در حاشیه انتشار اخبار کذب در روزنامه خراسان مطرح شد :

محمد مهرنیا مسوولیت روزنامه خراسان در سبزوار را واگذار کرد.


در حاشیه انتشار مطالب کذب در روزنامه خراسان ، یک منبع آگاه  به مجله اینترنتی اسرارنامه خبر داد : محمد مهرنیا روزنامه گار پیش کسوت سبزواری ، که سابقه ای طولانی در فعالیت های رسانه ای غرب خراسان رضوی دارد ، به تازگی مسوولیت نمایندگی روزنامه خراسان در دیار سربداران را واگذار کرده است و لذا نامبرده در رابطه با انتشار اخبار کذب روزنامه خراسان هیچ مسوولیتی ندارد.

این منبع معتبر که نخواست نامش فاش شود ، روز پنجشنبه در گفتگو با مجله اینترنتی اسرارنامه افزود: مهرنیا که مسوولیت دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) در غرب خراسان رضوی را نیز برعهده دارد ، در ماه های اخیر به دلیل مشغله زیاد کاری در خبرگزاری ایرنا ، از مسوولیت نمایندگی روزنامه خراسان انصراف داده است.

وی ادامه داد ، انصراف مهرنیا از مسوولیت دفتر روزنامه خراسان در سبزوار ، به معنای جدا شدن کامل این خبرنگار محلی از روزنامه خراسان نیست ، بلکه وی پس از این نیز به صورت آزاد برای روزنامه خراسان فعالیت خبری خواهد کرد ، اما دیگر از حدود یک ماه قبل ، پس از اینکه وی نامه کتبی انصراف خود را به مسوولان روزنامه خراسان تسلیم کرد ، مسوولیت دفتر این روزنامه در سبزوار بزرگ از محمد مهرنیا سلب شده است.

این منبع معتبر افزود : مهرنیا پیش از ارائه نامه کتبی انصراف چندین مرتبه ، به صورت شفاهی از مسوولان روزنامه خراسان درخواست کرده است که انصراف وی را بپذیرند ، اما از آنجایی که هربار به این درخواست وی ترتیب اثر داده نشده است ، وی سرانجام با نوشتن یک نامه کتبی ، رسماً مطالبه خود را پیگیری و به نتیجه رسانیده است.

همین منبع آگاه در ادامه اظهارات فوق افزود : روزنامه خراسان در مدت های اخیر پس از انصراف مهرنیا از سرپرستی دفتر این روزنامه در سبزوار ، طی چند مرحله اقدام به انتشار فراخوان جهت جذب خبرنگار جدید کرده است.

وی همچنین عنوان کرد : هرچند مهرنیا مسوولیت دفتر روزنامه خراسان در سبزوار را رسماً واگذار کرده است ، اما پس از انتشار اخبار کذب اخیر در روزنامه خراسان وی بنا به تعهدی که نسبت به مسائل منطقه سبزوار بزرگ در خود احساس می کرد ، موارد اشتباه و اعتراض مردم غرب خراسان رضوی را به اطلاع مسوولان روزنامه خراسان در مشهد رسانده است .

لازم به ذکر است ، مخاطبان همیشگی روزنامه خراسان ، مدتی است شاهد افت کیفیت مطالب این رسانه قدیمی هستند.علاوه بر افت کیفیت مطالب روزنامه خراسان ، انتشار برخی اخبار کذب در این روزنامه ، باعث شده به وجهه و  اعتبار آن نزد مخاطبان همیشگیش لطماتی جدی وارد آید.

به طور نمونه در یک هفته اخیر ، دو مطلب مرتبط با مسائل منطقه سبزوار در روزنامه خراسان منتشر شده است ، که هر دو مطلب دارای اشتباهاتی فاحش هستند که باعث برانگیخته شدن اعتراض عموم مردم و اصحاب رسانه غرب خراسان رضوی شده است.

در مطلب اول ، روزنامه خراسان در گزارشی که در ارتباط با رتبه بندی دانشگاه های علوم پزشکی خراسان رضوی منتشر کرد ، نام دانشگاه علوم پزشکی سبزوار را که از قدیمی ترین دانشگاه های علوم پزشکی خراسان است را حذف کرد و هیچ اشاره ای به جایگاه این دانشگاه که در استان خراسان رضوی بهترین رتبه را بعد از دانشگاه علوم پزشکی مشهد به خود اختصاص داده بود ، نکرد.برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هم اکنون به پیوند زیر مراجعه کنید:

لزوم واکنش صحیح دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به اشتباه فاحش روزنامه خراسان

 

در دومین مطلب نیز این روزنامه به انتشار خبری کاملا اشتباه درباره کشف یکی از آبشارهای منطقه سبزواربزرگ در سال 2013 و توسط کوهنرودان نیشابوری ، پرداخت. در حالی که آبشارهای مورد ذکر در منطقه بفره داورزن ، از ده ها سال قبل توسط کوه نوردان و نیز مردم بومی منطقه کشف شده بود و حتی کتاب ها و پایان نامه های پژوهشی در رشته جغرافیا  درباره این آبشارها مطالبی را منتشر کرده بودند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هم اکنون به پیوند زیر مراجعه کنید:

اشتباه کوه نوردان نیشابوری ، روزنامه خراسان را به دردسر انداخت

 

 درپایان گفتنی است ، طبق اطلاعات مجله اینترنتی اسرارنامه ، محمد مهرنیا از سال 1373 مسوولیت روزنامه خراسان در سبزوار را برعهده داشته است. وی در مدت فعالیتش در این روزنامه بارها به عنوان خبرنگار برتر استان انتخاب شده است و بعضی از گزارش های مهرنیا از منطقه سبزوار در روزنامه خراسان بسیار پرمخاطب و جذاب بود.

مجله اینترنتی اسرارنامه ، قبلا در مصاحبه ای مفصل با این روزنامه نگار و فعال پیشکسوت رسانه ای سبزوار به معرفی مفصلی از وی پرداخته است.

شما گرامیان هم اکنون می توانید برای آشنایی بیشتر با محمدمهرنیا و مطالعه متن مصاحبه اسرارنامه با وی ، به پیوند موجود در بخش کوچه پس کوچه پیوندها در انتهای همین مطلب مراجعه کنید.

 

آلبوم تصاویر محمدمهرنیا

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

مصاحبه با روزنامه نویس و خبرنگار پیش کسوت سبزواری

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما