یک بانوی سبزواری گران ترین کارمند زن ایران

یک بانوی سبزواری که در زمره مدیران ارشد کشوری در سال های اخیر محسوب می شود ، این روزها به عنوان یکی از گران ترین زنان کارمند در ایران شناخته شده است که هر ماه حقوقی چندین میلیونی به حساب بانکی وی واریز می شود.
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه ، هر چند ، در ایران و بسیاری دیگر از کشورهای اسلامی در منطقه جنوب غرب آسیا هنوز، ورود زنان به رده های بالای سیاسی و مدیریتی کشورها ، عادی نشده است ، در میان تعداد معدود زنانی که در سال های اخیر توانسته اند به رده های بالای مدیریتی و سیاسی در ایران دست یابند ، نام تعدادی بانوی سبزواری به چشم می خورد که خود نشان دهنده توانمندی و استعداد بالای مردان و زنان دیار سربداران است که با همت و سخت کوشی کویری خود در هر زمینه ای که باشند ، قله های پیشرفت را به سرعت فتح می کنند.
مهری سوئیزی رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و معصومه فیروزی ششتمد رئیس آزمایشگاه ترمیم بافت دانشگاه تهران دو بانوی موفق سبزواری هستند که پیش از این به حضور موفق آنان در سطوح مدیریتی بالای کشور اشاره شده است.
اینبار اما سخن از بانویی است که زندگی سیاسی و مدیریتی او دارای حواشی متعددی بوده که قضاوت درباره درست یا غلط عملکردش را مشکل می سازد.
و لذا اگر اسرارنامه نخواهد به صرف همشهری بودن ، قضاوتی متعصبانه نسبت به عملکرد مدیریتی وی داشته باشد ، باید بیان کند: وی یکی از مدیران بحث برانگیز احمدی نژادی در ایران است که به ویژه در روزهای اخیر پرونده دریافت های چندین میلیون تومانی این مدیر سبزواری به یکی از اصلی ترین انتقادات دولت اصول گرای احمدی نژاد تبدیل شده است که مدعی عدالت محوری ، ساده زیستی و توجه و حمایت همه جانبه نسبت به اقشار ضعیف و محروم جامعه بود.
اما انتشار تصویر فیش حقوقی ایراندخت عطاریان مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور ، بر روی بعضی سایت های اینترنتی که نشان دهنده دستمزد حدوداً 25 میلیون تومانی وی در هر ماه است در روزهای اخیر ، حرف و حدیث های زیادی را علیه وی و مجموعه دولت نهم و دهم به راه انداخته است. به طور نمونه می توانید به انعکاس این خبرها و مطالعه نظرات مخاطبان در وبسایت های انتخاب و پارسینه در آدرس های مقابل مراجعه نمایید :(پارسینه) ، (انتخاب)

حقوق 25 میلیونی رئیس صندوق بازنشستگی 50 برابر حقوق بازنشستگان

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) نیز امروز چهارشنبه به انتشار این خبر پرداخته است. اما تا کنون هیچ نظری از جانب مخاطبان روی خروجی ایسنا قرار نگرفته است.(منبع)
اما گذشته از ادعاهای مطرح شده پیرامون مبلغ نجومی حقوق عطاریان که هنوز توسط هیچ یک از مقامات رسمی تأیید یا تکذیب نشده است ، وی در مجموع یکی از مدیران با سابقه زن در جمهوری اسلامی ایران است که تا کنون سمت های مدیریتی مختلفی را تجربه کرده و حضور طولانی مدتش در سطوح بالای مدیریتی کشور (منبع)



می تواند برای خراسانی ها و به ویژه همشهریانش در سبزوار باعث دلگرمی و افتخار باشد.
لازم به ذکر است ، زنان سبزواری علاوه بر کشور ، در سطح دارالمومنین سبزوار نیز که شهری تاریخی با فرهنگی مذهبی محسوب می شود ، حضورهای متعددی در رده های مدیریتی شهرستان داشته اند.
دکترژیلا آگاه و افسانه توکلی دوعضو سابق شورای شهر ، زهرا شیرازی مدیر سابق کانون هنرمندان شهرستان و مدیرعامل کنونی موسسه فرهنگی هنری کیاسبز بیهق ، محبوبه طبسی رئیس سابق نهادکتابخانه های عمومی و کفیل کنونی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهر و زیبا باغانی رئیس فعلی نهاد کتابخانه های عمومی سبزوار از جمله شماری از بانوان دیار سربداران هستند که در یک دهه اخیر در عرصه های مدیریتی سبزوار بزرگ حضور پیدا کرده اند.
با این حال جای زنان سبزواری تا کنون در فرمانداری ، شهرداری ، نمایندگی مجلس و بعضی دیگر از مشاغل کلیدی این شهرستان خالی بوده است.
حتی شورای چهارم شهر سبزوارکه با تعداد بالای 13 نفر عضو در سال 92 تشکیل شد ، فاقد حضور حتی یک زن به نمایندگی از جمعیت زیاد بانوان سبزواری است. این در حالی است که 13 مرد عضو شورای چهارم سبزوار تا کنون در در زمینه اولین و مهمترین وظیفه شورائی خود یعنی انتخاب شهردار ، عملکرد بسیار ضعیف و مأیوس کننده ای را از خود به نمایش گذاشته اند!!!
در پایان لازم به توضیح است ایران دخت عطاریان متولد آبان 1335 در شهر سبزوار و دارای مدرک کارشناس ارشد مدیریت دولتی است.
وی در حال حاضر مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری است و در سال 91 به عنوان ریاست شورای عالی قشر بسیج کارگری کشور نیز انتخاب شد.(منبع)
علی رغم برخی انتقادات که در روزهای اخیر در بعضی رسانه ها علیه وی مطرح شده است ، بعضی دیگر از رسانه ها عملکرد مثبتی از وی ترسیم کرده و نوشته اند:
عطاریان از جمله مدیران زن  با سابقه در تامین اجتماعی است که در طول مدیریت خود در صندوق بازنشتگی کشوری اقداماتی نظیر بیمه طلایی و پرداخت مطالبات بازنشستگان را به نتیجه رسانده است. پیش از این نیز و در جریان معرفی وزیر رفاه از وی به عنوان یکی از گزینه های تصدی وزارت نام برده می شد.(منبع)

مجله اینترنتی اسرارنامه نام وی را به تازگی به فهرست مدیران موفق سبزواری در سطوح بالای کشور افزوده است.
شما مخاطبان گرامی هم اکنون می توانید برای مطالعه این فهرست به پیوند زیر مراجعه نمایید:
نگاهی به حضور گسترده مدیران سبزواری در سطوح بالای کشور

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

آشنایی با شماری از بانوان موفق و فعال اجتماعی در دارالمومنین سبزوار

نظرت را بنویس
comments

سیده زهره هاشمی

سلام متاسفم این بی عدالتی ها را می شنوم .یکی از دوستانم از مترندران توشهر شما زندگی می کنه 0دوسال پیش شهوهرش تصادف و فوت کردن این خانم باداشتن دوفرزند یتیم بایه چرخ خیاطی لبه چادر نماز را سری دوزی هر چادر 10تا تک تومنی می گیره بابدبختی زندگی اش رامی گذرونه 0درصورتی که شهرش بیمه راننده بودنندگان بوده هرماه بیمه اش را واریز ولی کارمندکا بیمه باشقاوت تمام بیمه اش رد نکردنتمام سابقه اش سوخت0 خانم عطاریان کجایید چرا به داد همشهری خود مخصوصا به دو یتیم عرفا وعارفه نمی رسید /خانم رحیمیان منزل اونا بغل دست راهنمایی ورانندگی سبزوار می باشدشمارا به خدا به دادش برسید 0خواهشا به داد اونا برسید 0خانم عطاریان دنیا وآخرت را برای خودتان می خرید0ممنون

کارشناس

با سلام و احترام. من یکی از کارکنان صندوق بازنشستگی هستم که از نزدیک خانم عطاریان را می شناسم. ایشان علی رغم ضعف مدیریت و بیشتر از آن به دلیل انتخاب مشاوران نالایق شاید در زمینه شرکت های زیرمجموعه موفق عمل نکرده اند اما تمام سعی خود را در این زمینه کردند. علاوه بر آن تمام وقت و فکر ایشان متوجه این صندوق بود. کسانی که دائم دم از حقوق بالای ایشان می زنند آیا حاضرند از ساعت 6 صبح تا 11 شب دائم کار کنند و هیچ مرخصی یا تفریحی نداشته باشند.؟ این مورد به عینه در مورد ایشان دیده می شد. لازم است ذکر کنم این صحبت ها جانبداری تعصبانه از ایشان نیست. من در این سازمان کار کرده و در بسیاری از موارد حیاتی در مورد من ایشان هیچ همکاری نکرده اند. من فقط می خواهم همه ما کمی انصاف هم داشته باشیم. تا زمانی که فردی بر سر کار هست تا کمر دولا نشویم و وقتی می خواهد برود تا سر حد بردن آبروی افراد، شخصیت آن ها را له کنیم. باییم کمی روراست باشیم و انصاف را هم فراموش نکنیم.

کارمند نگران از روزگار بازنشستگی

کارشناس جان شما احتمالا مسئول دفتر خانم عطاریان نیستی؟ مرد و مردونه بگو ببینم خودت چه قدر می گیری؟

تانیا

چه جوونایی که دارن از بیکاری دیونه میشن اون وقت اینا چنین حقوقی میگیرند چه افتخار بزرگگی برای ما سبزواری ها..... چشم نخوریم....یک عده همیشه باید بدوند و نرسند یک عده هم همیشه خوش باشند

داود

خاک برسرتون که پولتونو بدن به یه نفر تنهایی مرگش کنه بعد شما به چی افتخار میکنی؟من آنم که رستم بود پهلوان؟سرمایه کشور رو حیف و میل میکنن کسی خیالش نمی گزه!این خریت است که چون همشهریست حق دارد ناحق بخورد.عاقلانه بیان کنید این افتخار نیست دزدی از ملت است

یکشنبه

شنبه جان اولا محسنی کیه؟ منظورت محسنی ثانیه؟ دوما حالا هرکی منظورت باشه بالاغیرتا این مطلب چه ربطی داشت به محسنی خووووو؟ و خلاصه مطلب خوبیم بود ولی گفته شده ربطی به خانم عطاریانن نداره این فیش حقوقی و فوتوشاپه یقین داشته باشید اگه همچین مدیرپولکیی بود روحانی عزلش میکرد

شنبه

عکس وسخن از محسنی وپاچه خواران محترم نداشت این مطب روگذاشت

سمیرابانو

اسرارنامه جان مادربزرگم هر سال به مناسبت چهل هشتم نذر حلیم داره که امشب باز وقتشه بار بگذاره دیگو لطفا از طرف من به اون 13 مــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرد عضو شورای شهر بگید اگر نمی تونن شهردار انتخاب کنن اقلا بیان امشب تا صبح حلیم مادربزرگ منو شور بدن اقلا بدونیم به یک دردی خوردن شاید مشکل انتخاب شهردارم حل بشه

احمد احمدی

ضمن عرض سلام به استحضار میرساند که مسئولین سازمان صندوق بازنشستگی کشوری این خبر را به شدت تکذیب کرده و گفته اند سایتهایی که این خبر را منتشر کرده اند تحت پیگیرد قانونی قرار خواهند دادومتذکر شده اند به دلیل پیشرفت فناوری چاپ کردن فیش حقوقی جعلی خیلی راحت است بنده هم به این سازمان متذکر میگردم فقط سازمان بازرسی کل کشور وحراست ریاست جمهوری میتوانند نظر بدهند به دلیل اینکه طبیعی است اگر تخلفی درهراداره ای صورت بگیرد کارمندان و مسئولین آن اداره به دلیل ترس از اخراج جرات ندارند مقام مافوقشان رازیر سئوال ببرند این نمایندگان دلسوز مجلس هستند که میتوانند دراین امر دخالت کنند تا صحت و سقم مطلب روشن شود به قول قدیمیها تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها اینجانب با توجه به سوره حجرات به هیچ احدی تهمت نزده ونمیزنم بلکه معتقدم اگر خلافی صورت گرفته باید بررسی شود ضرب المثلی است که میگوید آنکه حساب پاک است از محاسبه چه باک است پس بگذارید مسئولین امر تحقیق و تفحص کنند تا صحت ماجرا معلوم شود اینجانب با استعانت به خداوند متعال و ائمه اطهار(ع) امیدوارم بازنشستگان به حقوق واقعی خودشان دست پیدا کنند باتوجه به شرایط فعلی جادارد مدیرعامل سازمان بازنشستگی کشوری بیاید ودرراه رضای خدا حقوق بازنشستگان را صددرصد افزایش داده و به دوبرابر برسانند تا هم بازنشستگان راضی شوند وهم خداوند ازایشان راضی شوند چراکه آخرت بسیار سخت است به خصوص شب اول قبر ما باید ازگذشته درس عبرت بگیرییم شاه مملکت که ثروتمندترین فرد درکشور بود روزی که میخواست ازایران خارج شود با چشمان گریان رفت برای اینکه معلوم شود مدیرعامل این سازمان آدم خوبی است یانه حدیثی از رسول اکرم(ص) میاورم حدیث این است : کسی که مردم اززبانش بترسند اهل آتش است به نقل از نهج الفصاحه ابوالقاسم پاینده چاپ اول 1385 حالا مدیر عامل سازمان توجه داشته باشند اگر کسی به خاطر مطرح کردن این مسئله وبه خصوص اگر صحت داشته باشد ازمدیرعامل ویاکسانی که مدیرعامل جهت پیگیری این مسئله مامور کرده باشند اززبانش بترسندتکلیفش معلوم است واگر خدای نکرده کسی به خصوص بازنشستگان عزیز اظهارنظری ازروی نادانی کرده چراکه بازنشستگان ازهمه نظر تحت فشارهستند چه حقوقی ویاغیرحقوقی انسان باید گذشت داشته باشد یک بازنشسته که به سن پیری رسیده وقتی خبری این چنینی رابشنود طبیعی است ناراحت بشود وممکن است خدای نکرده اظهار نظری هم بکند یادمان باشد به تازگی منشور حقوق شهروندی توسط رئیس جمهور محترم انتشار یافته ودران برآزادی بیان تاکید شده جعلی بودن فیش حقوقی یا نبودن آن فقط توسط مراجع ذیصلاح وبه خصوص قوه قضائیه باید تائید شود نه فقط صرف سازمان بازنشستگی طبیعی است اگر به کسی اتهام بزنند واگر فرد مرتکب شده باشد احتمال تکذیب هست این قاضی است که تشخیص میدها که چه کسی راست میگوید وچه کسی دروغ ازکسی که ریاست شورای عالی بسیج مستضعفین رابرعهده دارند انتظار میرود بسیجی عمل کنند وگذشت راسرلوحه کارخودشان قرار دهند وخدای نکرده به خاطر اظهارنظر افراد مستضعف جامعه به خصوص بازنشستگان عزیز را مورد بازخواست قرار ندهند باتشکر

سلام مجدد این که پاسخ هایتان را شماره گذاری کردید نشان دهنده این است که مقداری عصبانی شدید اگر هم در جواب سوالتان پاسخی ندادم دلیلش فرار از پاسخ دادن نبود نمیخواستم بیشتر ازاین در این مور بحث کنم چون همانطور که گفتم از دید شما هر حرفی که گفته شود مغرضانه است کاش فقط همین بود ادعای جدیدتان این است که من به این خانواده تهمت زده ام باید خدمتتان عرض کنم اگر من فعل یاترک فعلی را به این خانوم نسبت داده باشم که عنوان مجرمانه داشته باشد انوقت از لحاظ قانونی جرم تهمت زدن شکل گرفته ودارای مجازات است اما بقول خودتان ا ین روزها که پارتی بازی همه جا رواج دارد وبه نوعی به نام گرفتن دست دوستان واقوام تمام میشود وهیچ اشکالی هم نداردکه دیگر جرم نیست و تهمت زدن محسوب نمی شود در مورد نقد وتشویق هم این شما هستید که اشتباه مینید چون ما نمایندگانمان را همان موقع که با رای خودمان انتخابشان کردیم تشویق کرده ایم حالا دیگر اقایون نباید منتظر تشویق و افرین صد افرین باشند فعلا زمان گوش سپردن به انتقادات واصلاح وارتقا نوع عملکردهایشان است انشالله توی انتخابات بعدی تشویق مجدد خواهند شد.درمورد مسیر معتدلی که ادعای ان را دارید ایا این مسیر معتدل را در مورد تمام مدیران شهرستان رعایت میکنید؟خب کاملا مشخص که نه !!!چرا نظراتی را که درمورد اعضای شورای شهر ازجله اقای پسندیده و...بیان شده بود را بدون کم وکاست یاحذف نامشان نمایش دادید هرچند دارای مطالب توهین امیز بود یا نظر همین جوون بیست ویکساله در مورد خواستگاری از خانوم عطار فکر نمیکنید نظرش علاوه بر مضحک بودن بدون هیچ نکته مثبتی نوعی اهانت به یک خانوم است؟ راستی به نظر خودتان مطلبی که در مورد انتخاب شهردار و اعضای شورای شهر گذاشتید یک مطلب کاملا فرهنگی است.هیچ کس از شما توقع ندارد که فقط در زمینه فرهنگی کار کنید پس چرا انقدر منکر فعالیتهای خود در زمینه های سیاسی هستید؟جوابهات اصلا منطقی نبود چون از روی عصبانیت بود .چشمها را باید شست جور دیگر باید دید

سلام .حذف وسانسور بخشی از متن ارسالی من نشان دهنده کتمان حقیقت ازجانب شماست چراکه هرچه فکر کردم یادم نیامد در متن خودم به این اشخاص بی احترامی کرده باشم که شما با سانسور وحذف انها قصد در حفظ حرمت انها را داشته باشید حتی از عبارات خانوم واقا استفاده کردم ولی متاسفانه ارادت بیش از حدشما به این خانواده سبب شده هرگونه سوال وحرفی که درمورد این خانواده مطرح میشود ازنگاه شما مغرضانه به چشم بیایید.باید بگم پسر ایشان یکی از بهترین اساتید من بودند ومن همیشه ارادت خاصی به ایشان داشتم ودارم اما فرق است از ارادت خاص تا ارادتمندی بیش از حد چراکه ارادت خاص باعث نمی شود روی نقایص وایرادات چشم پوشی کرد ازطرفی یک منتقد خوب بیشتر از یک مشوق باعث پیشرفت خواهد شد..واینکه خوشبختانه نیروی مدیریتی وقوی اما بالقوه در سبزوار زیاد است اما متاسفانه برای بالفعل شدن این نیروهابه همان پارتی که شما منکرش هستید نیاز است .باشه قبول میکنم که این خانومی که اسم بردیم استعداد وتوانمندی ذاتی دارد اما قبول نمیکنم که برادرشان در بالفعل کردن این استعداد هیچ نقشی نداشتند..واما درمورد کارتهای هدیه بنده اصلا نگفتم که دونماینده ما کارتها را دریافت کرده اند بلکه خواستم در مورد کارتهای دریافتی صحبت کنید وشفاف سازی کنید این اصلا ربطی به رویکرد سیاسی نداردهرچند موضوعات اخیر شما در مورد شهردار وشورای شهر این ادعای شما را که رویکرد سیاسی ندارید راتکذیب میکند ولی شفاف سازی و شعار بخاطر انجام دادنها وانجام ندادنهای مدیران سطح شهر که فقط مختص دوران انتخابات نیست این حق من است که تا اخرین روز کاری نماینده ای که به او رای دادم ازچگونگی عملکردش سوال کنم وبخواهم نقاط مبهم را برایم اشکارکند.واینکه اقایان نماینده تنها اشخاصی هستند که بطور مستقیم از اتفاقات مربوط به خانه ملت اگاه هستند پس توضیح خواستن از ایشان با سند ومدرک معتبرعلی رقم اینکه خواسته ای معقول از طرف شهروندان است دارای جنبه های سیاسی یا مغرضانه نیست .میدونم یه جواب برام میزاری اما سعی کن قانع کننده باشه چون فصل امتحانات دانشگاهه ومن نمیتونم دایم بدنبال یک جواب منطقی بیام توی سایتتون .باتشکر

پسر خوب

سلام خانم عطاریان. پسری هستم 21 ساله/ دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی/ پدرم معلمه/ خودم بچه خوبیم(همه میگن(بخدا همه میگن))/ مادرم میخواد در مورد امری خیر با مادرتون ی صحبت کوچولو داشته باشه/ میشه لطفا شماره خونتونو تو سایت قرار بدید؟ / ببینین چه مودبم

باسلام هرتوانمندی واستعدادی داشته باشه این رقم نجومی خلاف انصاف وعدالت است انهم در کشوری که دم از مسلمانی میزند.درثانی امروزه هرکس که در رده های بالای مدیریتی قرار دارد رانمیتوان یک انسان موفق باتوانمندیهای مدیریتی دانست چرا که همه ماشاهد هستیم فقط کافی است یکی از اقوامت یکی از سیاستمداران باشد ان وقت پست ومقام است که منتظر توست که توانمندیت رابه رخ بکشی .اسرار جان کج بشین وراست بگو اگر در انتخابات بعدی.................... .............. ................ ..................... ............ .............. ................... ............ ........................ ................ ............. !!!!؟البته هستند دراین بین هستند معدود کسانی که افتخاارتشان وتوانمندیهایشان حاصل زحمت وتحصیلات عالیه خودشان است مثل خانوم دکتر سویزی.درضمن ازشماانتظار دارم نظرم را علاوه براینکه بی کم وکاست انتشار میدهید یک جواب منطقی هم برایش بگذارید.راستی قرار بود درمورد کارتهای هدیه دریافتی بانمایندگان محترم گفت وگویی داشته باشید اما انگار فراموش کردید!!!!!

م الف

تیتر گرانترین زن کارمند .زیبانیست.تنها بانوی که بیشترین حقوق راکه 25 میلیون تومان است دریافت میکند .ازشهرستان سبزوار است.وهرمطلب دیگری....

سعید

به این میگن پسرخاله شدن در سه ثانیه. تا دیروز نمی شناختیش امروز شد بانوی مدیر سبزواری ؟

سمیرا بانو و دخترخالگان

ای بابا مگه بد می گم.خوب الان این دخترخاله بیچاره من رفته کلی هزینه کرده دماغشو عمل کرده تا یک کم به جلوه بیاد ولی الان با وجود چنین خانم محترمی با 25 میلیون کمالات در هر ماه دیگه کی سراغ این بیچاره دماغ عملی میاد؟ ههههههههههههههههههههههه

سمیرابانو و دخترخالگان

قیافش که پنج قرونم نمی ارزه ولی خدا بده شانس دخترخالم الان اینجا نشسته میگه اونم زنه مام زنیم با این مطلبتون دخترخاله بیچارمو دچار یاس فلسفی کردید خدا بگم چی کارتون بکنه هــــــــــــــــــــــــــــــــــــی!!!

سبزواری ها در هر زمینه ای موفقند کاری ندارم که الان به این خانم انتقاد وارده من خودمم راضی نیستم که یک نفر تو کشوری با این همه جوان بیکار 25 میلیون حقوق بگیره. ولی جدای این حرفا جنم و قدرتی که این همشهری داشته که با زن بودنش تا اونجا خودشو رسونده صد باریک الله داره.
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما