با سبزواربیز در مسیر تحقق نخستین شهرالکترونیک سبزوار ویژه فعالیت های بازرگانی

شاید شما هم تا به حال هنگام سخنرانی مسوولان ارشد و مقامات و نمایندگان دیار سربداران بسیار شنیده باشید که از وجود دانشگاه های متعدد ، پتانسیل های ورزشی ، فرودگاه ، محصولات متعدد کشاورزی ، طبیعت چند اقلیم دیار سربداران ، فرهنگ و تاریخ کهن و ... به عنوان توانمندی های دارالمومنین سبزوار در مسیر توسعه پایدار یاد می کنند ؛ که البته همه این موارد به جای خود صحیح است ، اما تمام توانمندی های این شهر و منطقه پرتوان و پراستعدادنیست.

چرا که یکی از ظرفیت های ارزشمند و در عین حال کمتر معرفی شده سبزواری ها ، فعالیت گسترده جوانان این شهر در عرصه علوم رایانه ای و دنیای مجازی اینترنت است که عمده تغییر و تحولات جهان کنونی تقریبا بر محور این دو پدیده مدرن شکل می گیرد. اما کمتر مشاهده شده است که مقامات مسئول در دیار سربداران و عموم مردم این شهر به استعداد برتر جوانان سبزواری در زمینه های علوم کامپیوتری و اینترنت اشاره و تأکید نمایند.

این در حالی است که جوانان سبزواری به صورتی آرام اما جسورانه و ابتکاری ، چنان مسیر پیشرفت در علوم رایانه ای را پیموده و جایگاه های ارزشمندی را برای خود ایجاد کرده اند که ظرفیت های پدیده آمده در صورت توجه و برنامه ریزی صحیح ، می تواند از طریق آسان سازی بعضی امور اقتصادی ، اداری و خدماتی ، اشتغال زایی ، اطلاع رسانی سریع و ارزان قیمت و ... به عامل مهمی در توسعه پایدار ناحیه غرب خراسان رضوی ، تبدیل شود.

مجله اینترنتی اسرارنامه که پیش از این در همین وبسایت به معرفی تعدادی ازفعالیت های موفق و موثر سبزواری ها در عرصه علوم کامپیوتری و دنیای گسترده اینترنت ، پرداخته است ، اینک در راستای همان هدف ، به سراغ وبسایت سبزواربیز رفته تا نگاهی به فعالیت های این وبسایت تخصصی دیار سربداران در عرصه تجارت و بازرگانی آنلاین بیاندازد.

 وبسایتی که به گفته مدیرانش وسعت ایده و کیفیت کار آن به اندازه ای است که می توان آن را نخستین شهر الکترونیک سبزواری ها با رویکرد ویژه فعالیت های اقتصادی وتجاری دانست.

چنین به نظر می رسد که سبزواربیز که در حدود سه سال قبل  بر محور یک اندیشه پویای خدماتی و اقتصادی شکل گرفته ، هم اکنون با پشتکار و ایده مدیران جوان آن ، به تدریج فضایی را فراهم آورده است که می تواند بیانگر بخشی از روحیه تاریخی مردم سبزوار در فعالیت های تجاری و اقتصادی باشد ، روحیه ای که اینک در فضای مجازی اینترنت تجسم یافته است .

اسرارنامه به همین منظور گفتگوی مفصلی با حمید دلبری ایده پرداز و یکی از مدیران سبزواربیز انجام داده است که متن کامل این مصاحبه تا ساعاتی دیگر در بخش چای داغ این مجله منتشر خواهد شد.

 تا آن زمان با ما همراه باشید...

 

برای ورود به وبسایت سبزواربیز ، هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.

 

کوچه پس کوچه های پیوندها

کلیک کنید:

حضور چندین وبسایت متعلق به سبزواری ها در جشنواره وب ایران

نظرت را بنویس
comments

امیر مسکنی

منتظریم
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما