فرماندار ویژه: سبزواری ها مردمی پیشرو ، خاص ، عزت طلب و علاقه مند به شهرشان هستند

قاسم شعبانی عطار معاون استاندار و فرماندار ویژه دارالمومنین سبزوار به تازگی در گفتگویی که با خبرنگار سبزوار نیوز داشته است ، ضمن اشاره به بعضی ویژگی های مثبت مردم سبزوار از جمله عزت طلبی و علاقه و حساسیت نسبت به مسائل شهر و دیارشان ، آرامش را به عنوان حلقه گم شده ای در مناسبات شهری دیار سربداران معرفی کرده است.

این اظهار نظر شعبانی عطار که از فرمانداران با تجربه در استان خراسان رضوی محسوب می شود ، حاوی پیام مهمی برای بعضی مدیران شهری ، شخصیت های سیاسی و اصحاب رسانه سبزوار بود که در هفته های اخیر به شدت درگیر بحث انتخاب شهردار و حاشیه های آن بودند.

سبزوار شهری است که همواره درکنار نقش های تاریخی ، فرهنگی ، ورزشی و اقتصادی که در شمال شرق کشور داشته به عنوان یکی از کانون های مهم سیاسی و اداری این منطقه نیز مطرح بوده است. البته سیاسی بودن صرفا به معنای گرایش داشتن به یکی از جریان های چپ یا راست حاضر در عرصه سیاست امروز ایران نیست ، بلکه در اینجا منظور از سیاسی بودن آمیختگی رفتار مردم و مدیران شهری سبزوار به بعضی اهداف طولانی مدت در تصمیم گیری ها و جنبه های پنهان و آشکار اقدامات آن هاست که در جهت تأمین منافع فردی و جمعی و حفظ منابع قدرت انجام می شود.

وجود این رفتار سیاسی در شهر سبزوار ، به خودی خودمی تواند به عنوان یک ظرفیت بالقوه محسوب شود. شهری با مردم هوشیار و آشنا با اصول سیاست که بستر ظهور و بروز تعداد زیادی از مدیران موفق سبزواری در سطح کشور و نیز تصمیم سازی های محلی ، منطقه ای و ملی را فراهم می آورد. (منبع)

با این حال این ویژگی مثبت ، که عمدتا ویژه شهرهای بزرگ و مراکز مهم سیاسی و اداری در کشور است و در سبزوار ریشه در سابقه چندهزارساله تمدن شهرنشینی در این منطقه دارد (منبع) که به مرور تکمیل شده و به تدریج مردم محلی را با اصول رفتار سیاسی آشنا کرده است ، اگر به درستی مورد بهره برداری قرار نگیرد و به بروز تنش ها و درگیری های فرساینده بین جریان های مختلف منجر شود می تواند بسیار ضربه زننده باشد و به جای پیشرفت شهرها به عقب ماندگی و درجا زدن آنها بیانجامد.

چنین است که قاسم شعبانی عطار ، که باید وی را علاوه بر یک فرماندار قانونمدار به عنوان یک کارشناس و تحلیل گر با تجربه سیاسی و اجتماعی نیز محسوب کرد ،  نسبت به ایجاد فضای ملتهب و ناآرام سیاسی در دیار سربداران هشدار داده و خواهان بازگشت آرامش به مناسبت این شهر شده است.

به همین مناسبت ، اسرارنامه ، در ادامه متن کامل گفتگوی شعبانی با وبسایت سبزوارنیوز را در ادامه منتشر می کند:

شورای اسلامی شهر، به زودی شهردار را معرفی می کند

فرماندار سبزوار: آرامش حلقه گمشده در مناسبات شهری دیار سربداران است

سبزوارنیوز/ طرح موضوع 20 روز تعطیلی شورای اسلامی شهر ما را بر آن داشت تا با قرار قبلی برای انجام گفت وگویی مفصل با معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار شهرستان سبزوار، از ایشان بخواهیم با پاسخگویی صریح خود مردم را در جریان مسایل روز قرار دهند.

مهندس قاسم شعبانی عطار ابتدا فرارسیدن اربعین حسینی را به مردم مومن و عزت طلب سبزوار تسلیت گفت و با اشاره به تشییع پیکرهای شهدای حوادث اخیر تروریستی مردم سبزوار را مردمی خاص توصیف کرد که در هر شرایطی پیشرو و غیر قابل پیش بینی هستند.

فرماندار سبزوار گفت: در مناطق زیادی به نظام خدمت کرده ام اما باید بگویم این مردم واقعا عزت طلب و علاقه مند به شهرشان هستند، تا آنجا که ارباب رجوع و کسانی که برای ارائه درخواست خود می آیند و یا در هر برخوردی با طرح موضوعات مربوط به خود، پیگیر مسایل شهری و انتخاب شهردار و دیگر مسایل هستند.

وی با بیان اینکه این دغدغه مردم کاملا بجا و درست است اظهار داشت: شهردار سبزوار با انجام توصیه و درخواست های حضوری و مکتوبی که با اعضای شورا و آقای حسینی زاده داشته ایم به زودی و در فضایی کاملا قانونی معرفی خواهد شد.

معاون استاندار با اعلام اینکه ما مأمور دولت هستیم و در کار شوراها تنها نظارت داریم، از شورای اسلامی شهر سبزوار خواستیم با توجه به نامه اخیر 7 تن از اعضای شورای اسلامی شهر، نسبت به برگزاری جلسه شورا و انجام انتخابات نسبت به معرفی شهردار اقدام کنند که بحمدالله رییس شورای شهر نیز قول دادند به زودی این اتفاق خواهد افتاد.

مهندس شعبانی عطار آرامش را حلقه گمشده مناسبات و مسایل پیرامونی شهر سبزوار دانست و تصریح کرد: جا دارد از همه دوستانی که با طرح حتی مسایل شخصی خود و بخشی از مردم نظر خود را درباره انتخاب اصلح شهردار بیان کرده اند، تشکر کنم.

وی فضای سبزوار را نسبت به دوسال گذشته بسیار متفاوت توصیف کرد و گفت: فضای شهر حاکی از بینش وسیع مردم و حساسیت ایشان نسبت به آینده خود و فرزندانشان است و این بی سابقه بوده و قابل مقایسه حتی با دوسال گذشته هم نیست و این ظرفیت خوبی را پیش و روی مسئولان و همه خدمتگزاران به شهر قرار می دهد.

فرماندار سبزوار گفت: به هرحال از فضای سنگین یکی دو هفته گذشته عبور کرده ایم و اعتقاد داریم که در آرامش می توان کارهای بزرگی را به انجام رساند.

معاون استاندار بیان داشت: با منتخب شورا همکاری قانونی خود را قطعا انجام داده و با قدرت تا هرجایی که قانون به ما اجازه بدهد، تعامل جدی خواهیم داشت و دوست داریم التزام و تمکین به قانون نه تنها در شعار بلکه در عمل نیز از سوی دوستان مشاهده شود.

وی در پایان به آغاز طرح های عمرانی جدی در شهرهای همجوار ازجمله نیشابور اشاره و ابراز امیدواری کرد با معرفی شهردار، معضل ترافیکی میدان سربداران با همکاری تمامی دستگاههای اجرایی و دولتی حل و فصل گردد.

منبع : سبزوارنیوز

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

فرمانداری سبزوار رتبه اول فرمانداری های خراسان رضوی را کسب کرد

نظرت را بنویس
comments

یک نفر از خطه سربدار

با سلام و عرض خسته نباشید /جناب آقای مهندس شعبانی امیدوارم همیشه در صحت و سلامتی کامل و در پناه حضرت حق همانگونه که تا کنون در مسائل کلی دیار سربداران اعم از فعالیت های فرهنگی ، سیاسی ، هنری و.......گامهای موثری برداشته اید خداوند توفیقتان دهد تا همیشه با همین دیدگاه وسیع و ارزشمند خدمات شایسته اتان را د ردیار دارالمومنین به سرانجام برسانید. خدا یارتان باد

یک شهروند دلسوز

باتشکراز فرماندار عزیز..نگذارید باحرف وحدیث بدون اثبات آرامش که باارزش ترین گوهر زندگی است .راه گم کند.وقتی درخانواده ای بزرگی کوچک شد.هرگز کوچکان ان خانواده بزرگ نخواهند شد.خانواده گرم سبزواراجازه نخواهدداد هر روز وهرزمان به مسئولی بی حرمتی شود.اگر این رفتارها ادامه یابدبرایشان عادت میشود.واین توهین به مردم وشهرم سبزوارخواهدبودکه آرامش راازماسلب می کنند.

تو خجالت نمی کشی با این غلظت و کیفیت پاچه خواری فرماندار رو می کنی؟نه، واقعا خجالت نمی کشی؟
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما