ضرورت تسریع در احداث شهربازی جدید سبزوار مهمترین پروژه تفریحی غرب خراسان رضوی

شهربازی جدید سبزوار را باید مهمترین پروژه تفریحی غرب خراسان رضوی دانست که قرارگرفتن آن در یکی از بهترین موقعیت های جغرافیایی شهر ، می تواند این پروژه را در آینده به یکی از جاذبه های مهم گردشگری دیار سربداران تبدیل کند.

این شهربازی که در زمینی به مساحت 2 هکتار در  شمال شهر سبزوار و در ورودی پارک شهدای گمنام در حال احداث است ، در مجاورت جاده شهرک توحید واقع شده  که این محور در سالهای اخیر به یکی از مسیرهای پرتردد ارتباطی دارالمومنین سبزوار تبدیل گردیده است.

این جاده به دلیل قرارگرفتن شماری از مهمترین ارگان های اداری و خدماتی غرب خراسان نظیر ورزشگاه 15 هزارنفری سربداران ، دانشگاه های مهم سبزوار ، بیمارستان واسعی ، پارک های تفریحی و تعدادی از ادارات دولتی در اطراف این محور ، جاده شهرک توحید در چند سال آینده ، به  احتمال زیاد اصلی ترین شریان مواصلاتی شهر سبزوار خواهد شد.

از همین رو شهربازی جدید سبزوار در یکی از بهترین مکان های ممکن شهری در حال احداث است و لذا قابل پیش بینی است که پس از افتتاح ، استقبال بسیار خوبی از آن به عمل آید.

به جز همه محاسن گفته شده در بالا ، عبور آزادراه حرم تا حرم که طبق نقشه های طراحی شده قرار است از ضلح جنوبی پارک شهدای گمنام و شهربازی جدید سبزوار رد شود ، خود به عنوان بهترین مزایای مکانی برای این شهربازی جدیدالتأسیس محسوب می شود و می تواند بسیاری از مسافران آژادراه حرم تا حرم را به داخل شهر سبزوار و توقفی حداقل چند ساعته دعوت کند.

شهربازی جدید سبزوار از جمله پروژه های ارزشمندی است که در زمان مدیریت حسین مقصودی در شهرداری سبزوار کلید خورد و نسبتاً با سرعت خوبی پیش رفت. البته قراربود فاز اول این شهربازی در اردیبهشت سال جاری به بهره برداری برسد ، اما مقصودی نتوانست این پروژه را در اردیبهشت 92 به بهره برداری برسساند و پس از کنار گذاشته شدن وی از شهرداری در شهریور همین سال ، وضعیت پروژه شهربازی جدید سبزوار در هاله ای از ابهام فرو رفت.

البته احسان شمس آبادی مسئول تأسیسات سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری در مهرماه گذشته از ادامه روند احداث این شهربازی خبرداد .(منبع) اما وی هیچ زمانی را برای افتتاح این پروژه اعلام نکرده است و به نظر می رسد ، خود مسئولان شهرداری سبزوار نیز که هم اکنون مدت سه ماه است بدون شهردار مانده ، نمی توانند از زمان دقیق افتتاح این پروژه خبر داشته باشند.

لازم به ذکر است طبق شواهد موجود غلامرضا میرچولی سرپرست شهرداری سبزوار در سه ماه گذشته تلاش کرده است امور شهرداری سبزار را کماکان مانند گذشته به پیش ببرد ، اما پرواضح است که به لحاظ اختیارات قانونی کمتری که یک سرپرست نسبت به مقام ریاست در یک ارگان رسمی دارد ، میرچولی هر چه قدر هم که تلاش کند ، نخواهد توانست امور را به اندازه رئیسی که سه ماه است جای وی در شهرداری سبزوار خالی مانده اداره کند و این موضوع یکی دیگر از مواردی است که بار مسئولیت را بر روی دوش اعضای 13 نفره شورای چهارم سبزوار سنگین تر می کند که چرا با تعلل و اختلاف نظر چند ماهه خود بر سر انتخاب شهردار ، سبب بلاتکلیف ماندن بسیاری از پروژه های مهم توسعه ای این شهر مهم خراسان را فراهم آورده اند؟

در پایان گفتنی است ، آنچه بهانه نوشتن این مطلب بود ، انتشار تازه ترین پست وبلاگ محلی تاوپلج است که به انتشار گزارشی تصویری از روند احداث شهربازی سبزوار اختصاص یافته است و نشان دهنده انتظار و امید مردم دیار سربداران برای راه اندازی هر چه سریعتر این پروژه مهم تفریحی در غرب خراسان است.

مدیر وبلاگ تاوپلج که یکی از شهروندان خوش ذوق و دلسوز سبزواری است در مدت فعالیت خود آرشیوی غنی از عکس های مناطق مختلف سبزوار  بزرگ را فراهم آورده است و شما گرامیان هم اکنون می توانید برای مشاهده تازه ترین گزارش تصویری این وبلاگ نویس خراسانی از شهربازی جدید سبزوار به پیوند زیر در بخش عکس نامه اسرارنامه مراجعه کنید:

مراحل احداث شهربازی جدید سبزوار

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

المان های نوروزی ، بهانه های ساده شاد بودن را به سبزوار آورد

نظرت را بنویس
comments

عشق سبزوار

سبزوار باید بعد از این پروژه (شهربازی) به فکر ایجاد یک تله کابین باشد که بسیار سودآور هم میباشد ویک جای تفریحی در حد نام وشان سبزوار خواهد بود .

تاوپلج

سلام البته ما فکر می کنیم که این شهر بازی اگر همینی باشد که در حال احداث است بسیار برای شهرمان کوچک و نامتناسب است اما اگر فقط فازی از یک مجموعه باشد قابل قبول است.در یک نگاه کلی در مجموعه حاضر فقط می توان به چند سر گرمی محدود دست یافت و با توجه به شهر بازیهای شهرهای اکناف زیاد چنگی به دل نخواهد زد و ممکن است به سرنوشت رکود و عدم توجه به مانند شهر بازی فعلی(پارک بانوان) دچار شود.هر چند که تلاش بانیان امر قابل تقدیر است اما کاش با نگاه بازتری به این مجموعه نگریسته می شد و امکاناتی در خور و شاید منحصر به فرد در آن تعبیه می شد تا حرفی برای گفتن داشته باشیم.ضمنا تاوپلج گزارش تصویری محدودی از مکان یاد شده تحت عنوان (در دست احداث) تهیه نموده که شاید خالی از لطف برای همشهریان نباشد. (به امید سربلندی روز افزون سبزوار و سبزواری)

یره ............ ورگو نیگا کنن
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما