نشست های موسیقی سبزوار پژوهش محور می شود


سلسله نشست‌‌های موسیقی سبزوار ازین پس با رویکردی جدید و مبتنی بر پژوهش محوری برگزار خواهد شد.

 سروش صدر یکی از دست اندرکاران سلسله نشست های موسیقی سبزوار روز چهارشنبه در گفتگو با مجله اینترنتی اسرارنامه در این زمینه توضیح داد: پس از برگزاری ده جلسه از  نشست های موسیقی، هیئت برگزاری بر آن شد تا این نشست ها را در قالبی جدید و هدفمند به مخاطبان عرضه کند. تا از این به بعد در جریان برگزاری این جلسات به صورتی منسجم‌تر به هنرِ موسیقی پرداخته شود.

وی افزود: رویکرد فوق پس از برگزاری جلسات شُور، استفاده از بازخوردها و نظرات مخاطبین و همچنین نظراتِ تخصصی هنرمندان ذی‌صلاح اتخاذ شده است و بر این اساس ازاین به بعد هر جلسه از نشست های تخصصی موسیقی در سبزوار به موضوعی خاص در حوزه هنر موسیقی اختصاص خواهد یافت که توسط کارشناس علمی-هنری ایراد خواهد شد و اجراهای موسیقی هرجلسه نیز متناسب و مرتبط با همان موضوع خواهد بود.

صدر همچنین اظهار داشت: با توجه به استقبال خیلِ عظیم علاقه‌مندان و حجم فزاینده‌ی مخاطبین و نیز مشکلات موجود (مانند ظرفیت محدود سالن)، هیئت برگزاری تصمیم بر این گرفت که برنامه را از حالت «آزاد برای عموم» خارج کرده و صرفا برای مخاطبان و شنوندگانِ حرفه‌ای و ثابتِ خود ارائه‌ی برنامه کند. لذا مخاطبانِ علاقه‌مند به شرکت در این نشست لازم است چندروز قبل از برگزاری نسبت به تهیه‌ی برگه‌ی ورود از مراکز توزیع اقدام فرمایند.

تاریخ، شرح برنامه و نیز اطلاعات دقیقِ مکان و زمان برای تهیه‌ی برگه‌های ورود به نشست متعاقبا اعلام خواهد شد.

یادآوری می شود مجله اینترنتی اسرارنامه پیش از این به انتشار مطلبی مستقل به موضوع برگزاری نشست های موسیقی سبزوار پرداخته بود که مخاطبان گرامی می توانند برای مطالعه آن مطلب به پیوند موجود در بخش کوچه پس کوچه پیوندها در انتهای همین صفحه مراجعه کنند.

گفتنی است اسرارنامه در بخش عکس نامه همین وبسایت به انتشار گزارشی تصویری از نشست های چهارم و هفتم موسیقی در سبزوار ، اقدام کرده است. شما گرامیان می توانید برای مشاهده این تصاویر هم اکنون به پیوند زیر مراجعه نمایید:

نشست های موسیقی در شهر سبزوار ریشه فرهنگی خراسان

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

طنین موسیقی ایرانی در مجتمع فرهنگی هنری بیهقی / تجلیل از هنرمند پیشکسوت موسیقی سبزوار قاسم اولیاء

نظرت را بنویس
comments

قلیزاده

صدر آدمه که باهاش مصاحبه کردید

احمد

البته گفته نشده که برای هنرمندان حرفه‌ ای فقط برنامه میدن. فک کنم منظورشون بلیطی شدن برنامه ست. بهرحال به نظر من خوب باشه. چون تا الان هرکس بیکار بود و رد میشد میومد و تو جلسه شرکت میکرد. به قول دوستمون با چیپس و پفک. الان لااقل کسی میتونه شرکت کنه که به فکر نشست بوده و از قبل بلیط تهیه کرده. به نظر من که حرکت مثبتیه

حسین

نمیدونم باید گفت چه خبر خوب و خوشایندی، یا چه خبر دل آزار و غمباری؟! از یک طرف شاید باید خوشحال بود که این نشست ها از یک "دور همی" صرف خارج میشه، وجه علمی و پژوهشی پیدا میکنه، حتما خروجی های فوق العاده و ماندگاری خواهد داشت و خیلی چیزای دیگه؛ اما از طرف دیگه شاید باید ناراحت بود که این نشست ها از یک "دور همی" صرف خارج میشه، دیگه محفلی که با خیال راحت بتونیم توش موسیقی غنی گوش بدیم، نخواهیم داشت، شاید باید ناراحت بود که باز هم به خودی و غیر خودی تقسیم شدیم، به آماتور و حرفه ای، دیگه از "عموم" خارج شدیم و باید جز "خواص" باشیم تا راه پیدا کنیم به جلسات... بایدخوشحال بود که احتمالا دیگه صدای چیپس و زنگ موبایل و بعضی افراد که معلوم نیست چرا هر جا که باشن، دوست دارن یه اثری ویژهای از خودشون بجا بذارن (حالا با سروصدا، دست زدن های بیجاو حتا تمسخر هنرمندا)!!! رو نخواهیم داشت ولی باید ناراحت بود که شاید دیگه نتونیم کسی رو به جمع خودمونیمون اضافه کنیم، کسی رو علاقه مند کنیم، نگرشی رو تغییر بدیم، نشون بدیم که موسیقی (و بطور کلی هنر) مختص یه طبقه و قشر خاص نیست و همه می تونن ازش لذت ببرن... بنظرتون خوشحال باشیم یا ناراحت؟ اما دلخوشم به اینکه دوستان و عزیزانی که دنبال کار رو گرفتن و شروع کردن وتا اینجا رسوندن و میخوان ادامه بدن، افرادی به شدت فرهیخته و دوست داشتنی و آگاهن... بدون شک خیلی بهتر از من... و یقینا همه جوانب رو سنجیدن که به این تصمیم رسیدن... دست همه شون درد نکنه که بی چشمداشت زحمت میکشن و غُر زدنای ما رو تحمل میکنن... :)
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما