نگاهی به تفاوت بین شور مذهبی و شعور مذهبی در اندیشه های دکتر شریعتی

مجله اینترنتی سبزواری ها که یکی از رسانه های تحلیلی با رویکرد فرهنگی در دیار سربداران است ، در روزهای گذشته به مناسبت فرارسیدن هشتادمین سالروز تولد دکتر علی شریعتی معلم بزرگ انقلاب و فرزند شایسته کویر تاریخی مزینان و سبزوار ، ضمن انتشار داستانی کوتاه از مجموعه داستانک های دکتر شریعتی به همت علیرضا فیروزی ، به تفاوت میان شور مذهبی و شعور مذهبی در اندیشه های شریعتی پرداخته است.

این مجله همچنین در پایان این مطلب کوتاه از سپری شدن سالروز تولد دکتر علی شریعتی در بی تفاوتی مسوولان فرهنگی و سکوت خبری اکثر رسانه های شهر زادگاهش سبزوار گلایه کرده است.

متن کامل منتشر شده در مجله اینترنتی سبزواری ها به شرح زیر است :


این، برای ما چایی می آورد!

دو پدیده را مردم یا عوام نمی‌توانند از هم سوا کنند:یکی شور ذهبی است و دیگری، شعور مذهبی است؛ که این دو ربطی به هم ندارند.
آن کسی که شور مذهبی دارد، خیال می‌کند شعور مذهبی هم دارد.

زمانی چند تا از دوستان بودند، که از دانشجویان من بودند.در کتابخانه ی آستانه ی مشهد نشسته بودند و راجع به حرف‌های من با هم صحبت می‌کردند.یک نفر آن جا نشسته بود و برای خودش مطالعه می‌کرد.اصلاً جزء این تیپ نبوده، این فرد بر می‌گردد و می‌پرسد که شما راجع به چه کسی صحبت می‌کنید؟
می‌گویند راجع به فلانی (دکتر شریعتی).

می‌گید : راجع به همین علی شریعتی، که در مشهد است دارید صحبت می‌کنید؟می‌گویند بلی.

جواب می‌دهد:«ما خیال کردیم راجع به کی دارید صحبت می‌کنید!نظریه ی این، این طوری است، نظریه ی ماسینیون این است.ژان پل سارتر این طوری می‌گوید، علی شریعتی این را می‌گوید!
چندی پیش که ما به منزل آقای شان می‌رفتیم، این ، برای ما چایی می‌آورد!» داستانک‌های دکتر شریعتی / علیرضا فیروزی

shariati80

دوم آذر ۱۳۹۲، هشتادمین سالگرد تولد مردیست که علی وار زندگی کرد و هماره عاشق علی ماند.

اما در شهر ما خبری نیست.

مثل تمام این سال‌هایی که همه کس از همه جا برای یادبود او شعر می‌گویند، همایش می‌گیرند، تجلیل می‌کنند…

اما در سبزوار، خبری نیست که نیست.

چه زیبا سرود استاد شفیعی کدکنی :

گه ملحد و گه دهری و کافر باشد // گه دشمن خلق و فتنه پرور باشد

باید بچشد عذاب تنهایی را // مردی که ز عصر خود فراتر باشد

منبع : مجله اینترنتی سبزواری ها

 

گفتنی است به جز مجله اینترنتی سبزواری ها و مجله اینترنتی اسرارنامه که به استقبال از هشتادمین سالروز تولد دکتر علی شریعتی فرزند نام آور دیار سربداران رفته اند ، وبلاگ شاهدان کویر مزینان که توسط یکی از همشهریان فرهیخته ، آقای علی عسگری مزینانی اداره می شود ، نیز به خوبی خبرها ومطالب مربوط به سالروز ولادت دکتر شریعتی را پوشش داده است.

شمامخاطبان گرامی می توانید برای مشاهده این وبلاگ به آدرس زیر مراجعه نمایید :

شاهدان کویر مزینان

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

نقش دکتر شریعتی در جنبش های دانشجویی / ارائه تصویری جدید از اسلام شیعی برای دانشجویان

نظرت را بنویس
comments

علی مزینانی

سلام تشکر از همراهی و مساعدت شما یاران

علی مزینانی

باسلام به راستی چنین است و باز در شهر خبری نیست این روزها مانند سالروز شهادت معلم شهید انقلاب دکتر علی مزینانی شریعتی که مصادف شده بود باانتخابات ریاست جمهوری و همه در تب وتاب رأی دادن و رأی آوردن بودند و سی و ششمین سالگرد آن ابرمرد که بی واسطه و بدون هیچ رأی گیری و شرکت در رقابت انتخاباتی منتخب دلهای عاشق شده بود در سکوت گذشت و فقط نوشتیم که این سال هم گذشت ! وبه خیال اینکه در ولادتش جبران خواهد شد؛ دوباره یک رویداد و آن هم نشست در ژنو و موفقیت تیم مذاکره کننده هشتادمین سال علی شریعتی هم گذشت و ما ماندیم و دلهای عاشق ولی نوشته هایمان همچنان در شاهدان کویرمزینان برای فرزند شایسته ی کویر دکتر علی مزینانی شریعتی دوستان را فرا می خواند با ما همراه شوید...
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما