نقش دکتر علی شریعتی در تاریخ معاصر ایران از نگاه دانشجویان فردوسی مشهد

دکتر علی شریعتی یکی از فرزندان نام آور دیار سربداران است که از چهره های برجسته سیاسی ، فکری و ادبی معاصر ایران محسوب می شود.

مبارزت سیاسی و اجتماعی وی در دوران معاصر از چنان اهمیتی برخوردار است که وی را به عنوان یکی از تئوری پردازهای شکل گیری انقلاب اسلامی ایران می دانند.از همین رو شناخت هرچه بیشتر اندیشه ها و اثرگذاری های او همواره یکی از سوژه های مهم در میان اقشار دانشگاهی و علاقه مندان به مسائل سیاسی و اجتماعی تاریخ معاصر ایران بوده است. در همین راستا ، دانشجویان انجمن علمی تاریخ دانشگاه فردوسی درآذرماه سال جاری اقدام به تهیه و تدوین کتابی با عنوان"شریعتی و تاریخ معاصر ایران" کرده اند.

وبسایت متعلق به معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فردوسی مشهد این موضوع را به شرح زیر توضیح داده است:

 به گزارش خبرنگار فرهنگی دانشگاه فردوسی مشهد از دانشکده ادبیات و علوم انسانی دکتر علی شریعتی، کتاب شریعتی و تاریخ معاصر ایران زیر نظر انجمن علمی دانشجویان می باشد که شامل پنج  مبحث عمده در خصوص  شریعتی و تاریخ معاصر ایران از منظر استاد نقی لطفی می باشد.

 - شریعتی متفکری که از نوباید شناخت

- ضرورت بازشناسی اندیشه های دکتر شریعتی

- دکتر شریعتی از نگاه استاد لطفی

- تدارکات ایدئولوژیک انقلاب

- جنبش دانشجویی از حرف تا عمل

 

منبع: معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فردوسی مشهد

گفتنی است فردوسی مشهد به عنوان سومين دانشگاه كشور از نظر قدمت پس از دانشگاههاي تهران و تبريز است که در حال حاضر بزرگترین دانشگاه ملی شمال شرق ایران نیز محسوب می شود و در رتبه پس از آن دانشگاه حکیم سبزواری شهرستان سبزوار زادگاه دکتر علی شریعتی قرار دارد.

فردوسی مشهد که در ردیف دانشگاه های مادر کشور محسوب می شود ، شامل دانشکده های دانشكده علوم اداري و اقتصادي ، دانشكده دامپزشكي، آموزشكده كشاورزي شيروان ، دانشكده تربيت بدني و علوم ورزشي ، دانشكده علوم رياضي ،  پژوهشكده علوم گياهي ، مركز تحقيقات زمين لرزه شناسي ، كالج دانشگاه ، دانشكده منابع طبيعي و محيط زيست ،و دانشكده معماري و شهرسلزي، می باشد.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

دکتر علی شریعتی فرزند شایسته دیار سربداران ، الهام بخش لبخند خدا

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما