راه اندازی مجدد سایت خانه عکاسان سبزوار

وبسایت سبزوارفرهنگ متعلق به خانه فرهنگ دانشجوی دانشگاه حکیم سبزواری ، از راه اندازی مجدد وبسایت خانه عکاسان سبزوار خبر داده است.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه ، سبزوارفرهنگ در این رابطه نوشته است:

 

لنز دوربین خانه عکاسان سبزوار،فعال شد


سبزوار شهر فرهنگ و هنر،با برگزاری جشنواره های مختلف هنری وفرهنگی در تمامی حوزه ها در میان شهرهای استان و ایران جایگاه خود را تثبیت کرده است. در کنار هنرهایی چون:نقاشی،خوشنویسی،تئاتر،موسیقی،مجسمه سازی و... هنر عکاسی نیز توانسته با حضور عکاسان صاحب نامی چون:محمودحیطه،سیدمحسن مهری،سیدرضا مهری،هادی دهقان نژاد،محسن سعیدی،خلیل خسروانی،سیدعلی حسینی فر و...) نامی آشنا و پرافتخار را در فرامرزها از هنر و هنرمندان سبزوار بر جای بگذارد. سایت رسمی خانه عکاسان سبزوار مدتی بعلت نقص فنی در دنیای مجازی حضور نداشت اما اینبار با طراحی جدید دوباره به رسالت خود ادامه میدهد.
 در زیر به توضیح مختصری از تشکیل و ادامه ی خانه ی عکاسان به اطلاع مخاطبان"سبزوارفرهنگ" می پردازیم.

اواخر سال 1384 گروهی از علاقمندان به عکاسی آماتور سبزوار با هدف شناسایی پتانسیل های بالقوه در این بخش گرد هم آمده تا با ایجاد بستر لازم امکان رشد و شکوفایی این استعدادها را فراهم آورند. این تشکل خود جوش که بعدها نام خانه عکاسان سبزوار را برای خود برگزید اولین نشست خود را در تاریخ 24/12/1384 و در محل فرهنگسرای آفتابگردان برگزار نمود .در طی این جلسات آثار هنرجویان مورد نقد قرار گرفته و فرصت تبادل نظر و انتقال تجربیات عکاسان به یکدیگر فراهم میشد . با گذشت یکسال این تشکل جلسات خود را در محل خانه فرهنگ دانشجو وابسته به دانشگاه حکیم سبزواری هر هفته روزهای یکشنبه پی گرفت. برگزاری چندین جشنواره عکاسی- کارگاههای آموزشی - اردوهای عکاسی و تاسیس سایت فعلی از جمله فعالیتهای این تشکل بوده است که هفت سال ادامه یافت. نتیجه تمامی این فعالیتها رسیدن عکاسان این سالها به سطح قابل قبولی از دانش عکاسی بوده است چه بسا که در سال 1391عکاسان سبزوار موفق به کسب 18 رتبه اول تا سوم در سطح کشور شدند .با توجه به کمبود امکانات آموزشی و عدم حضور عکاسان جدید برگزاری این نشست ها از تابستان 1392 تعطیل شد .تلاش و پشتکار کلیه اعضا این تشکل سبب شده است که اکنون با حدود 8سال سابقه به عنوان تنها تشکل خود جوش در حوزه عکاسی شهرستان سبزوار مطرح باشد.

لازم به ذکراست:جهت بازدید از سایت خانه عکاسان سبزوار روی اینجا کلیک کنید.

منبع: سبزوارفرهنگ

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

راه یابی سه هنرمند سبزواری به بخش عکاسی ششمین جشنواره تجسمی فجر

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما