کشتی گیر روسی تیم ثامن الحجج سبزوار: کشتی ایران در دنیا صاحب سبک است

پس از کسب افتخار سومین دوره از قهرمانی کشتی آزاد کشور توسط تیم  ثامن الحجج سبزوار ، بازیکنان ودست اندرکاران این تیم بار دیگر مورد توجه رسانه های مختلف کشور قرار گرفته اند.
یکی از بازیکنان این تیم که در روزهای اخیر با رسانه ها گفتگویی داشته است ، گاتسالوف بازیکن تیم ملی کشتی آزاد روسیه است که در حال حاضر به سبزوار آمده تا در تیم کشتی ثامن الحجج این شهر ، حضور داشته باشد .
این بازیکن خارجی و مسلمان تیم ثامن الحجج سبزوار روز پنجشنبه گذشته در حاشیه قهرمان تیمش در ایران ، با خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) گفتگویی کرده است که در این گفتگو کشتی ایران را در دنیا صاحب سبک معرفی کرده است.
مجله اینترنتی اسرارنامه در ادامه به انتشار متن کامل مصاحبه گاتسالوف با ایرنا می پردازد:


گاتسالوف: مکتب کشتی ایران جایگاه وی‍ژه ای در دنیا دارد

تهران - ایرنا - دارنده هفت مدال طلای جهان و المپیک گفت: مکتب کشتی ایران در دنیا جایگاه ویژه ای دارد و می توانم بگویم که کشتی ایران در دنیا صاحب سبک است.

«حاجی مراد گاتسالوف» کشتی گیر مسلمان و داغستانی الاصل تیم ملی کشتی آزاد روسیه در وزن های 96 و 120 کیلوگرم، پنجشنبه شب در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در محل سالن 12 هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی تهران در این خصوص تصریح کرد: کشتی ایران از جایگاه رفیعی در دنیا برخوردار است و عناوین بسیاری نیز کسب کرده و جزو کشورهای قدرتمند کشتی دنیا است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا که کدام یک از کشتی گیران ایرانی را می شناسد و به او علاقه مند است، گفت: در کشتی ایران به تختی (جهان پهلوان تختی) علاقه بسیاری دارم و کشتی گیرانی همچون امامعلی حبیبی، عبدالله موحد، برادران خادم (امیررضا و رسول)، علیرضا حیدری و علیرضا دبیر را نیز می شناسم و به کشتی آنان علاقه مند هستم.

عضو باشگاه ثامن الحجج سبزوار در خصوص کشتی خود مقابل محمدرضا آذرشکیب کشتی گیر باشگاه استیل آذین البرز گفت: من خودم پیش بینی کشتی 3 بر 3 را می کردم و با توجه به اینکه از روز 9 سپتامبر تا کنون تمرین نداشتم، ولی احساس مسوولیت باعث شد همه تلاش خود را داشته باشم تا در این مسابقه برنده شده و موجب قهرمانی تیمم در لیگ برتر کشتی آزاد ایران شوم.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار ایرنا که بعد از قهرمانی او در پیکارهای جهانی سال 2013 در بوداپست مجارستان، انتظار گاتسالوف آماده تری را در لیگ کشتی ایران داشتیم و چرا در این مسابقه ها آمادگی لازم را نداشت؟ گفت: شما هیچ کشتی گیری را نمی توانید پیدا کنید که اکنون در آمادگی صددرصد باشد، من وظیفه خودم می دانستم برای کشورم قهرمانی دنیا را بیاورم و برای تیمی که به آن تعهد داشتم نیز قهرمانی را کسب کردم و از این موضوع نیز خوشحال هستم.

گاتسالوف در خصوص برنامه آینده خود نیز گفت: برنامه آینده من قهرمانی در مسابقه های سال 2014 جهان است.

تیم کشتی آزاد ثامن الحجج (ع) سبزوار، عصر امروز (پنجشنبه) در یک کشتی حساس با نتیجه 4 بر 3 مقابل استیل آذین ایرانیان به برتری رسید و برای سومین بار متوالی، قهرمان مسابقه های کشتی آزاد لیگ برتر باشگاه های ایران شد.

در آخرین مسابقه این دو تیم در وزن 120 کیلوگرم که تعیین کننده قهرمان یازدهمین دوره رقابت های لیگ برتر بود، «حاجی مراد گاتسالوف» از ثامن الحجج سبزوار و «محمدرضا آذرشکیب» از استیل آذین ایرانیان به روی تشک آمدند.

هر دو کشتی گیر با کسب دو امتیاز از خاک کردن حریف خود وقت اول را به پایان رساندند اما در سه دقیقه دوم، گاتسالوف با گرفتن زیر یک خم و دو خم محمدرضا آذرشکیب، او را به زیبایی درخت کن کرد و سه امتیاز دیگر گرفت و با یک خاک دیگر و بیرون راندن آذرشکیب از تشک، جمع امتیازات خود را به هشت رساند اما در ادامه آذرشکیب نیز با دو خاک متوالی و یک بار بیرون راندن گاتسالوف به خارج از تشک، 5 امتیاز کسب کرد و در نهایت کشتی با نتیجه 8 بر 7 به نفع گاتسالوف به پایان رسید و با این پیروزی تیم ثامن الحجج سبزوار نیز قهرمان لیگ برتر شد.

آذرشکیب پیش از این در دور برگشت رقابت های لیگ برتر در تهران حاجی مرادگاتسالوف را از پیش رو برداشته بود.

منبع : ایرنا

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

سبزوار به قطب کشتی ایران تبدیل شده است

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما