سبحانی فر قول داد ، تأسیس سه دانشکده طب سنتی ، دارویی و دندانپزشکی سبزوار را پیگیری کند

نماینده مردم شهرستان های سبزوار، جوین ، جغتای ، خوشاب ، داورزن و ششتمد مدتی پس از اظهارات رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی سبزوار که صراحتا از عدم پیگیری برای اخذ مجوز دانشکده داندان پزشکی این شهر خبر داده بود ، قول داد ، علاوه بر دانشکده دندانپزشکی ، دانشکده های طب سنتی ، دارویی سبزوار را نیز پیگیری کند.

مهندس رمضانعلی سبحانی فر در این گفتگو که با پایگاه خبری سبزوارما انجام شده است ، به انتشار تعدادی از نامه هایی پرداخته که نشان دهنده ، پیگیری این نماینده مجلس برای راه اندازی دانشکده دندانپزشکی در سبزوار است. هم اکنون می توانید برای مشاهده این مطلب و تصاویر مذکور به پیوند زیر در وبسایت سبزوارما مراجعه نمایید :

سبحانی فر اعلام کرد :

پیگیر مجدد دانشکده دندانپزشکی هستم

گفتنی است ، دکتر مسلم رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی سبزوار که گفته می شود ، مهندس سبحانی فر در انتصاب وی به این سمت نقش موثری داشته است ، در سخنرانی مراسم معارفه خود ، اعلام کرده بود تأسیس دانشکده دندانپزشکی در سبزوار را دنبال نمی کند. و خود را برای این کار خسته نخواهد کرد!

این اظهارات به ویژه از آنجایی که درمقابل معاون وزیربهداشت به عنوان یک مسوول کشوری بیان شده بود ، باعث دلخوری شمار زیادی از دلسوزان و علاقه مندان توسعه پایدار شهرستان های غرب خراسان رضوی شد مجله اینترنتی اسرارنامه در این رابطه به انتشار چند مطلب تحلیلی ، پرداخت که با مراجعه به پیوندهای زیر می توانید به مطالعه این مطالب بپردازید :

ادامه پروژه های توسعه ای دانشگاه علوم پزشکی سبزوار مطالبه مهم مردم از رئیس جدید دانشگاه

نگاهی به اهداف و برنامه های دکتر مسلم رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی سبزوار

ضرورت نگاه ملی مسوولان به قدیمی ترین بیمارستان خراسان در سبزوار

گفتنی است ، دکتر مسلم علاوه بر بحث دانشکده دندانپزشکی، درخصوص پردیس دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان حشمتیه سبزوار به عنوان اولین بیمارستان خراسان بزرگ که به سبک نوین ساخته شد ، اظهار نظرهایی کرده بود که باعث نگرانی دلسوزان پیشرفت و آبادانی دیار سربداران شده بود.

دکتر مسلم ، هزینه برای احداث پردیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار را زیر سوال برده و همچنین از واگذاری بیمارستان حشمتیه به بخش خصوصی خبر داده بود. حال آنکه به نظر می رسد حداقل در بحث مدیریت بیمارستان حشمتیه که با داشتن نزدیک به یک قرن سابقه ، حتی از بیمارستان های شهر مشهد نیز قدیمی تر است، باید با دقت بیشتری عمل گردد تا جایگاه و شأن تاریخی این بیمارستان که به نوعی بیانگر مرکزیت بهداشتی و درمانی سبزوار در استان خراسان از گذشته تا امروز است، حفظ گردد.

لازم به توضیح است از آنجایی که دانشگاه ها به واسطه تولید علم و انجام پژوهش های نظری و کاربردی نقش عمده ای در توسعه پایدار هر جامعه ایفا می کنند ، لذا مردم و مسئولان هر شهر و منطقه باید یکی از اولین تلاش های خود را معطوف به ایجاد و گسترش فضاهای علمی و دانشگاهی کنند.

اقدامی که به نظر می رسد در طول 8 سال گذشته در مدت ریاست دکتر حسن پور به خوبی در دانشگاه علوم پزشکی سبزوار اتفاق افتاد و فواید آن بی شک نصیب مردم کلیه شهرستان های منطقه سبزوار بزرگ (سبزوار ، جوین ، جغتای ، خوشاب ، داورزن و ششتمد) و حتی دیگر شهرستان های مجاوز از جمله اسفراین ، بردسکن و ... شده است.

از این به بعد نیز انتظار مردم از مسوولان محلی و از نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی این است که روند توسعه دانشگاهی سبزوار (چه در حوزه علوم پزشکی و چه در حوزه سایر دانشگاه ها) را با جدیت دنبال کنند.

لازم به یادآوری است که سبزوار سالهاست به عنوان قطب اول دانشگاهی شمال شرق کشور پس از مشهد مقدس شناخته می شود. این جایگاه علمی و دانشگاهی علاوه بر اینکه باعث افتخار مردم دیار سربداران است ، زمینه ساز صرفه جویی در هزینه های خانواده ها و نیز کسب درآمد اقتصادی از محل ورود سالانه هزاران نفر دانشجوی غیربومی به این شهر  شده است.

از آنجایی که در فضای سراسر تمرکزگرایی که بر محیط اداری کشور حاکم است ، معمولا اکثر امکانات توسعه ای در انحصار پایتخت ، مراکز استان ها و تعداد اندکی از کلان شهرهای کشور باقی می ماند ، لذا این بسیار طبیعی است که مردم سایر شهرها و روستاهای کشور از مسوولان خود انتظار داشته باشند ، بدون خستگی پیگیر تحقق اهداف و مطالبات مهم منطقه خود باشند.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

سبزوار مزیت های نسبی برای راه اندازی دانشکده طب سنتی را دارد

نظرت را بنویس
comments

فقط وعده یا عمل هم هست پشتش. اگه هست که آقای سبحانی فر الان 6 ماه میگذره از وقتی این وعده رو دادید لطفا بفرمایید برای عملی شدنش چه کار کردید؟

آقای سبحانی فر ما انشاالله منتظر می مانیم که پیگیری شما به نتیجه برسد.نتیجه برایمان خیلی مهم است. اگرنه این قول دادن شما بعد از ان اظهارات صریح اقای مسلم که دست نشانده خودتان است خیلی تابلو است که فقط برای دلخوشی مردم گفته اید
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما