رمضانعلی سبحانی فر:

جاده سبزوار – جوین – اسفراین یک راه شریانی است/ این محور دو بانده خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان های غرب خراسان رضوی جاده سبزوار- جوین – اسفراین را به عنوان یک راه شریانی ، معرفی کرد و از پیگیری برای دو بانده شدن این مسیر خبر داد.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه ، رمضانعلی سبحانی فر که به تازگی در محفلی با حضور دهیاران و شوراهای اسلامی بخش عطاملک جوین سخن می گفت ، ضمن اشاره به ضرورت دوبانده شدن محور سبزوار- جوین – اسفراین در زمینه پروژه های صنعتی منطقه از جمله پروژه فولاد نیز اظهار نظر کرده است.

وی که عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی است ، با انتظارات زیادی از جانب مردم شهرستان های حوزه انتخابیه خود مواجه است که توقع دارند ، با وجود او پیشرفت مطلوبی دراجرای پروژه های صنعتی غرب خراسان رضوی به ویژه فولاد جوین ، پتروشیمی ستاره خراسان ، نیروگاه برق ،سیمان فرجاد و ... مشاهده کنند.

سبحانی فر همچنین به پروژه ارتقاء روستاهای حکم آباد و هلالی به شهر نیز اشاره کرده و پیش آمدن تأخیر زیاد در شهر شدن حکم آباد را ، به دلیل بروز یک اشتباه و ضمیمه شدن نامه شهر شدن این روستا به یک پرونده دیگر متعلق به شهرستان نیشابور دانسته است.

اسرارنامه در ادامه به بازنشر متن کامل اظهارات سبحانی فر می پردازد که نخستین بار توسط نشریه خبری نسیم جوین یکی از رسانه های پرمخاطب محلی در خطه سربداران منتشر شده است:

 

شب گذشته نماینده مردم سبزوار جوین و جغتای و خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی در همایش دهیاران و شوراهای اسلامی بخش عطاملک جوین،در سالن همایش کتابخانه مسروری حکم اباد، گفت:  با گذشت بیش از ۷ سال از شروع پروژه فولاد جوین تازه باید زیر ساخت هایش را فراهم کنیم!

علی سبحانی فر با اشاره به اینکه بر اساس وعده وزیر و قول مساعد متولیان امر در پایان سال ۹۳ باید این پروژه ملی افتتاح شود، گفت: با شروع به کار این کارخانه،  ۱۰۰۰ نفر نیروی انسانی به طور مستقیم و بیش از ۳ هزار نفر دیگر نیز به طور غیر مستقیم اشتغال پیدا می کنند.

وی با اشاره به تحقیق و تفحص مجلس از سازمان صنایع  و از  طرفی پی گیری وی در علت تاخیر در پروژه فولاد های هشتگانه کشور خاطر نشان کرد: متاسفانه برخی از مدیران منطقه زمزمه هایی مبنی بر اینکه این پروژه توجیه اقتصادی ندارد و یا باید برای تامین آب آن از پسماند و فاضلاب شهر سبزوار استفاده شود، اظهار داشت: این پروژه با این عظمت تا کنون از  برق و  آب و  گازمحروم بوده است!

وی با بیان اینکه یکی از بهانه های تاخیر این پروژه ۷ ساله، آماده نبودن هیچ یک از زیر ساخت های آن بوده است، گفت: بنده خودم تامین آب آن را تعهد نموده ام و انشعاب گاز آن نیز با آماده شدن انتقال مسیر خط گاز ۲۰ اینچ از سبزوار   تامین می شود و برق آن نیز از طریق پست ۱۳۲ جمکو قابل تامین است و خط ریلی  آن نیز در مراحل انجام است.

عضو کمسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه با اشاره به قرار گرفتن جاده سبزوار جوین اسفراین به عنوان راه شریانی افزود:با پیگیری های انجام گرفته این مسیر دو بانده می شود و مجوز آسفالت  روکش آن نیز از سبزوار تا اسفراین گرفته شده است.

وی با اشاره به دریافت قیر رایگان برای راه های آسفالته  رحمت آباد تا حکم آباد و راه برغمد تا جغتای نیز گفت: روکش راه رحمت آباد تا حکم آباد چند وقت پیش شروع شد ولی به دلیل برخورد با فصل زمستان ادامه آن به اواخر سال جاری موکول شد.

سبحانی فر در مورد پرونده ارتقاء حکم اباد به شهر نیز یاد آورشد:از اینکه در دولت دهم علی رغم وعده های نمایندگان سابق محقق نشد، ناشی از یک بد شانسی پرونده  ارتقاء حکم آباد و ضمیمه شدن اشتباهی آن به یک پرونده ارتقاء روستایی در نیشابور بوده است که اشتباها در دبیرخانه هیئت دولت  ضمیمه آن پرونده راکد شده  و هم اکنون با پیگیری های به عمل آمده  دوباره موافقت آن را از اسحاق جهانگیری معاون دولت یازدهم گرفته ایم .

سبحانی فر با اشاره به سیاست های دولت یازدهم در مورد برگشت دوباره کلیه پرونده های ارتقاء مناطق مختلف کشور و مشکل بار مالی آنها افزود: پرونده ارتقاء بخش حکم آباد  و هلالی جزء آن دسته از پرونده هایی است که بر اساس قانون مرکز بخش بوده و باید تبدیل به شهر شوند و اینک نیز این دو پرونده  به همراه کل پرونده های ارتقاء به وزارت کشور برگشت داده شده  تا دوباره بررسی شود .

وی خاطر نشان کرد : در هفته های اخیر موافقت وزارت کشور نیز دوباره گرفته شد و هم اکنون پس از انجام کمسیون امنیتی و سیاسی آن در انتظار جلسه هیئت دولت است.

در خور ذکر است ، گاز رسانی به روستاها ،بازگشت و واگذاری اراضی ممنوع کشت شده توسط منابع طبیعی و رفع مشکلات مسکن جوانان و اشغال زایی آنان از عمده ترین مشکلاتی بود که مردم با نماینده خود در میان گذاشتند و از وی خواستند تا در جهت رفع این مشکلات تلاش نماید.

منبع: نسیم جوین

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

مجوز ایجاد مرکز جامع بیماران خاص در سبزوار صادر شد

نظرت را بنویس
comments

جوینی

سلام ضمن تشکر از انعکاس این خبر باید به عرض برسانم که در صورت تحقق این وعده می توان امیدوار بود که راه ارتباطی از یزد تا گرگان نیز از این مسیر برقرار شود و به نحوی این مسیر کریدور مرکز به شمال شرق کشور شود.

مفتح

چی خدا کنه ابراهیم جان چقدر دیگه این مسئولین باید کلاه سر مردم حوزه انتخابیهشان بذارند که متوجه بشیم همش دروغه باز بوی انتخابات میاد آقایان به قولهای توخالیشون رو آوردند کدوم دوبانده کی وقتی که حتی یک ریال تو بودجه سال آینده نه تنها به این موضوع بلکه برای پروژهای نیتمام راه اختصاص پیدا نکرده چی امیدواری همش فریب همش وعده و وعید بسه گول نخور برادر تا زمانی که مطمئن نشدی دل به قولهای تو خالی آقایان نده

ابراهیم

خدا کنه
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما