دانشگاه آزاد اسلامی کاشمر از واحدهای قدیمی و معتبر در سطح کشور است.

کاشمر یکی از شهرهای تاریخی خراسان است که در گذشته با نام ترشیز شناخته می شده و به لحاظ جغرافیایی در جنوب غرب خراسان رضوی واقع شده است.

شهرستان کاشمر در حال حاضر به عنوان یکی از قطب های مذهبی و فرهنگی خراسان رضوی محسوب می شود و قرارگرفتن آرامگاه آیت الله سیدحسن مدرس دراین شهر که سالروز شهادت آن روحانی وارسته به عنوان روز ملی مجلس شورای اسلامی در ایران نامگذاری شده است ، بر وجهه مذهبی و سیاسی کاشمر می افزاید.

کاشمر علاوه بر جایگاه سیاسی و مذهبی در سال های اخیر در مسیر رشد و توسعه دانشگاهی نیز قرار گرفته است.

به گونه ای که اخیرا محسن هاشمی یکی از مسوولان کشوری دانشگاه آزاد اسلامی در سفر به کاشمر ، دانشگاه آزاد این شهر را یکی از واحدهای قدیمی و معتبر سطح کشور معرفی کرده است .

شماری از رسانه های ملی و محلی به انتشار اظهارات کامل محسن هاشمی در ارتباط با دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر پرداخته اند که اسرارنامه نیز در ادامه به انتشار همین مطلب می پردازد :

محسن هاشمی:

وصف دانشگاه آزاد واحد کاشمر را در گذشته از پدرشنیده بودم

محسن هاشمی، معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: وصف واحد کاشمر را در گذشته از پدرم که به این شهرستان سفر کرده بود، شنیده ام.

محسن هاشمی در گفت وگو با خبرنگار فارس در کاشمر اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر با بیش از ۲۲ سال فعالیت از واحدهای قدیمی و معتبر در سطح کشور است.

وی با بیان این که واحد کاشمر نسبت به سال های اول فعالیت در حال حاضر از وضعیت مطلوب و قابل قبولی برخوردار است یادآور شد: خوشبختانه هم اکنون دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر با فضاهای آموزشی، فرهنگی، علمی و دیگر فضاهایی که در اختیار دارد وضعیت استاندارد خوبی دارد که در اختیار دانشجویان قرار گرفته است.

محسن هاشمی با اشاره به این که کم شدن تعداد دانشجویان امروز به یک نکته اساسی تبدیل شده خاطر نشان کرد: امیدوارم واحد کاشمر بتواند در موضوع دانش پژوهی و در امر تحصیلات تکمیلی فعال تر ظاهر شود و بتواند دانشجویانی برای ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری جذب کند.

وی ابراز امیدواری کرد: با ایجاد مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی کاشمر علاوه بر جلوگیری از کاهش تعداد دانشجو، شاهد جذب دانشجویان جدید و افزایش تعداد آن باشیم تا این واحد دانشگاهی بتواند به فعالیت خود ادامه دهد

معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی در بدو ورود به دانشگاه با حضور بر مزار شهدای گمنام مدفون شده در واحد کاشمر با قرائت فاتحه و نثار شاخه‌های گل ادای احترام کرد و در ادامه از مجتمع فرهنگی، مجموعه کارگاه‌ها، سلف سرویس و ساختمان در دست احداث این واحد بازدید کرد.

منبع : کاشمری (پایگاه اطلاع رسانی شهرستان کاشمر)

مجله اینترنتی اسرارانامه پیش از این در مطلب دیگری ، با اشاره به ارتقاء شبکه بهداشت و درمان کاشمر به دانشکده علوم پزشکی ، از حرکت تدریجی این شهر برای تبدیل شدن به یک قطب دانشاهی در خراسان رضوی خبر داده بود. شما گرامیان می توانید برای مطالعه این مطلب در ارتباط با تأسیس دانشکده علوم پزشکی کاشمر هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.

گفتنی است مجله اینترنتی اسرارنامه اخیرا ، به انتشار مطلبی در رابطه با مقایسه وضعیت دانشگاهی شهرهای خراسان (در هر سه استان خراسان شمالی ، رضوی وجنوبی) پرداخته است. شما گرامیان می توانید برای مطالعه این مطلب هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

شهرتاریخی گناباد از مراکز مهم دانشگاهی و فرهنگی خراسان است.

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما