دکتر شریعتی فرزند شایسته دیار سربداران الهام بخش لبخند خدا


دکتر علی شریعتی مزینانی که یکی از فرزندان شایسته دیار سربداران و از برجسته ترین نویسندگان وروشنفکران معاصر ایران است ، با وجود گذشت نزدیک به 40 سال از وفات او ، همچنان در میان قشر  جوان ، تحصیل کرده و اهالی فرهنگ و هنر ایران زمین الهام بخش و منشأ اثر است.
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه ، یکی از جدیدترین اثرگذاری های این نویسنده بزرگ سبزواری ، در تولید فیلم دینی و کوتاه به نام «لبخند خدا» نمایان شده است.
این موضوع در گفتگوی خبرگزاری شبستان با علی ابراهیمی کارگردان فیلم کوتاه لبخند خدا مطرح شده است و در بین رسانه های محلی زادگاه دکتر علی شریعتی ، وبسایت سبزوارفرهنگ پیش از این بدان پرداخته است.
اینک متن کامل گفتگوی خبرگزاری  شبستان با علی ابراهیمی منتشر می شود:


علی ابراهیمی در گفتگو با شبستان
 کلامی از دکتر شریعتی الهام بخش «لبخند خدا» بود


علی ابراهیمی کاگردان فیلم دینی کوتاه«لبخند خدا»می گوید که خواندن جمله ای از دکتر شریعتی،جرقه ساخت این فیلم را در ذهن او روشن کرد.


علی ابراهیمی کارگردان فیلم کوتاه دینی«لبخند خدا»در گفت و گو با خبرنگار شبستان درباره دلیل ساخت این فیلم گت:یک روز پیامکی از سخنان دکتر شریعتی به دستم رسید که در آن نوشته بود:«هزاران زاهد برای بارش باران دعا می کنند اما خداوند به فکر دختر بچه ای است که کفشهایش سوراخ است. »این جمله ایده اولیه کار من شد و تصمیم کرفتم بر اساس این جمله محصولی تولید کنم.


ابراهیمی که از سن کم در تئاتر کودک فعالیت داشته است و از سال 85 در حیطه تاتر بزرگسال آثاری را روی صحنه برده،ابتدا قصد داشته «لبخند خدا»را به شکل تئاتر تولید کند و در اینباره می گوید:شروع به نوشتن نمایشنامه کردم و در نهایت نمایشنامه کار هم آمده شد.اما در مرحله انتخاب بازیگر تصمیم گرفتم نمایشنامه را به فیلمنامه تبدیل کنم که در نهایت،تبدیل به فیلم کوتاه شد.
 

ابراهیمی از بازخورد نمایش فیلمش در تلوزون رضایت زیادی داشت و گفت:تلوزیون می تواند تاثیر زیادی در انتقال مفاهیم دینی داشته باشد و کسانی که این فیلم را دیدند از داستان آن تاثیر زیادی گرفتند.قطعا تلویزیون می تواند به شل تخصصی،رسانه خوب و موثری برای تبلیغ مسائل دینی باشد

 

به گزارش خبرگزاری شبستان،فیلم کوتاه لبخند خدا فیلمی با موضوعیت تاثیر احسان و نیکوکاری در زندگی افراد ساخته شده و علی ابراهیمی کارگردان آن در کنار این کار بعنوان طراح صحنه و لباس در سینما فعالیت داشته است .لازم به ذکر است که علی ابراهیمی طراحی صحنه و لباس فیلم سینمائی «دربست آزادی» به کارگردانی مهرشاد کارخانی را بعهده داشته که در جشنواره فجر امسال به نمایش در می آید وی هم اکنون در حال نگارش فیلمنامه اولین فیلم بلند تلوزیونی خود می باشد. که در اوایل سال آینده به مرحله تولید میرسد.


فیلم داستان روستائیست که در خشکسالی بسر میبرد و مردم روستا با خواندن نماز باران از خدا طلب نعمت برای روستا میکنند اما بارانی نمی بارد تا اینکه دختری معلول خوابی می بیند ...
 

«لبخند خدا»در عید قربان امسال از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد که مورد توجه بینندگان و اصحاب رسانه قرار گرفت.
 

عوامل این فیلم عبارتند از :تهیه کننده ، نویسنده و کارگردان : علی ابراهیمی،تصویر بردار : هوشنگ بنایی،صدا بردار : علیرضا نوین نژاد،تدوینگر : حامد محمدیان،دستیار اول کارگردان و برنامه ریز : محمد کرمیار،طراح گریم : ساقی شاهمرادی،مدیر تولید : بهزاد سعیدی مهر
 

بازیگران : مهتاب امین الرعایا ، علی اکبر مددی ، پژمان خاکی

منبع: شبستان

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

نگاهی به نام های مستعار دکتر علی شریعتی (علی سبزواری ، سبزوارزاده ، مزینانی  و سربدارای)

نظرت را بنویس
comments

مفتح

بر مبنای مطالب و گفته های شریعتی بسیار می توان فیلمهای اخلاقی اجتماعی که بازخورد زیادی هم در بین مردم داشته باشد توسط فیلم سازان تهیه گردد در ضمن از ریز نگاه اسرار نامه که بسیار پر تلاش و حساس مطالبی را که مربوط به سبزوار و سبزواریهاست از خبر گزاریها و سایتهای بیرون از شهرستان برای ما سبزواریها رو نمای می کنند که بایستی قدر دانست چرا که این حرکت زیبای این سایت باعث شده که ما سبزواریها بازخورد عملکرد و آثار و برنامه های که توسط سبزواریها در گذشته و امروز برای کشور عزیزمون داشته آگاه شویم با تشکر
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما