انجمن اسلامی معلمان سبزوار طی بیانیه ای اعلام کرد:

راهبرد اصلاح طلبی با منش اعتدال گرایانه ، گزینه مطلوب امروز در مدیریت سیاسی و اجرایی کشور است

انجمن اسلامی معلمان سبزوار طی صدور بیانیه ای از آغاز فصل تازه فعالیت های این انجمن در سبزوار خبر داده و  از کلیه جامعه فرهنگیان دارالمومنین سبزوار برای مشارکت در این انجمن دعوت به عمل آورده  است.
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه ، در این بیانیه که در روزهای اخیر به تحریریه اسرارنامه ارسال شده است ، انجمن اسلامی معلمان سبزوار در شرایط امروز جامعه ، راهبرد اصلاح طلبی با منش اعتدال گرایانه،  را مطلوب ترین و اثر بخش ترین گزینه در رفتار و مدیریت سیاسی- اجرایی معرفی نموده است.
این بیانیه در عین حال که رویکرد اصلاح طلبی با منش اعتدال گرایانه را به عنوان گزینه مطلوب رفتار سیاسی و اجرایی امروز کشور دانسته ، بروجود اتحاد و همدلی و احترام متقابل در میان جناح های مختلف سیاسی تأکید کرده است.
اسرارنامه در ادامه به انتشار متن کامل بیانیه انجمن اسلامی معلمان سبزوار می پردازد و در عین حال یادآوری می کند انتشار این بیانیه به معنای موافقت یا مخالفت اسرارنامه با دیدگاه های مطرح شده در آن نیست.


به نام خدا

انقلاب اسلامی ایران و حاکمیت برخاسته از آن، ثمره ی تلاش ها، فداکاری ها و رشادت های بزرگ مردان و زنان تاریخ ساز این سرزمین است؛ که در طول چندین دهه و با هدف دست یابی به استقلال ، آزادی و عدالت ، زیر پرچم اسلام عزیز، از هیچ کوششی فروگزار نکرده و تمام سختی ها، نفاق ها و دشمنی ها را به جان خریده اند. در این میان، البته جایگاه آنان که از جان خود گذشتند و در جریان پیروزی انقلاب، دفاع مقدس و پس از آن، افتخار شهادت را از آن خود ساختند، ممتاز و بی بدیل است. مجموعه ی انجمن های اسلامی ، به عنوان یکی از تشکل های انقلابی، با سابقه و خوش نام در این سال های پر فراز و نشیب ، همواره یکی از پایگاه های مهم و مؤثر در تأسیس ، استقرار و حمایت از این نظام مردمی بوده است. انجمن اسلامی معلمان ایران، در کنار دیگر تشکل های هم سو ، مفتخر است شکل گیری خود را که در سال های آغازین انقلاب ، مرهون همّت بزرگانی هم چون شهید بهشتی، شهید رجایی و شهید باهنر می باشد؛ اعلام کند. این تشکل توانسته است با تأسّی به سیره و اندیشه ی این عزیزان و جذب همکاران خرد ورز ، متعهد و دل سوز در راستای تحقق آرمان های انقلاب اسلامی گام بردارد.
این مجموعه از بدو تأسیس، رسالت اصلی خود را پاسداری از فرهنگ اسلامی و هویت و کرامت انسانی به ویژه فرهنگیان عزیز قرار داده و بر این اساس تلاش نموده در کنار حمایت از ارکان نظام و ارزش های متعالی آن، هویت انتقادی و مستقل خود را حفظ نماید. باور بنیادین فعالین انجمن اسلامی معلمان ، این است که سلامت مسؤولان ، حفظ حقوق آحاد مردم و نیز توسعه و پیشرفت کشور ، جز در سایه ی وجود احزاب، تشکل ها و سازمان های متکثّر ، مستقل و منتقد، میسر نخواهد شد.
در این راستا ، به استحضار عموم فرهنگیان عزیز می رساند، شورای مرکزی انجمن اسلامی معلمان سبزوار، ضمن تبریک حماسه ی سیاسی بسیت و چهار خرداد و پیروزی عقلانیت و اعتدال در این انتخابات، فرصت را مغتنم شمرده و با استعانت از خداوند بزرگ ، فصل تازه ی فعالیت خود را آغاز نموده و در این مسیر، از مشارکت و همراهی همکاران محترم فرهنگی ، استقبال می نماید.
انجمن اسلامی معلمان سبزوار، تجارب چندین دهه فعالیت سیاسی و فرهنگی را چراغ راه آینده قرار خواهد داد و بر این مبنا ، اعتقاد راسخ دارد که در شرایط امروز جامعه ، راهبرد اصلاح طلبی با منش اعتدال گرایانه، مطلوب ترین و اثر بخش ترین گزینه در رفتار و مدیریت سیاسی- اجرایی خواهد بود. همچنین تکیه بر عقلانیت و خردگرایی جمعی در اتخاذ سیاست ها و تعیین خط مشی ها ، از جمله ضرورت هایی است که می تواند مانع بروز پیامدهای خسارت بار همچون گذشته گردد.
بدون تردید، امروز بیش از هر زمان، جامعه نیازمند نزدیکی ، همراهی و اعتماد متقابل گروه ها و افراد منتسب به جناح ها سیاسی است؛ تا در سایه ی اتحاد و هم دلی بر مسائل و معضلات متعدد داخلی و خارجی که عرصه را بر جریان عادی زندگی مردم تنگ نموده ؛ فائق آییم. از این رو انتظار می رود، دولت تدبیر و امید، همچنان که وعده داده است ، از طریق همه ی نیروهای متخصص ، شایسته و دل سوز در عرصه های مختلف مدیریتی استفاده نماید.
ما بر این باوریم که نظام آموزشی و پرورشی کشورمان ، از عرصه های نیازمند به مدیران برجسته ، توانمند و خلاق است ؛ تا بتواند در جهت رفع کاستی ها و ایجاد تحول و تغییر مناسب با گستردگی و جایگاه این دستگاه عظیم اهتمام نماید.
به عنوان اولین گام، انتخاب آقای دکتر فانی به سمت مقام عالی وزارت آموزش و پرورش ، مایه ی دلگرمی و امیدواری است. همچنین این تشکل ، انتصاب جناب آقای دکتر حسینی به سمت مدیر کل استان خراسان رضوی و جناب آقای دکتر بینش به سمت مدیریت آموزش و پرورش سبزوار را که از چهره های علمی و لایق فرهنگیان این دیار هستند ، به فال نیک گرفته و  امیدوار است ، مجموعه ی تلاش ها و اقدامات این بزرگواران و همکاران شان در سطوح مختلف آموزش و پرورش ، به ارتقاء کیفیت و اثر بخشی نظام تعلیم و تربیت منجر شده و رضایت خداوند و همکاران پر تلاش فرهنگی را به دنبال داشته باشد.
در خاتمه ، امیدواریم توقعات و انتظارات به حق معلمان در دوره ی مدیریت دولت تدبیر و امید، بیش از بیش محقق گردد و فرهنگیان نجیب ، منزلت و جایگاه شایسته ی خود را باز یابند

انجمن اسلامی معلمان سبزوار


                                                                                                                                           

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

آقای وزیر! با انتخاب استاندار شایسته ، خراسان رضوی را از کمای اجرایی بیرون بیاورید

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما