استقبال از 12 آذرماه روز جهانی معلولان، در موسسه خیریه امیرالمومنین سبزوار

12 آذرماه به عنوان روز جهانی معلولان نامگذاری شده است.
به همین مناسبت مددجویان آسایشگاه خیریه امیرالمومنین سبزوار ، امروز با اهدای شاخه های گل به میهمانان و مردمی که از مقابل ساختمان این نهاد خیریه عبور می کردند ، به گرامیداشت این روز پرداختند.
مهرآسا ، وبسایت رسمی آسایشگاه خیریه معلولین ذهنی امیر المومنین سبزوار ، به انتشار گزارش تصویری کاملی از این مراسم پرداخته است که در بخش عکس نامه اسرارنامه نیز انعکاس یافته است.
شما گرامیان می توانید برای مشاهده گزارش تصویری کامل ازاین مراسم هم اکنون به آدرس زیر مراجعه نمایید :

گزارش تصویری

همچنین شما مخاطبان گرامی توانید برای مشاهده وبسایت رسمی آسایشگاه معلولین ذهنی امیرالمومنین ، هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.


گفتنی است ، 12 آذرماه به تمام انواع معلولیت ها(اعم از ناشنوایان ، نابینایان ، معلولین حسی و حرکتی و ...) اختصاص دارد. اما در سبزوار به دلیل فعالیت گسترده و چشمگیر آسایشگاه خیریه امیرالمومنین که ویژه معلولان کم توان ذهنی است ، معمولا عمده خبرها  و گزارش های حوزه معلولان سبزوار به عملکرد این موسسه خیریه مربوط می شود.
با این حال اسرارنامه برای آشنایی بیشتر شما گرامیان با تاریخچه نامگذاری 12 آذرماه به عنوان روز جهانی معلولان ، هم اکنون به انتشار مطلبی در معرفی 12 آذر روز جهانی معلولان می پردازد :


روز سوم دسامبر مصادف با 13* آذر ماه برای نخستین بار در سال 1992 میلادی از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد به عنوان روز جهانی معلولان اعلام شد
هدف از تعیین این روز ارتقاء رشد اذهان عمومی درباره مسائل مربوط به معلولیت‌های مختلف؛ و افزایش آگاهی‌هایی بوده است که می‌بایست از مساله پیوستن افراد معلول در تمامی جنبه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی زندگی منتج شود.
در سال 2006 شعار روز جهانی معلولان دسترسی معلولان به رسانه الکترونیک اعلام شد. این نامگذاری با تاکید بر لزوم قابلیت دسترسی معلولان به رسانه الکترونیک از تمام کشورهای عضو سازمان ملل می‌خواهد تا از طریق راه‌های گوناگون، امکان دستیابی به فناوری‌های ارتباطی و اطلاعات را برای معلولان همواره تسهیل کند.
این موضوع ایجاب می‌کند در سطح بین‌الملل اقداماتی انجام گیرد تا به موجب آن موانع و سدهای موجود برای دسترسی معلولان به فناوری‌های الکترونیکی از جمله اینترنت از بین برود و دستیابی به فناوری‌های ارتباطات برای همه تسهیل شود تا افراد معلول نیز در راستای بهره‌مندی از این فناوری‌ها توانایی‌هایی بالقوه خود را پرورش داده و نقش خود را در توسعه جامعه ایفا کنند.
همه ساله مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولان مصادف با سوم دسامبر برگزار  و نمایشگاه‌هایی از دستاوردهای سازمان آموزش و پرورش استثنایی برای بازدید عموم برپا می‌شود.

همشهری آنلاین

توضیحات :
روز جهانی معلولان 13 آذر یا 12 آذر: هر چند در تقویم رسمی ایران به صورت ثابت روز 12 آبان به عنوان روز جهانی معلولان شناخته می شود ، اما از آنجایی که این یک روز جهانی است و براساس تقویم میلادی و در روز 3 دسامبر هر سال تعیین شده است ، گاهی اوقات به دلیل بروز تفاوت های جزئی بین تقویم میلادی با هجری شمسی ، روز 3 دسامبر با 13 آذرماه مصادف می شود.و بعضی دیگر از سال ها نیز 3 دسامبر دقیقا برابر با 12 آذرماه است. به همین دلیل ، چون این تفاوت جزئی چندان موثر نیست ، در ایران به صورت ثابت روز 12 آذرماه به عنوان روز جهانی معلولان جشن گرفته می شود.


کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

با دکتر امین زارعین شهروند طلایی کشور ، باور کنیم معلولیت ، محدودیت نیست

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما