در ادامه اختلاف نظراعضای شورا برای انتخاب شهردار

نامه سرگشاده مسعود پسندیده به جلال تعصبی

در ادامه اختلاف نظرهای شدید اعضای شورای شهر سبزوار برای انتخاب بهترین گزینه شهرداری ، مسعود پسندیده یکی از اعضای جدید شورای چهارم که دائما از طریق صفحه رسمی خود در فیسبوک با مردم سبزوار در ارتباط است ، در نامه ای سرگشاده به مهندس جلال تعصبی یکی دیگر از اعضای شورا ، به بیان و یادآوری چند نکته انتقادی پرداخته که متن این نامه سرگشاده ساعاتی قبل در صفحه فیسبوک وی منتشر شده است.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه ، پس از انتشار این پست ، تعدادی از مخاطبان صفحه رسمی پسندیده نسبت به آن اظهار نظر کرده و عمده نظراتی که تا به این لحظه از جانب مخاطبان ارسال شده است ، مبنی بر تمایل آنان به مطالعه پاسخ مهندس تعصبی به این نامه سرگشاده است.

مجله اینترنتی اسرارنامه در ادامه به انتشار متن کامل نامه سرگشاده یکی از اعضای 13 نفره شورای شهر سبزوار می پردازد.

البته لازم به ذکر است ، انتشار این مطلب به معنای موافقت یا مخالفت مجله اینترنتی اسرارنامه با دیدگاه های مطرح شده در آن نیست. همچنین اسرارنامه به عنوان رسانه ای بی طرف ، این آمادگی را دارد که در صورتی که دیگر اعضای محترم شورای شهر به ویژه مهندس تعصبی پاسخی نسبت به این نامه سرگشاده داشته باشند و یا مطالب دیگری برای اطلاع رسانی به عموم شهروندان مد نظرشان باشد ، از طریق همین رسانه در فضایی برابر و محترمانه به انتشار دیدگاه های آنان بپردازد .

اینک متن کامل نامه سرگشاده مسعود پسندیده به جلال تعصبی :

 

مسعود  پسندیده :

)متن این نامه را می خواستم در تماس تلفنی به آقای تعصبی منتقل کنم که متاسفانه بعد از جلسه روز سه شنبه راه های ارتباط با 7 نفر از اعضای شورا به علت خاموش کردن موبایل ها، کاملا مسدود بود. و چون ایشان از سردمداران علنی کردن جلسات شورا بوده و هستند تصمیم گرفتم حرف ها را در قالب نامه ای سرگشاده به ایشان منتقل کنم.(


به نام خدا

"فبشر العباد الذين يستمعون القول فيتبعون احسنه اولئك الذين هداهم الله و اولئك هم اولواالالباب"
پس بندگان مرا بشارت ده , همان كسانى كه سخنان را مى شنوند و از نيكوترين آنها پيروى مى كنند , آنان كسانى هستند كه خداوند هدايتشان كرده و آنها صاحبان خرد و انديشه هستند . "سوره زمر , آيات 17 و 18"


همکار گرامی ، جناب آقای مهندس تعصبی با اهداء سلام و احترام به عرض می رساند با توجه به اینکه قرار است جلسه امروز شورای اسلامی شهر بصورت غیر علنی برگزار گرددو از طرفی بنده به همراه پنج تن دیگر از اعضا محترم شورا خواهان علنی برگزار شدن جلسه مذکور بودیم، دفعات بسیار تلاش نمودیم تا بلکه بتوانیم با شما و یا یکی دیگر از حامیان محترم شهردار سابق تماس برقرار نماییم تا هم نشستی درباره وحدت و همدلی اعضای شورا و پرهیز از جنجال و حاشیه ها و رفع شایعات و اتهامات داشته باشیم و هم بر علنی شدن جلسه امروز اصرار بورزیم، اما متاسفانه بصورت تعجب آوری همگی تلفن های همراه خود را خاموش کرده بودید(که البته این حق شماست(.
مخاطب این نامه آقای قلعه نوی نیست
مخاطب این نامه آقای مقصودی نیست
مخاطب این نامه آقای زارعی نیست
مخاطب این نامه آقای نورنهنگ نیست
مخاطب این نامه آقای ارغیانی نیست
مخاطب این نامه آقای کرامت نیست
مخاطب این نامه شمایید! شما به تنهایی!
من شما را به عنوان مخاطب انتخاب می کنم چون به 2 دلیل ذاتا مخاطب خوبی به شمار می روید.
دلیل اول وام دار نبودن شما به فرد یا گروه خاص است.
و دلیل دوم داشتن نام نیکویی است که طی این چند سال مسلما مراقبش بوده اید و یقینا هنوز خواهید بود.

مهندس عزیز؛
با نگاهی به گذشته شما می شود حرکت ها و پروژه ها و برنامه هایی را دید که نقطه مشترک همه شان نگاه اصولی و قاعده مند بکار رفته در آنهاست. کارهایی نظیر قاعده مند کردن ساخت و ساز و....که هر کدام به تنهایی خدمتی بی نظیر برای آینده این شهر به شمار می رود.
یکی از تحسین برانگیزترین کارهایی که شما در شورای قبل انجام داده اید بحث "اطلاع رسانی" به مردم است. که از طریق اینترنت و وبلاگ شخصی تان این مهم را به انجام می رساندید. و در شورای چهارم نیز با اقدامی مناسب اقدام به نوشتن نامه ای کردید که از ریاست محترم شورا درخواست علنی بودن جلسات انتخاب شهردار (به جز جلسه آخر) را نمودید که اتفاقا اینجانب نیز با افتخار این نامه را امضا نمودم.
مهندس عزیز؛
اگر پروسه انتخاب شهردار را بخواهیم بخش بندی کنیم یقینا شما با من هم نظر خواهید بود که این پروسه در موجزترین حالت به 3 بخش قابل تقسیم است.
1.معرفی گزینه ها و دفاع آنها از رزومه و برنامه شان
2.بررسی گزینه ها و نمره بندی گزینه ها در مقایسه با یکدیگر
3.رای گیری و انتخاب شهردار
در روزهای گذشته به شکر خدا مرحله اول به رغم وجود برخی کاستی ها و تنش ها به خوبی برگزار شد. اما در جلسه ای که بعد از این مرحله گرفته شد متاسفانه در حالی که شورا هنوز مرحله دوم ( بررسی گزینه ها ) را بصورت علنی برگزار نکرده بود شما پیشدستانه با صراحت رای خود را به آقای مقصودی اعلام نمودید و اصرار کردید که همانجا رای گیری شود!!! آیا منطقی به نظر می رسد که گزینه ها را بررسی نکرده رای گیری کنیم؟؟؟ آیا شفاف سازی فقط در مرحله اول باید باشد و در حساس ترین مرحله که اتفاقا لابی گری ها و دست های پشت پرده آنجا امکان نفوذ دارد شفاف سازی نباشد؟ رسانه ها بروند و فقط منتظر باشند؟؟؟ چرا نباید شورا به مردم توضیح دهد به چه دلایلی فلان نامزد را به عنوان شهردار انتخاب نموده است؟ معیار انتخاب چه چیز بوده و شامل چه متغیّرهایی بوده است؟

همکار گرامی؛
حمایت علنی شما از شهردار سابق که با رای اکثریت، "رای اعتماد نگرفت"، سوالات زیادی به ذهن اینجانب متبادر کرده است که از شما می خواهم به عنوان یک فرهنگی فرهیخته ی قانون مدار، در حضور مردم به این سوالات پاسخ دهید تا افکار عمومی روشن شود که چرا شما حامی شهردار سابق هستید آنچنان که حاضر به بررسی گزینه های دیگر نظیر دکتر طالبی، مهندس طاهرپور و... که یقینا شما نیز به شایستگی ایشان اذعان دارید، نیستید!!!
الف- بکارگیری بیش از دویست و شصت نفر نیروی کار شامل اقوام شهردار سابق ، اقوام برخی اعضای محترم شورا و برخی مسئولین شهر در شهرداری سبزوار و سازمانهای تابعه که همچون روز روشن است و یکی از آسیب های جدّی شهرداری از دید نامزدهای پست شهرداری سبزوار (چنانکه در جلسات بررسی دیدگاه نامزدها مورد اشاره برخی از ایشان بود) همین استخدام بی رویّه و غیر ضابطه مند از میان افراد کم سواد وناکارآمد است که مدیریت شهرداری را دچار یک چالش و بحران مالی و معضل مدیریتی جدّی نموده است. وزارت امورخارجه کشور با احتساب دیپلمات ها و سفیران ایران که در کلیه کشورهای خارجی مشغول به خدمتند، چهار هزار نفر پرسنل دارد درحالی که شهرداری سبزوار به تنهایی نزدیک به هزار و هفتصد نفر پرسنل دارد با پرداخت حقوق ماهانه نزدیک به دومیلیاردو پانصد میلیون تومان !

و امّا برخی سوالات مردم؛
-1 چه نیازی به افزایش نیرو در شهرداری سبزوار بود؟
2- چرا برخی از اعضای محترم شورای شهر در برابر جذب نیروی بدون ضابطه از سوی شهردار وقت سکوت نموده و به وظیفه ی قانونی خود عمل ننموده اند؟
3 - چرا برخی از اعضای محترم شورای شهر (بنابه گفته شهردار سابق در صحن علنی شورا) خودشان اقدام به معرفی اقوام وخویشان نموده اند؟
4- شما به عنوان یک فرهنگی تحصیل کرده چرا پیگیر این موضوع نبوده اید تا درصورت نیاز به نیرو، این کار ازطریق فراخوان عمومی صورت گیرد تا بیش از بیست هزار جوان بیکار سبزواری(عمدتا با تحصیلات عالیه) اینگونه طعم بی عدالتی را نچشند؟

ب- یکی دیگر از انتقادات مطرح شده، رواج ساخت و سازهای غیرضابطه مند و توافقات غیرقانونی شهرداری، گودبرداری های غیراصولی ، ساخت قارچ گونه و بی قواره ی ساختمان های چندین طبقه در کوچه های چهار متری و شش متری می باشد که به تحقیق، کمتر شهروندی است که نسبت به ساخت یکی از این ساختمان ها در همسایگی شان گله مند نباشد. از سویی می دانیم رواج این ساخت وسازها چه درآمدی برای شهرداری دارد. حال سوال مردم ازشورا و شهردار سابق این است:
1- آیا شهر سبزوار نیاز به فروش تراکم در این حدّوسیع داشت؟
2- چرا ضوابط قانونی در توافقات رعایت نگردیده است؟
3- ساخت یک آپارتمان هشت طبقه با تراکم صد در صد در خیابان ابن یمین را چگونه توجیه می کنید؟
4- طبق چه اصولی در مناطق ویلایی نظیر فرهنگیان و شهربازی ، مجوّز ساخت آپارتمان های هشت طبقه و ده طبقه صادر کرده اید؟
5- علیرغم آگاهی از عدم وجود فضای مناسب پارکینگ در شهر سبزوار چرا ساختمان هایی با این تراکم زیاد بدون پارکینگ ساخته شده اند و به دریافت جریمه پارکینگ قناعت کرده اید؟
6- شورای سوّم مصوّب نمود که هزینه ی دریافتی بابت عدم رعایت پارکینگ را در حسابی مجزّا واریز نموده تا از محل آن ، پارکینگ های عمومی ساخته شود. این مصوبه چرا عملی نشده است؟
7- چرا پرونده های بی شماری که کمیسیون مادّه ی صد رای به تخریب داده است را مورد پیگیری قرار نداده اید؟
8- چه اقدامی درجهت ضابطه مند کردن ساخت و سازها و مرتفع سازی نموده اید؟
9- در یک جمله: چرا شهردار سابق در سکوت منفعلانه شورای سوّم، آینده ی شهر که متعلق به فرزندان سبزوار است را برای کسب درآمد فروخت؟

ج- یکی دیگر از انتقادات مردم به شهردار سابق ایجاد روابط خاص مالی بین پیمانکاران و شخص شهردار و یا برخی کارکنان شهرداری است.(مانند امضاء فاکتور اعجاب آور خرید آلاچیق به مبلغ هفده میلیون تومان و مثال های بیشمار دیگر). دلیل عدم نظارت دقیق و جدّی وسکوت شورای اسلامی شهر چه بوده است؟

د- یکی دیگر از وظایف شورای اسلامی شهرها، شفّاف سازی درآمدها و هزینه هاست. چرا پس از گذشت سه ماه از شروع به کار سرپرست، هنوز آماردقیقی از حسابداری شهردار سابق به شورای شهر ارسال نشده است؟ چرا هیچکس نمی داند که شهرداری به چه میزان دقیقی بدهکار یا طلبکار است؟ شنیده ها حرف از بیست میلیارد تومان و یا هجده میلیاردتومان می زنند در حالیکه مردم انتظاربه جا و منطقی دارند که رقم مذکور مانند فیش های آب و برق به ریال ودقیق باشد. مثلا هجده میلیارد و دویست و پنجاه و شش میلیون و یکصد و هشتادو چهار هزار و پانصد و سی ریال باشد.اهمّ سوالات مردم در حوزه ی مالی شهردار سابق بدین شرح است:
1- چرا شورای اسلامی شهر نسبت به تخفیفات خارج از ضابطه ازسوی شهردار هیچ عکس العملی نشان نداده است؟ (برای مثال پرونده خانم ف. الف از بستگان درجه یک شهردار و نیز شرکت کامیون داران سبزوار با اختصاص بیش از هفتاد و پنج درصد تخفیف)
2- چرا شورای شهر نسبت به ریز هزینه مبالغی که در اختیار شهردار بوده است (نظیر مصوبه ی پرداخت چهارمیلیون تومان ماهانه در اختیار شهردار) هیچ نظارتی ننموده است؟
3- چرا شورای شهر نسبت به موضوع منتسب به آقای جواد.الف. وآقای ج. ک. و... هیچ موضع رسمی و قانونی نگرفته است؟
4- همچنین همه ی شهروندان شاهد دخالت شهردار سابق در انتخابات دوره ی چهارم شورای شهر و حمایت از چند نامزد خاص بودند که مورد اعتراض بسیاری از نامزدهای انتخابات ازجمله اینجانب بود. چرا شورای اسلامی شهر هیچ موضع خاصی نسبت به این رویکرد نگرفت؟ آیا این حق را به مردم نمی دهید که دلیل سکوت شورا را وجود اسامی برخی اعضای شورا در لیست مورد حمایت شهردار بدانند؟
5- در شرح وظایف و اختیارات قانون شوراها به صراحت ذکر گردیده است که شورای اسلامی موظف است هر شش ماه، گزارش مالی درآمد و هزینه های شهرداری را با جزئیات کامل از شهرداری بخواهد و آن را در اختیار عموم مردم قرار دهد. وظیفه ای که در طول مدت خدمت شورای سوم به فراموشی سپرده شد.
و از همه مهمتر اینکه بر پایه چه مصلحتی از پیشنهاد اینجانب در خصوص "تشکیل یک کمیته حقیقت یاب" برای بررسی موضوعات مطروحه حمایت ننمودید؟

مهندس عزیز؛
در موضوع انتخاب شهردار؛ برخلاف برخی دوستان که اصرار به حضور "فردی خاص" بعنوان شهردار سبزوار را دارند و این را رسالت خود می دانند، اینجانب به صراحت اعلام می نمایم که وام دار هیچ طیف و طایفه ای نیستم و منتسب به هیچ جناح سیاسی نیز نمی باشم. معیارهایم در بررسی صلاحیت نامزدهای شهرداری را هم خدمت شما ارسال نمودم که مورد تایید حضرت عالی نیز قرار گرفت. بر این باورم که شما نیز همچون دیگر دوستانمان، آلوده کردن فضای انتخابمان با پیشنهادهای چندصدملیونی برخی انسان های فرومایه را زیبنده شهر سبزوار نمی دانید. در تمام این مدت نیز اصرار بر این بود که بتوانیم فردی را مطرح کنیم که رای حداکثری داشته باشد و هیچ شکی نیست که در طی این طریق، ممکن است دچار اشتباهاتی نیز شده باشیم. لذا ضمن بررسی توانمندی های تمام نامزدها و همچنین مشورت گرفتن از بسیاری از بزرگان و اندیشمندان و صاحبان خرد و همچنین عموم مردم به عرض می رساند، تعداد شش نفر از اعضا محترم شورا حضور شهردار سابق در عرصه مدیریتی جدید را همراه با تنش و حاشیه هاو هزینه های بسیار برای شهر سبزوار می دانند و از طرفی گزینه هایی همچون دکتر طالبی (که معرفی شده از سوی شما نیز می باشند) می تواند مسبب وفاق و همدلی اعضای محترم شورا گردد. انتظار می رود ضمن بررسی مجدد مطالب مذکور و بسیار مطالب دیگری (که خود به آن واقفید و ما نمی دانیم)، آینده نگری نموده و با هدف نجات شهر عزیزمان از شرایط پیش رو، ما را در انتخاب شهرداری با حداکثر رای (سیزده رای به جای هفت رای) همراهی فرمایید. البته خود مستحضرید در صورتیکه شهردار، مورد اعتماد همه اعضای شورای اسلامی شهر باشد، به یقین موجب پیشرفت و آبادانی و سربلندی شهر خواهد بود .

در پایان ضمن سپاسگزاری از سعه صدر و الطاف بی شائبه حضرتعالی، برای شما و همه ی همکاران عزیزم در شورای اسلامی شهر و همه خدمتگزاران به مردم و نظام مقدّس جمهوری اسلامی ایران که حاصل خون گرانبهای شهدا و رشادت جانبازان و رزمندگان است آرزوی دوام توفیق دارم و آرزومندم شرمنده آن بزرگان نشویم.

والسّلام علی من اتبع الهدی.
برادر کوچکتان
مسعود پسندیده .13/9/92

منبع : صفحه رسمی مسعود پسندیده در فیسبوک

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

انتقاد پسندیده از انتخاب شهردار به روش حکمیت/ دکتر طالبی می تواند موجب پیشرفت شهر سبزوار شود.

نظرت را بنویس
comments

آقای تعصبی.در مورد نظر شما درباره شهردار و انتخاب آقای مقصودی از طرف شما خواستم بگم فردی مثل آقای مقصودی واقعا در شان شخصیت و کردار شما نیست.ما انتظار بیشتری از شما داشتیم لطفا تجدید نظر کنید

خمول خان

جناب آقای پسندیده با احترام خدمتتان عرض کنم به نمایندگی از صنفی که در آن اشتغال دارم ، حسین مقصودی خواسته اولیه و به جد به حق ما می باشد و به هیچ وجه از این خواسته قانونی خود کوتاه نیامده و به خاطر آیندگان که به درستی هم فرمودید ، این مرد ساده دل رابه پشت میز شهردار برمی گردانیم . جامعه مهندسین لومپن (جدی نگیرید)

اولشو خوندم منفی دادم بعد که آخرشو خوندم خواستم مثبتش کنم که نشد. در هر صورت like

جعفر

اسرارنامه تو الان واقعا بی طرفی؟ یعنی واقعا فکر کردی مردم اینقدر نمی فهمن؟هر دو سه روز یک دفعه نظرات پسندیده در سایتت منتشر میشه اینا طرفداری نیست تو قلعه ما به اینا میگن طرفداری مستقیم از یک شخص واقعا باید فاتحه سبزوارو خوند با این همه رسانه مستقلش

mojtaba

آقا جعفر من تازه با این سایت آشنا شدم. بین 4 ، 5 تا سایت هایی که مثلا تحلیلی گفته میشوند( که خودم طرفدار یکی از آنها هستم و همچنین مخالف یکی دیگر) فقط همین اسرار نامه است که واقعا بی طرفه . آقا یا خانم اسرار نامه همین رو بگه که تو کل سبزوار همچین نگارنده ای حرفه ای نداریم. مشخصه که واقعا برای خبرهات وقت میزاری. من هر موقع از سایت های تحلیلی خبری کلافه میشم، فقط سایت شماست که افکارم رو آروم میکنه. قلمت عالیه، جای شما بیش از یک سایته، شما عالی هستید. در ضمن غلط های املایی منو نادیده بگیرید.

کمپین یک میلیون امضا برای استان شدن سررود

منظورت از قلعه سرروده دیگه نه؟

برادر محترم : شخص آقای پسندیده مهم نیست سخنان را بررسی کن اگر حق است ( که حق است) حمایت کن و گرنه قبول نکن

ادم کو چک ، دست از رفتارهای بچه گانه ت بردار . تازه به دوران رسیده
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما