غیبت فرودگاه سبزوار و سنندج از لیست پروازهای خارجی فرودگاه های بین المللی ایران

 پایگاه خبری تحلیلی صنعت حمل و نقل (تن نیوز) در روزهای اخیر ضمن  انتشار گزارشی از عملکرد فرودگاه های کشور ،  به غیبت فرودگاه های سبزوار و سنندج مرکز استان کردستان از لیست پروازهای خارجی فرودگاه های بین المللی کشور اشاره کرده است.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه ، تن نیوز این بررسی را بین آذرماه 91 و 92 انجام داده است و به این موضوع اشاره کرده است که فرودگاه های سبزوار و سنندج در آذرماه 91 از پروازهای خارجی برخوردار بوده اند.

گزارش تن نیوز به شرح زیر است:

رشد 20 درصدی پروازها در آذرماه

پروازهای داخلی و خارجی فرودگاه های کشورمان در آذرماه امسال، رشد قابل ملاحظه ای نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته داشتند.

به گزارش تین نیوز، آخرین گزارش آماری منتشر شده از سوی شرکت فرودگاه های کشور، بیانگر آن است که میزان نشست و برخاست هواپیما، در مجموع پروازهای مسافری آذرماه امسال نسبت به آذر سال گذشته، 20 درصد رشد داشته است. در این زمان، میزان اعزام و پذیرش مسافر با 28 درصد رشد و ارسال و پذیرش بار با 24 درصد رشد، همراه بوده است.

 

رشد پروازها و مسافران؛ داخلی و خارجی

در آذر ماه امسال، در مجموع پروازهای داخلی، نشست و برخاست هواپیما 19 درصد رشد داشته است. همچنین اعزام و پذیرش مسافر با 27 درصد رشد همراه بوده و ارسال و پذیرش بار نیز 19 درصد افزایش داشته است.

 

در حوزه پروازهای مسافری بین المللی نیز در بخش نشست و برخاست هواپیما، 26 درصد رشد مشاهده می شود. همچنین اعزام و پذیرش مسافران، 36 درصد رشد و ارسال و پذیرش بار، 31 درصد رشد را نشان می دهد.

 

فرودگاه سبزوار و سنندج؛ بدون پرواز خارجی

نکته قابل تامل در این میان، نبود پرواز خارجی در فرودگاه های سبزوار و سنندج، در آذرماه امسال است در حالی که در آذر ماه سال گذشته در این فرودگاه ها، پروازهای خارجی برقرار بوده است.

 

مهرآباد، پرکارترین فرودگاه آذر 92

گزارش شرکت فرودگاه ها نشان می دهد در مجموع پروازهای مسافری آذرماه امسال، بیشترین نشست و برخاست در فرودگاه مهرآباد بوده است، هرچند میزان اعزام و پذیرش مسافر در این فرودگاه، در آذرماه نسبت به آبان ماه، 3 درصد کاهش داشته است.

 

فرودگاه‌های خوی، پارس آباد مغان و شهرکرد؛ بدون پرواز

بر اساس گزارش آماری شرکت فرودگاه ها، فرودگاه های شهرکرد، خوی و پارس آباد، در آذرماه امسال، هیچ پروازی نداشته و با کاهش 100 درصدی فعالیت همراه بوده اند. از سوی دیگر فرودگاه های سهند و رفسنجان، که در آذرماه سال 91 هیچ پروازی نداشتند، در آذرماه امسال، به ترتیب شاهد 2 و 21 پرواز و افزایش 100 درصدی نشست و برخاست بودند.

 

8 صبح و سه‌شنبه؛ ساعت و روز پرطرفدار

در آذرماه گذشته، ساعت 8 صبح و 2 بعد از ظهر، به ترتیب، پرطرفدارترین و کم طرفدارترین ساعت های پروازی در کشورمان بوده اند. همچنین، بیشترین پروازها در آذرماه، سه شنبه ها انجام شده است.

منبع: تن نیوز

 

گفتنی است طبق آمار ارائه شده در ماهنامه آماری شرکت فرودگاه های کشور ، فرودگاه سبزوار در آذرماه 91 جزء 20 فرودگاه بین المللی و عمدتا مرکز استان کشور بوده است که از پروازهای خارجی برخوردار بوده اند.

براساس همین آمار ، سبزوار در آذرماه 91 با انجام 5 فروند پروازهای خارجی همردیف با فرودگاه بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی و جلوتر از فرودگاه های ارومیه و رشت مرکز استان های آذربایجان غربی و گیلان قرار داشته است.

در پروازهای خارجی فرودگاه سبزوار در آذر91 که همگی بین به بغداد پایتخت کشور عراق بود 644 نفر مسافر به همراه 6150 هزارکیلوگرم بار جابه جا شده اند.

 

 

شما مخاطبان گرامی هم اکنونی می توانید برای مطالعه کامل ماهنامه عملکرد فرودگاه های کشور در آذرماه 91 به پیوند زیر مراجعه نمایید:

ماهنامه آمار عملکرد فرودگاه های کشور شماره سی و هفتم

 

 با توجه به آنچه در آمار عملکرد فرودگاه های کشور مشاهده می شود ، به نظر می رسد فرودگاه سبزوار از ظرفیت بسیار خوبی برای رونق اقتصادی برخوردار است. زیرا در کل استان خراسان رضوی با جمعیتی حدوداً 6 میلیون نفری در حال حاضر تنها دو فرودگاه فعال در شهرهای مشهد و سبزوار وجود دارد. حتی تنها فرودگاه استان خراسان شمالی که در شهر بجنورد قرار دارد تا کنون هیچ پروازی خارجی را تجربه نکرده است.

در چنین شرایطی اگر برنامه ریزی و مدیریت صحیحی از جانب مسؤولان ارشد اجرایی و نمایندگان شهرستان در مجلس و حتی اعضای شورای شهر و شهرداری به عنوان مدیران شهری صورت بگیرد ، فرودگاه سبزوار می تواند به بازار و رونق خوبی به ویژه در زمینه پروازهای زیارتی حج و عتبات عالیات دست یابد.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

کاهش پروازهای فرودگاه بجنورد و ضرورت افزایش پروازهای فرودگاه سبزوار

نظرت را بنویس
comments

سبزوار واقعا ظرفیت پروازهای حج را دارد فقط ای کاش مسوولان دستی بجنبانند نزدیک به دو میلیون نفر در جمعیت در حدود 15 شهرستان نیمه غربی خراسان رضوی و چند شهرستان جنوب خراسان شمالی و شرق سمنان میتوانند از خدمات فرودگاه سبزوار برای پروازهای حج و عتبات استفاده کنند چون دو استان سمنان و خراسان شمالی کلا پروازهای خارجی ندارند

ناشناس

فرودگاه سبزوار که بین المللی نیست، فرودگاه های بین المللی ایران مشخص اند و با یک سرچ ساده می توان عنوان آنها را مشاهده کرد
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما