تئاتر "وِرچَم" در تالار کاشفی سبزوار به نمایش در می آید

تعدادی از هنرمندان تئاتر سبزوار قرار است به زودی با کمدی "وِرچم" بر صحنه تالار کاشفی مجتمع فرهنگی هنری اسرار حضور پیدا کنند.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه ، نمایش کمدی "وِرچم" به کارگردانی مهدی عباسی و با بازی هنرمندان محمد استاجی، حسن شمس، مجتبی علیزاده، حسن کلمیشی، حسین فاضل، علی بیدخوری، امیرایزدی فر، ملیکا عفیفی، شقایق شهرآبادی و مهدی عباسی از تاریخ 10 الی 20 بهمن 92 هر شب ساعت 19 به اجرا در می آید.

لازم به توضیح است که "وِرچم" یکی از واژگان محلی در لهجه شیرین سبزواری است که به معنای مهارت داشتن در انجام یک فعالیت به کار برده می شود. به طوری که اگر سبزواری ها بگویند یک شخص در کاری وِرچَم است ، یعنی در انجام آن کار از مهارت کافی برخوردار است.

مهدی عباسی کارگردان این تئاتر پیش از این در گفتگویی که با وبسایت سبزوارنیوز انجام داده است ، در ارتباط با این اثر هنری خود گفته است:

این نمایش برگرفته از داستان پسرک خارکنی  میباشد که در روستا زندگی میکرده و  برای کار و گذاران زندگی به شهر می آی و عاشق دختر صاحبخانه اش میشود و دختر صاحبخانه هم که اهل موسیقی و نوا زندگی بوده عاشق صدای این پسر جوان می شود.

 وی با بیان اینکه بیش از یک ماه است که برای اجرای این تئاتر برنامه ریزی و تمرین مداوم صورت گرفته است تصریح کرد: در این نمایش بیش از 10 بازیگر از بهترین بازیگران طنز و کمدی سبزوار به ایفای نقش میپردازند.

وی با اشاره به هدف از اجرای این برنامه یادآورشد: هدف از اجرای تئاتر طنز فقط شاد کردن مردم نیست یعنی بازیگر ,کارگردان ,منشی صحنه و همه عوامل وقت خود را فقط برای این نمیگذارند که مردم را بخندانند , در حقیقت آنان به دنبال رساندن پیامی اجتماعی با زبان لطیف  طنز به مردم هستند.

عباسی افزود: ما دراین تئاتر سعی کرده ایم که مهمترین بخش هویت یک فرد یعنی حفظ اصالتش را به تصویر بکشیم و به او این نکته را القا کنیم که هر انسانی حتی در اوج سادگی دارای اصالت است و این اصالت ها را نباید فراموش کرد و گرفتار زرق و برق زمانه شد.

وی تاکید کرد:هر انسانی دارای گذشته ای پرعبرت است و این نکته مهم را باید در کلام مولا علی (ع) جستجو کرد.

وی از حضور بازیگران توانمند سبزواری در این نمایش نیز گفت و ادامه داد: آقایان محمدحسن شمس آبادی ,مجتبی علیزاده ,امیر ایزدی فر, مهدی عباسی ,حسن کل میشی ,علی بیدخوری ,حسین فاضل ,محمد استاجی و خانم ها شقایق شهرآبادی و ملیکا عفیفی در این تئاتر با ایفای نقش خواهند پرداخت.

وی افزود: خانم ها کوثر اسماعیلی سبزوار ,کیمیا اسماعیلی سبزوار , شقایق لندرانی ,آقای امیرآتیه دوست همکاران ما در بخش مدیریت صحنه , منشی صحنه و صوت و نور هستند.

منبع: سبزوارنیوز

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

"دربار و بردار" نمایشی متفاوت از هنرمندان تئاتر سبزوار

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما