یادی از برخی پیرغلامان اهل بیت (ع) در دیار سربداران

شرکت در محافل عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) به هرشکل و نحوی که باشد ارزشمند و رحمت آفرین است. و شاید یکی از بزرگترین افتخارات برای بسیاری از شیعیان ، رسیدن به درجه پیرغلامی اهل بیت رسول الله ، به ویژه سرور و سالار شهیدان ، امام حسین (ع) باشد.

پیرغلامان اهل بیت ، همان سوخته دلانی هستند که عمر خود را وقف خدمت به دستگاه امام حسین (ع) کرده و یقینا از احترام و قرب ویژه ای نزد ائمه معصومین برخوردار شده اند.

بدین ترتیب بسیار ضروری به نظر می رسد که مردم مومن هر شهر و روستای ایران اسلامی به ویژه در منطقه سبزواربزرگ  که پیشینه طولانی ای در دینداری و مرکزیت تشیع در شرق ایران دارد ، به شناخت و تکریم این خادمان بی ریای اهل بیت بپردازند .

آقای علی مزینانی عسگری مدیر وبلاگ شاهدان کویر مزینان که یکی  از همشهریان فرهیخه و از وبلاگ نویسان پرتلاش دیار سربداران می باشد و در حدود دو سال گذشته فعالیت حرفه ای خوبی برای معرفی توانمندی های فرهنگی و اجتماعی روستای مزینان انجام داده ، اینک درایام محرم 92 به کار زیبا و ارزشمند معرفی تعدادی از پیرغلامان امام حسین (ع) در محدوده روستای مزینان پرداخته است.

وبلاگ شاهدان کویر مزینان در این تلاش و تکاپوی ارزشمند خود تا کنون موفق به انتشار تصویر و مطالبی درباره تعدادی از پیرغلامان اهل بیت به نام های مرحوم استاد حسن مزینانی ، مرحوم حاج عباسعلی رضایی فر مزینانی ، مرحوم محمدعلی صانعی مزینانی ، مرحوم حاج سید محسن جلالی پور مزینانی ، مرحوم رجبعلی مزینانی و مرحوم حاج قربانعلی تشت زر پرداخته است.

مجله اینترنتی اسرارنامه هم اکنون در استقبال از این اقدام ارزشمند معنوی ، ضمن طلب رحمت و مغفرت از درگاه خدای متعال برای این عزیزان سفرکرده و تقدیم فاتحه و صلوات به روح بلندشان، در بخش حوض هشت پایه همین وبسایت ، به معرفی و انتشار تصویراین پیرغلامان مزینانی امام اباعبدالله الحسین (ع) پرداخته است.

شما مخاطبان گرامی هم اکنون ، می توانید برای مطالعه این مطلب روی اینجا کلیک کنید.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

نگاهی به آیین های عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) درمنطقه سبزواربزرگ

نظرت را بنویس
comments

علی مزینانی

باسلام خبر وتصاویراجرای مراسم نمادین خیمه سوزانی وحرکت کاروان اسرای کربلا در مزینان هم اکنون در شاهدان کویرمزینان
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما