبسایت های مختلف شهرستان از این جلسه منتشر کرده اند یک نکته حائز اهمیت سخنرانی هرسه شخصیت نامبرده این بود که همه براهمیت حفظ وحدت و همدلی به وجود آمده در 4 سال گذشته سبزوار تأکید داشته اند.
به طوری که امام جمعه معزز شهرستان با اعلام رضایت از اینکه در دوره روبه اتمام مجلس شورای اسلامی آقایان محسنی ثانی وبروغنی به خوبی توصیه های وی را مورد توجه قرار داده و اتحاد و همدلی سازنده ای بین خود و دیگران مسئولین شهرستان به وجود آورده اند ، از دکتر محسنی ثانی و مهندس سبحانی فر نیز درخواست کرد در نهمین مجلس شورای اسلامی نیز همین رویه را ادامه دهند.
هریک از دو نماینده منتخب مردم نیز که در این محفل به سخنرانی پرداختند یک محور مهم صحبت هایشان حفظ همین وحدت و اتحاد در دوره جدید است.
به نظر می رسد پس از سالها تجربه وجود اختلافات ضربه زننده در دیار پرافتخار سربداران که موجب ایجاد محرومیت های شدیدی در بیشتر شهر و بخش های این ناحیه شد ، اینک تمام مردم و مسئولین محلی به این نتیجه رسیده اند که وحدت کلید گمشده حرکت سریع منطقه به سمت توسعه پایدار بوده است. و پس از مشاهده دست آوردهای عظیم و موفقیت های شیرین 4 سال گذشته که در نتیجه وفاق و همدلی مسئولین ایجاد شد، دیگر بعید می رسد کسی به خود اجازه بدهد به سمت تفرقه یا حتی فکر تفرقه حرکت کند.
اما دکتر محسنی ثانی دراین آخرین سخنرانی عمومی خود در سال 90 به مطالب دیگری هم اشاره کرد .
این نماینده مورد حمایت جبهه متحد اصولگرایان در یک بخش از سخنرانی خود مجدداً به برخی بداخلاقی ها که از جانب عده ای در جریان انتخابات گذشته اعمال شد ، اشاره کرد سربسته ای کرد و علت وقوع این گونه مسائل را این دانست که یک گروه فکر می کنند حقشان بوده است که از ماجرای انتخابات یک نفع و سود شخصی نصیبشان بشود . در حالی که هرکس که در جایگاه خدمت به مردم در پست های مختلف قرار بگیرد نباید به خود و منافع شخصی خود بیاندیشد بلکه باید خدا و خدمت به مردم را در نظر آورد.
وی در ادامه از اینکه عده ای به این راحتی می آیند و برخی شایعات و تهمت ها را علیه دیگران منتشر می کنند و بعضی های دیگر نیز همینطور نسنجیده این شایعات را می پذیرند و نزد دیگران انتشار می دهند ، انتقاد نمود.
دکتر محسنی در این سخنرانی این گونه رفتارها را گناهانی بزرگ دانست . و از خدا برای خود و همه مردم عزیز شهرستان طلب تقوای الهی کرد که اگر تقوا باشد ، این گونه بداخلاقی ها و کج رفتاری ها ایجاد نخواهد شد.
این نماینده صبور مردم که تا پیش از انتخابات در مقابل تمامی بداخلاقی ها و تهمت ها و شایعه پراکنی ها فقط سکوت کرد و همه اطرافیان خود را به رعایت اخلاق انتخاباتی دعوت کرده بود ، در این ایام نزدیک به پایان سال نیز نخواست کام مردم را با بیان بیشتر این  گلایه ها تلخ کند و فقط با بیان این جمله که از انتخابات مجلس نهم حرف های زیادی دارم که باید گفته شود سخنان خود را در این مبحث خلاصه کرد و وارد طرح مباحث دیگری شد.
هم اکنون مشروح کامل سخنرانی دکتر محسنی ثانی و خلاصه ای از سخنرانی مهندس سبحانی و حاج آقای ابراهیمی در آخرین پنجشنبه سال 90 در وبسایت نماینده مردم منتشر شده است . برای مطالعه متن کامل این مطالب به آدرس های زیر مراجعه نمایید :

http://www.mohseni-mr.ir/home/archives/3448


http://www.mohseni-mr.ir/home/archives/3441


در این  رابطه آنچه از دید مجله اینترنتی اسرارنامه مهم به نظر می رسد این است که هرچندعده ای از کوتاه فکران و غرض ورزان به اشکال مختلف در جهت تخریب چهره دکتر محسنی ثانی نماینده قدرتمند و پرنفوذ شهرستان های سبزوار ، جوین ، جغتای و خوشاب تلاش کردند واز به راه انداختن هیچ جنگ روانی و رسانه ای علیه ایشان خودداری نکردند ، اما بصیرت و فهم انقلابی و دینی مردم پرافتخار خطه سربداران بسیار بیشتر از آن بود که فریب چنین بداخلاقی هایی را بخورند.
به طوری که نتیجه انتخابات مجلس نهم با تغییری اندک نسبت به دوره قبل نشان داد که  همه  تلاش های بدخواهان مردم آنقدر ناشیانه و ضعیف بوده است که هرگز نتوانست معادله صحیح انتخابات سبزوار را به هم بزند و تغییری موثر در رأی و نظر مردم ایجاد کند.
دلیل این ادعا آن است که نتیجه انتخابات حوزه انتخابیه سبزوار ، جغتای ، خوشاب و جوین  در دوره های هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی تفاوت ناچیزی با یکدیگر داشت. و در هر دو دوره در کل دکتر محسنی ثانی به عنوان انتخاب اول مردم و آقایان سبحانی و بروغنی در جایگاه نفرات دوم و سوم قرار گرفتند. تنها چیز متغیر در این انتخابات جابه جا شدن آقایان سبحانی و بروغنی با یکدیگر بود.
یک نکته مهم دیگر نیز این بود که در این دوره از انتخابات نه تنها تخریب وتهمت های ناجوانمردانه  نتوانست اعتماد مردم به دکتر محسنی ثانی را  کم کند بلکه حتی نتیجه این شد که رأی ایشان در این دوره  نسبت به دوره گذشته  افزایش خوبی هم پیدا کند. و همین افزایش تعداد آراء در مورد آقایان سبحانی و بروغنی نیز اتفاق افتاد.
یعنی به خوبی نشان داده شد که کاندیداهایی که از جانب بدخواهان و مغرضان هدف بیشترین هجمه ها قرار گرفتند ، بیشترین آراء و اعتماد مردمی را به دست آوردند.
شاید این یک تفسیر عملی از بشارت خداوند متعال در قرآن کریم باشد که به نیکی وعده داد است مکر مکاران را به خودشان برمی گرداند.
کد : 5715
نظرت را بنویس
comments

معصومه کلاته عربی

باعرض سلام وخسته نباشید حضور محترم شما نمایندگان گرامی راستش 84استخدام رسمی آموزش وپرورش جغتای شدم اما 21سال درین منطقه تدریس کرده ومحل سکونتم سبزوارست بارها به نمایندگان این شهر درمورد احتساب سنوات 12و18 ساعت ماقبل نامه نوشتیم ولی هیچ حرفی زده نشده و واصلاحیه ای برای ما نیومده درحالیکه برای استخدامیهای بعداز ما کارهای زیادی شده واقعا دستمون ازهمه کوتاه وامیدمون ناامید واقعا نیاز به عنایت شما داریم بخداروزی 4ساعت رفت وبرگشتمون طول میکشه وبا تعطیلی 5شنبه ها خلل چشمگیری به زندگیمون وارد شده شماروبه هرچه که میپرستین سری به معلمهای سبزوار شاغل درجغتای بزنین باتشکر ویژه ازشما

بهروز

یه نظری یه خبری کجایید پس؟ دزدیدنتون؟

مجتبي بهمن ابادي

باسلام خدمت اقاي دكتر. مرتضي بهمن ابادي هستم ساكن جغتاي مستاجري هستم كه نيازمند مبلغ وامي هستم بابهره كم واقساط كم .باتشكر .باشدكه باتوكل به خدا وكمك شما گره از مشكلم بازشود

متأسفانه یک عده معنی کامل نمک به حرامی را نشان داده اند. دکتر محسنی در این 4 سال گذشته بیشترین خدمات را برای سبزار کرد. اما متأسفانه در پایان بیشترین تهمت ها و تخریب گری ها را علیه ایشان روا کردند. اما خدا را شکر به قول شما راه به جایی نبردند. واقعا جمله آخرتان که از قرآن گفتید صحیح است. سال نو برایتان پیشاپیش مبارک
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما