به همت دانشکده علوم قرآنی و دانشگاه حکیم سبزواری

نشست تخصصی همایش ملی قرآن و میراث رضوی ، در سبزوار برگزار شد

اولين نشست تخصصي همايش ملي قرآن و ميراث رضوي با همراهي دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه حكيم سبزواري با عنوان هم انديشي اساتيدو اعضا هيات علمي در روز دوشنبه مورخ 4/9/92 در سالن اجتماعات دانشكده ادبيات دانشگاه حكيم سبزواري برگزار گرديد.
بعداز قرائت قرآن، مسئول محترم مقام معظم رهبري در دانشگاه، جناب آقاي دكتر خاتمي، ضمن عرض خوش آمدگويي، مقدماتي درزمينه همايش باذكر اهداف و محورهاي موجود بيان نمودند و جلسه را جهت ذكر نكات لازم مبني برموارد ضروري همايش به سرپرست محترم دانشكده علوم قرآني سبزوار جناب آقاي دكتر محمد محقق واگذار نمودند.
ايشان بعداز خيرمقدم به حضور اعضاء محترم هيات علمي ، مباحثي درخصوص مناظرات امام رضا(ع)، استنادهاي قرآني آن حضرت و احاديث تفسيري، انس و الفت گرفتن با قرآن و اجراي دستورات قرآني در سبك زندگي مطرح نمودند، در ادامه اساتيد حاضر در جلسه سوالات و نظراتي بيان نموده وجلسه بصورت پرسش و پاسخ ادامه يافت، در انتها مهلت نهايي ارسال چكيده مقالات در 30/9/92و اعلام زمان برگزاري همايش در 18 بهمن ماه اعلام گرديد ، شایان ذکر است در این جلسه بیشاز 130 عضو هیات علمی حضور یافته بودندودر پایان جناب اقای دکتر محقق پيشاپيش اساتيد را برای شرکت در نشست بعدي که با حضور محقق برجسته حضرت آیت الله دکتر احمد عابدی ریاست دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در روز دوشنبه 12 آذر ماه برگزار خواهد گردید دعوت نمودند وسپس جلسه با ذكر صلوات به پايان رسيد.
 

لازم به توضیح است که دانشکده علوم قرآنی سبزوار از مهرماه 90 با حمایت های نمایندگان وقت سبزوار (محسنی و بروغنی) ، فرماندار محترم ، امام جمعه معزز و تعدادی از دانشگاه های غرب خراسان رضوی، دراین منطقه راه اندازی شده است و با توجه به اینکه هم اکنون در سومین سال حیات خود در دارالمومنین سبزوار به سر  می برد ، برگزاری یک همایش ملی ، توسط این دانشکده ، اقدامی بسیار ارزشمند والبته پرزحمت است که به همت پرسنل کوشای این دانشکده ، برگزاری چنین همایشی تحقق یافته است.

ریاست دانشکده علوم قرآنی سبزوار ، در حال حاضر برعهده دکتر محمد محقق است . اما پیش از وی سیدنورالله رضوی  که یکی از چهره های شاخص فرهنگی در غرب خراسان رضوی  است ، سرپرستی و مسوولیت راه اندازی این دانشکده را برعهده داشت.

دانشکده علوم قرآنی سبزوار در حال حاضر دارای دو رشته در مقطع کارشناسی است که یکی مختص آقایان و دیگری مختص بانوان است.

این دانشکده فعلا در ساختمانی  موقتی در شهرک توحید سبزوار راه اندازی شده است ، اما قرار است ساختمان اصلی  آن در اراضی مقابل دانشگاه حکیم سبزواری  احداث شود.

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک  کنید:

سیدنورالله رضوی  دانشکده علوم قرآنی سبزوار را ترک کرد.

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما