آشنایی با صادق علوی زاده ، جوان موفق سبزواری در عرصه وب نویسی ایران

صادق علوی زاده یکی از جوانان موفق سبزواری در عرصه وبلاگ نویسی و مدیریت وبسایت است که از چندین سال قبل تا کنون به صورتی حرفه ای در این زمینه به فعالیت می پردازد.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه ، صادق علوی زاده برادر بزرگتر مجید علوی زاده است که از چهره های مطرح عرصه IT کشور محسوب می شود و در اردیبهشت ماه 92 به عنوان چهره وب ایران معرفی شد. (برای آشنایی با مجید علوی زاده هم اکنون روی  اینجا کلیک کنید.)

صادق علوی زاده نیز از نخستین سال ورود اینترنت به ایران جزء کاربران فعال آن بوده است ، و تا کنون مدیریت چندین وبلاگ و وبسایت فارسی زبان را برعهده داشته و در زمینه کارهای رایانه ای و برنامه نویسی نیز از تبحر و تخصص خوبی برخوردار است.

در کنار همه تبحری که وی در زمینه فنی کار با رایانه و اینترنت برخوردار است ، در عین حال یک دغدغه ارزشمند فرهنگی نیز در پشت فعالیت های این مهندس جوان عرصه IT کشورمان وجود دارد. به طوری که خود در یکی از وبلاگ هایش در این رابطه نوشته است: می خواهد بستری فراهم آورد که کار تولید محتوای مفید و با ارزش در فضای اینترنت به صورت درست و اصولی در بین کاربران وب ایران گسترش یابد.

بدین ترتیب به نظر می رسد در حال حاضر برادران علوی زاده ، هردو جزء استعدادهای برتر در زمینه فعالیت های حرفه ای ایرانیان در عرصه اینترنت می باشند که با برخورداری از دغدغه های ارزشمند محتوایی و فرهنگیشان در حال خدمتی بزرگ به عرصه وبنویسی فارسی هستند.

مجله اینترنتی اسرارنامه در راستای هدف فرهنگی خود برای معرفی جوانان موفق سبزواری در عرصه های مختلف از جمله در عرصه IT اینک تصمیم دارد به انتشار مطلبی برای آشنایی بیشتر مخاطبان گرامی این وبسایت با صادق علوی زاده بپردازد.

برای این منظور نگاهی می اندازیم به معرفی نامه کوتاهی که خود او ، در یکی از وبسایت هایش منتشر کرده است:

درباره من

من صادق علوی زاده متولد شهریورماه ۱۳۵۹ در شهر سبزوار در استان خراسان هستم. در سال ۱۳۷۴ به همراه خانواده به مشهد آمدیم و از آن زمان تا به حال (به جز چند سال دانشگاه و کاری که در گیلان و تهران بودم) مابقی رو در مشهد بودم.

خوشحالم از اینکه الان شما دارید این مطلب رو درباره من می خونید.

از سال ۱۳۷۵ با شبکه های BBS که بصورت متنی تحت سیستم عامل MS-DOS مرور می شدند شروع به فعالیت در زمینه تولید محتوا کردم.

در سالهای ۱۳۷۵ تا ۱۳۷۸ که بازار BBSها داغ بود من مدیر چندین انجمن در شبکه های مختلف بودم. که البته با آمدن اینترنت و ارزان شدن اون دیگه بازار اونها نیز از سکه افتاد.

تقریبا از همان سالهای اول راهیابی اینترنت به ایران با اون کار میکردم. از اینترنت با سرعت ۲٫۴K که بصورت متنی و از طریق یکی از دانشگاهها مشهد (بدون اجازه!!) استفاه می کردیم گرفته تا زمان اومدن ISPهایی مثل البرز و پارس آنلاین و … به مشهد که باعث شکسته شدن قیمت هم شدن.

یکی دیگه از افتخارات در این زمینه هم این بود که در سال ۱۳۸۳ یکی از اولین مشترکان اینترنت ADSL در مشهد بودیم که یادمه اون اوایل هنوز هیچ محدودیتی نداشت تا ۳ ۴ ماه اول و با سرعت حدود ۲ یا ۳ مگ اینترنت استفاده می کردیم!

دیگه بگم که از سال ۱۳۷۵ هم کار برنامه نویسی رو شروع کردم و تا همین چند سال پیش هم بصورت مداوم برنامه نویسی می کردم اما الان بدلیل مشغله های دیگه زیاد به برنامه نویسی حرفه ای نمی پردازم ولی خوب هرازگاهی برای خودم یا شرکت هامون و یا دوستان برنامه های می نویسم.

در ضمن از سال ۱۳۸۱ با بردارم (مجید علوی زاده) یک شرکت در زمینه فن آوری اطلاعات تاسیس کردیم که هنوز در اون مشغولیم. علاوه بر اون هم الان مدیریت یک آموزشگاه بزرگ در مشهد و مشاوره در چند شرکت در زمینه های بازاریابی و مدیریت رو هم به عهده دارم.

اما از علاقه مندیهام همین وبلاگ نویسی و مدیریت سایتهای مختلف اینترنتی بوده. از سایت رایانیر که در سال ۱۳۸۰ راه اندازی کردم تا سایت گیگاپارس که همین الان هم مشغول به فعالیت هست و چندین سایت و وبلاگ دیگه که به مرور در مورد اونها هم خواهم نوشت، از فعالیتهای من در زمینه وب و وبنویسی هست.

الان مدتی هست که وضعیت اینترنت ایران با توجه به پیشرفت بسیار زیادش زیاد سرو سامانی ندارد. هنوز متولی در زمینه تولید محتوای با ارزش و مفید نداریم. البته که ذات اینترنت در واقع همین آزاد بودن هست اما فکر میکنم بالاخره نیاز به یک عظم و اراده جدی برای سرو سامون دادن و آموزش و ارتقای کیفی و کمی تولید محتوا وجود داره.

من در اینجا با اندک تجربیاتی که در این زمینه آموختم با کمک گرفتن از بسیاری از بزرگان فن وبنویسی در ایران و جهان سعی دارم بستری فراهم کنم که این کار به صورت درست و اصولی در بین کاربران وب ایران گسترش یابد و قدمی هرچند کوچک در این راستا بردارم.

صادق علوی زاده

تابستان ۱۳۹۱

منبع: وب نویسی

لازم به ذکر است ، یکی از فضاهایی که در آن می توان  نمونه ای از فعالیت های ارزشمند فرهنگی و ترویجی صادق علوی زاده در عرصه وب نویسی را مشاهده کرد ، وبلاگ شخصی او با نام یک تجربه است.

وی در این وبلاگ به صورتی مستمر ، بعضی از تجربیات شخصی و درس آموز زندگی خود را با لحنی صمیمی و قابل درک برای مخاطبانش بازگو می کند و در پایان هر مطلب طی گفتگویی که ممکن است از طریق بخش نظرات بین او و مخاطبانش شکل بگیرد ، فضای آرام و احترام آمیزی برای بحث و تبادل نظر پیرامون تجربیات شخصی خود و دیگران فراهم می آورد.

مجله اینترنتی اسرارنامه هم اکنون به جهت ایجاد آشنایی هرچه بیشتر شما مخاطبان گرامی با این جوان موفق سبزواری ، در بخش سبک زندگی همین وبسایت ، به انتشار مطلبی ارزشمند از وبلاگ یک تجربه پرداخته است.برای مطالعه این مطلب هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

سبزواربیز دروازه امن ورود به دنیای اقتصاد و تجارت آنلاین

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما