سیدنورالله رضوی خبر داد:

آیین رونمایی از مجموعه انیمیشنی راشن و ماهشن در سبزوار برگزار خواهد شد

مدیرفرهنگی دانشگاه حکیم سبزواری از برگزاری آیین رونمایی مجموعه انیمیشنی راشن و ماهشن در دارالمومنین سبزوار ، در آینده ای نزدیک خبر داد.

سیدنورالله رضوی روز پنجشنبه در مصاحبه ای با اسرارنامه گفت: راشن و ماهشن که مجموعه ای 13 قسمتی است ، اثری فاخر در زمینه انیمیشن محسوب می شود که مورد تحسین و تأیید کارشناسان و  مدیران سیمای خراسان رضوی قرار گرفته است.

 وی افزود: مجریان این طرح ، گروه مهندسی پویانمایی سروستان سبزوار ، خانه هنر دانشجوی حوزه فرهنگی دانشگاه حکیم سبزواری و موسسه فرهنگی هنری کیاسبزبیهق هستند و تهیه کنندگی آن بر عهده سیمای خراسان رضوی بوده است.

این چهره سرشناس فرهنگی و هنری دیار سربداران ادامه داد: تخصص و ظرافتی که در تولید مجموعه های انیمیشنی مورد نیاز است ، باعث می شود ، دشواری تولید این گونه مجموعه ها ، با ساخت فیلم های بلند نیز برابری کرده و حتی از بعضی جهات دشوارتر باشد.

این منبع همچنین اظهار داشت: پس از تولید موفقیت آمیز راشن و ماهشن و اثبات توانمندی هنرمندان سبزواری در عرصه هنر انیمیشن ، قرار شده است قسمت دوم راشن و ماهشن نیز در 26 قسمت تولید شود.

وی ادامه داد: هنرمندان سبزواری همچنین مقدمات تولید مجموعه سریالی با عنوان "بچه های سرسنگ" را فراهم آورده اند که قرار است به موضوع قیام تاریخی سربداران بپردازد .   و در صورتی که شرایط تولید از طریق صدا  و سیما و یا سایر نهادهای حمایت کننده فراهم شود ، ان شاءالله همزمان با هفتصدمین سال ظهور نهضت سربداران که منجر به تشکیل اولین حکومت مردمی شیعه به پایتختی دارالمومنین سبزوار شد ، شاهد ساخت و تولید این مجموعه سریالی باشیم.

اسرارنامه در روزهای آینده اطلاعات بیشتری در ارتباط با این رویدادهای مهم هنری در دیار سربداران منتشر خواهد کرد.

لازم به توضیح است: مجموعه راشن و ماهشن در ابتدا به عنوان "فرصت های طلایی" نامیده می شد ، اما سرانجام پس از اتمام مراحل تولید ، به عنوان "راشن و ماهشن" نامگذاری گردید.

خبرگزاری تسنیم نیز ، در ماه های اخیر درباره تولید این مجموعه انیمیشنی در درالمومنین سبزوار نوشته است:

پویانمایی فرصت‌های طلایی از شبکه استانی خراسان رضوی پخش می‌شود

خبرگزاری تسنیم: پویانمایی فرصت‌های طلایی با تم حرفه و پیشه دوران کهن ایرانی ازشبکه استانی خراسان رضوی پخش می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، انیمیشن فرصت‌های طلایی در سیزده قسمت یازده دقیقه‌ای با استفاده از فرهنگ عامه و غنی خراسان بزرگ و نگاهی ویژه به زاد بوم خطه سربداران سبزوار، هوشمندانه داستان‌های زیبا را با تم حرفه و پیشه دوران کهن ایرانی همچون پنبه زنی، چوروخ، سفالگری، نمد مالی، آشپزی، ساروج و قالیبافی با داستان‌های مهیج و شاد برای کودکان و نوجوانان به تصویر می‌کشد.

تکنیک این انیمیشن کات اوت بوه و با تصاویر زیبا در پس زمینه و متأثر از نقاشی ایرانی ساخته شده و شخصیت‌های اصلی فرصت‌های طلایی برادر و خواهری به نام‌های راشن و ماهشن هستند که با عمه عالی زندگی خود را سپری می‌کنند.

تیارجان که شخصیت سرد و گرم چشیده‌ای است فرصت‌های طلایی را از دل تاس قالیچه، قالیچه‌ای کهن و رنگ و رو رفته که نماد اصالت است در اختیار راشن قرار می‌دهد، اما مانع اصلی بی‌باک است که فرصت‌های طلایی را نه برای خود بلکه برای فرمانفرما که حاکم ظالم منطقه است، می‌خواهد و همین تضاد سبب به وجود آمدن داستان‌های جذاب و دیدنی می‌شود.

داستان این مجموعه در روستای تک سپید تکاب در منطقه کومش سبزوار اتفاق افتاده است.

کارگردان این انیمیشن سید نورالله رضوی و کارگردان هنری پروانه باغانی و فیلمنامه نویس معصومه گنجه‌ای است که بر اساس طرحی از سید نورالله رضوی ساخته شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

 

گفتنی است مجله اینترنتی اسرارنامه پیش از این به انتشار تصاویری از مجموعه انیمیشنی راشن و ماهشن پرداخته است که شما گرامیان می توانید برای مشاهده این تصاویر هم اکنون به پیوند زیر مراجعه نمایید:

گزارش تصویری از انیمیشن راشن و ماهشن

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

شب نشینی صمیمانه هنرمندان تئاتر سبزوار با حضور کاظم ملایی

نظرت را بنویس
comments

علی مزینانی

باسلام با همکاری ساستهای شهرستان سبزوار پیگیری ها به نتیجه رسید! آغاز تعمیر و رفع نقص لوله انتقال آب مزینان وروستاهای مجاور این خبر مهم را در شاهدان کویرمزینان ببینید

قلیزاده

دهنت سرویس رضوی تاکی میخای بچاپی ملتو... بسه دیگه
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما