دور جدید برای اسرارنامه ...

مجله اینترنتی اسرارنامه از نخستین روز شروع به کار خود ، در مورد اهداف ، گردانندگان ، مدت زمان ادامه به کار و وابستگی آن به اشخاص و گروه های مختلف سئوالات بیشماری را درجامعه مخاطبینش برانگیخت.
و شاید یکی از قالب ترین دیدگاه ها این بود که اسرارنامه تنها به نیت های انتخاباتی و برای فعالیت در یک بازه محدود زمانی یعنی تا انتخابات مجلس شورای اسلامی روی کار آمده است. در این میان گمانه زنی های زیادی مطرح شد که این مجله ممکن است برای حمایت از کدام نامزدهای انتخاباتی راه اندازی شده باشد.
البته مرور زمان و دامنه بسیار گسترده فعالیت اسرارنامه در حیطه مسائل گوناگون منطقه غرب خراسان رضوی برای بسیاری از مخاطبین گرامی ثابت کرد که این مجله ماهیتی بسیار فراتر از آن دارد که بخواهد فقط یک وسیله کوتاه مدت تبلیغاتی در ایام برگزاری یک انتخابات باشد.
در عین حال حمایت از نامزدهای قانونی انتخابات نیز چیزی نبود که اسرارنامه آن را مخالف با اصول اخلاق رسانه ای بداند و از آن ابایی داشته باشد. به طوری که اعضای هیئت تحریریه اسرارنامه در هفته های اخیر نهایتاً پس از انجام بررسی های مختلف موضع تقریباً مشخص خود را اتخاذ کرده و با حمایت از برخی از نامزدهای محترم عملاً وارد میدان انتخابات مجلس شورای اسلامی شدند تا وظیفه شرعی و اجتماعی خود را در مورد این مهم به انجام رسانیده باشند.
اینک اما باید گفت ظرف کمتر از 5 روز دیگربا برگزاری سالم وانشاالله شکوهمندانه نهمین انتخابات مجلس تمامی مسائل و تحلیل های مربوط به  این زمینه پایان خواهند یافت و امور رسانه ای در هرکجای کشور به روال معمول خود باز خواهد گشت. در این میان اسرارنامه که به تازگی و تنها از چهار ماه قبل به تاریخ 16 آبان 90 یعنی تقریباً در روزهای شدت گیری حرف و حدیث های انتخاباتی پا به عرصه وجود گذاشت ، با سپری شدن انتخابات به تدریج وارد دور جدیدی از حیات خود خواهد شد.
شاید به همین خاطر است که سردبیر محترم اسرارنامه اینک تصمیم برآن گرفته است با حضوری شفاف تر از گذشته پا به این میدان بگذارد.
تا پیش از این برای بسیاری از مخاطبان گرامی اسرارنامه این سئوال مطرح بود که سردبیر اولین مجله اینترنتی سبزوار کیست و چه خط فکری را دنبال می کند؟
اینک شما گرامیان می توانید تا ساعاتی دیگر با مراجعه به بخش چای داغ و کاغذ کاهی همین وبسایت مقالات نوشته شده توسط سردبیر محترم اسرارنامه را مطالعه بفرمایید. هرچند این دو مطلب هنوز حال و هوای انتخاباتی دارند. اما از هفته آینده – پس از برگزاری انتخابات – به مرور با درج مطالب دیگری خواهید توانست با دیدگاه های حقیقی این مجله و گردانندگانش به صورتی واقع بینانه تر آشنا شوید.
سربلند و پایدار باشید...

نظرت را بنویس
comments

يک سربدار ديگر

سلام دوست عزيز - از اينکه پيام را تاييد نکرديد باز هم متشکرم و اين به اختيار شماست اما اين هم يکي ديگر از زواياي اخلاق رسانه اي شما را آشکار کرد. بگذريم. - هر مرام و مسلکي و عقيده اي که داري محترم است و اشکالي ندارد اما صادق باش و روراست. - دوست عزيز و دوستان گرامي بگذار خيالت را راحت کنم من اصلا سبزوار ساکن نيستم و اصلا آنجا راي نمي دهم . همه نامزدهاي موجود آنجا هم محترم اند و برايم فرقي نمي کنند و اگر شما از کسي غير از آقاي محسني هم حمايت مي کرديد باز سوال من سر جايش بود چون حرف من چيز ديگري است. حرف من صداقت داشتن و رعايت اخلاق رسانه اي است. تکرار مي کنم : چرا از اول با صداقت جلو نيامديد؟ نترسيد چون من آنجا نيستم پس له يا عليه نامزدي هم تبليغ نمي کنم . حالا که خيالت راحت شد کمي عقب برو به صندلي ات تکيه بده و يک نفس عميق بکش ... اين انتخابات هم فردا تمام مي شود اما اگر از شنبه باز هم خواستي کار رسانه اي و هر کار ديگري بکني صادق و روراست باش. از اول بگو من اينم. موفق باشي . نياز به جواب دادن هم نيست اما فکر کن.

و باز هم يک سربدار ديگر

سلام دوست عزيز انصافا يکبار نوشته و مطالب مرا بخوانيد و با پاسخ هاي خودتان را دوباره بخوانيد آيا پاسخ آن سوالها اين است. اگر شما نمي خواهيد پاسخ بدهيد قضاوت با خوانندگان. دوست عزيز اصلا بحث من آقاي نماينده محترم شما نيست چرا بحث را اينقدر پايين مي آوري و مبتذلش مي کني؟ بحث من اين است که چرا شما از اول صداقت نداشتيد و رو راست نيامديد جلو؟ -کي گفته احساسات ناسيوناليستي بد است آن بحث ديگري است مي گويم چرا شما از اين احساسات سوء اسفتاده کرديد در راستاي کانديداي خودتان؟ و ان مهم تر چرا اين را از اول نگفتيد؟ -من واقعا معناي "پرستيژ نمايندگي داشتن" را که شما آورده ايد نمي فهمم لطفا شما که مي فهميد براي من و مخاطبانتان توضيح دهيد؟ - کي گفته ثروت بد است و يا کي گفته انقلاب در انحصار کسي هست يا نه؟ اين ها چه ربطي به سوالات من دارد لطفا پاسخ دهيد اين حرف امام را قبول داريد يا نه؟ " تنها کساني تا آخر خط با ها هستند که طعم تلخ فقر و محروميت را چشيده باشند". - شما اصلا به سوالات من جواب نداده ايد که من قانع بشوم يا نه؟ شما به سوالات فرضي خودتان پاسخ داده ايد. بله ثروت حلال اشکالي ندارد اما نه براي مسئول. سطح زندگي مسئولان بايد پايين تر از حد مردم عادي باشد. ملاک اين است. کسي نگفته ثروت حلال اشکال دارد که شما به سوال فرضي خودتان جواب داده ايد - اين يک گفتگو است لطفا تهمت و انگ نزنيد ما به هيچ وادي خاصي نيفتاده است و کسي در حسرت ثروت نماينده محترم شما هم نيست . - باز تکرار مي کنم اصلا بحث من در حد نمايندگان نيست و همه آنها هم براي من برابر و محترمند لطفا بحث را به اين وادي نکشانيد. من فقط يک سوال دارم : چرا از ابتدا صادق نبوديد همين؟

يک سربدار ديگر

سلام - نوشته اي: برای ما هم دلیلی نداشت که از چندماه قبل تابلویی بلند کنیم و اعلام حمایت از کسی بکنیم." چرا اتفاقا خيلي هم دليل داشت و بايد اين کار را مي کريد چون شما با حربه ناسيوناليستي وارد شديد و از احساسات مخاطبانتان سوء استفاده کرديد. آيا راه و رسم جوانمردي اين است. اينطور مي خواهيد با مردم روراست باشيد و نماينده صادق به مجلس بفرسيتد؟ - من معني "پرستيژ" نمايندگي داشتن را نمي فهمم يعني چه؟ لطفا توضيح دهيد که فلاني پرستيژ نمايندگي دارد؟ اين هم از ويژگي هاي نمايندگي است که تا به حال ما نشنيده ايم؟ آيا اين است شايسته سالاري؟ - "ثروت و مکنت حلال" شايد براي يک فرد عادي جامعه مشکلي نداشته باشد اما براي يک "مسئول" قطعا اشکال دارد. به دلايلي که همه مي دانيم ، حضرت علي ع فرمود ( نقل به مضمون) سطح زندکي حاکمان بايد پايين تر از حد مردم عادي جامعه باشد. امام هم گفت: تنها کساني تا آخر خط با ما خواهند ماند که طعم تلخ فقر و محروميت را چشيده باشند. اين جمله در جمهوري اسلامي يکي از ويژگي هاي اصلي است يادتان نرود. نماينده محترم شما اگر نماينده نبود هر چه داشت و دارد نوش جانش ام وقتي نماينده مي شود مساله فرق مي کند. - بعد هم دوستان اينها تخريب نيست اينها پرسش و پاسخ و گفتگوي دوستانه است تا همه چيز شفاف شود. در همين دو با گفتگوي ما دو سه نکته روشن شد اول اينکه شما با مردم روراست نيستيد و راست و حسيني جلو نيامديد دوم اينکه فهيميدم از نظر شما ثروت و مکنت حلال داشتن براي مسئولان اشکال ندارد. اگر اين گفتگو ادامه يايد شايد خيلي چيزهاي ديگر روشن شود. در گفتگو است که حقيقت روشن تر مي شود.

قاسمیان

حالا حتی اگر هم به دکتر محسنی یا هیچ فرد دیگری وابسته نباشید اما مطمئنم از ابتدا یکی از هدف هایتان حمایت از یکی از کاندیداهای انتخابات بوده است.ولی با توجه به حرکت مشکوکتان از ابتدا تا کنون نمی توانم بگویم از اول برای چه کسی به میدان آمدید ولی حالا به وضوح دارید از یک نامزد حمایت می کنید و خودتان هم قبول دارید. اما چرا اینکار را می کنید. درست است که به قول شما حمایت از نامزدهای قانونی انتخابات جرم و گناه ندارد اما رسانه های حرفه ای این کار را نمی کنند. آنهایی که به این شکل به حمایت یا تخریب نامزدها می پردازند نشریات و وبسایت های زرد و لورفته ای مثل ......................... و .......................... و ......................... و ................هستند شما از اول با رویکرد فرهنگی خوبتان نباید آلوده به این بحث ها می شدید. خواهشاً زود تأیید کنید و جواب بدهید به نظراتم من زود برمیگردم برای خواندنش

يک سربدار

سلام آقا سيد نوشته اي: "اعضای هیئت تحریریه اسرارنامه در هفته های اخیر نهایتاً پس از انجام بررسی های مختلف موضع تقریباً مشخص خود را اتخاذ کرده و با حمایت از برخی از نامزدهای محترم عملاً وارد میدان انتخابات مجلس شورای اسلامی شدند تا وظیفه شرعی و اجتماعی خود را در مورد این مهم به انجام رسانیده باشند." آقا سيد چرا رو راست نيستيد، آيا واقعا شما چنان که نوشتهه اي "در هفته هاي اخير نهايتا پس از انجام بررسي هاي مختلف موضع تقريبا مشخص خود را اتخاذ کرده و با حمايت از برخي از نامزدهاي محترم عملا وارد ميدان انتخابات مجلس "شويد يا اينکه از ابتدا و با هدف مشخص حمايت از همان نامزد کارتان را شروع کرديد. باز هم تکرار مي کنم اين حق شما است و اشکالي هم ندارد حرفم اين است که چرا همين را از ابتداي شروع کارتان نگفتيد؟ از ابتدا مي گفتيد ما اين سايت با هدف حمايت از فلان نامزد راه اندازي کرديم تا مخاطبان تکليف شان را بدانند و خود انتخاب کنند. هر کس طرفدار نامزد شما است بيايد که هيچ اشکالي هم نداشت. چرا دو سه روز مانده به انتخابات تابلو خود را بلند کرده ايد؟ چرا با با مخاطبانتان صادق نيستيد؟ يادتان هست شما سنگ ديار سربداران را به سينه زديد و حتما سينه تان زخمي هم هست شما با تحريک عرق ناسيوناليسم وارد شديد تا ماهي خودتان را بگيريد ان شاء الله که بتوانيد بگيريد. ما بخيل نستيم اما اين رسمش نيست و با اخلاق رسانه اي نمي خواند. اي کاش جسارت داشتيد و از ابتدا مي گفتيد ما "اينيم" نه اينکه از احساسات سربداراني سبزواري ها براي خودتان خرج کنيد. خلاصه آقا سيد اين رسمش نيست!
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما