پوستر جدید جشنواره ادبیات داستانی رضوی در سبزوار پایختت نثر ایران رونمایی شد

دارالمومنین سبزوار به زودی میزبان برگزاری جشنواره ادبیات داستانی دانشگاهیان سرتاسر کشور خواهد بود.

مسئول دبیرخانه جشنواره ادبیات داستانی رضوی در سبزوار در مصاحبه ای با مجله اینترنتی اسرارنامه ضمن اعلام این خبر افزود: این جشنواره از سری برنامه های یازدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) است که در دانشگاه حکیم سبزواری دومین دانشگاه بزرگ شمال شرق کشور برگزار خواهد شد.

فاطمه شریف نیا همچنین ، زمان و مکان برگزاری این مراسم را دهه دوم اردیبهشت ماه 93 در دانشگاه حکیم سبزواری عنوان کرد.

وی که خود از اهالی قلم و داستان نویسان جوان سبزواری است ، در ادامه به رونمایی از پوستر جدید این جشنواره اشاره کرد و اظهار داشت: از حدود دو هفته گذشته پوستر جدید این جشنواره در سبزوار رونمایی شده و پس از انتشار در وبسایت رسمی جشنواره در اختیار سایر رسانه ها نیز قرار گرفته است.

شریف نیا همچنین عنوان کرد ، علاقه مندان می توانند جدیدترین اخبار و ریز اطلاعات چگونگی برگزاری این جشنواره را از وبسایت رسمی آن به آدرس زیر دنبال نمایند :

سایت رسمی جشنواره ادبیات داستانی رضوی

متن کامل فراخوان این جشنواره نیز در آدرس زیر قابل قابل مشاهده است :

فراخوان کامل جشنواره ادبیات داستانی رضوی دانشگاهیان سراسر کشور

 

 

مجله اینترنتی اسرارنامه در پایان خاطرنشان می کند : شهر سبزوار ، از  گذشته های دور تا به امروز ، از ظرفیت های بالایی در عرصه زبان و ادبیات فارسی برخوردار بوده و هست .

این جایگاه سبزوار به واسطه تولد و رشد و نمو تعداد قابل توجهی از بزرگترین نویسندگان ایرانی نظیر خواجه ابوالفضل بیهقی ، عطاملک جوینی ، ملاحسین واعظ کاشفی ، دکتر علی شریعتی ، استاد محمود دولت آبادی و ... است که آثار گرانسنگ هر یک این نویسندگان از جمله تاریخ بیهقی ، کلیدر دولت آبادی، کویر دکتر شریعتی ، روضه الشهدا کاشفی و ... در حکم قله های نثر و داستان نویسی فارسی در دوره های مختلف تاریخ ادبیات ایران محسوب می شود .

همین جایگاه باعث شده دارالمومنین سبزوار به مرور در میان اهالی ادبیات و علاقه مندان به عرصه فرهنگ به عنوان پایتخت نثر ایران ، معروف شود. که پیش از این طی انتشار مطلب ویژه ای ، به ارائه توضیحات مفصلی در این زمینه پرداخته ایم.(برای مطالعه آن مطلب روی اینجا کلیک کنید)

شاید از همین روست که سبزوار به عنوان مناسب ترین شهر برای میزبانی جشنواره ادبیات داستانی رضوی برای دانشگاهیان سراسر کشور ، انتخاب شده است.

همچنین کارنامه مثبت دانشگاه حکیم سبزواری در برگزاری همایش ها و جشنواره های مختلف فرهنگی ، هنری ، علمی ، مذهبی و ... در سطوح منطقه ای ، ملی و فراملی شاید یکی دیگر از دلایلی باشد که سبزوار در ماه های آینده بار دیگر میزبان یک جشنواره مهم ادبی و هنری در کشور خواهد بود.

با همه این امکانات و نقاط قوت موجود ، از آنجایی که بحث مدیریت فرهنگی و هنری شهرستان در ماه های اخیر با چالش های جدی مواجه بوده است و عملکرد رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار که اصولا باید متولی اصلی و پرچمدار فعالیت های فرهنگی و هنری شهرستان های غرب خراسان رضوی باشد ، با مخالفت و انتقاد شدیدی از جانب هنرمندان محلی و اصحاب فرهنگ و رسانه این منطقه مواجه شده است (منبع) ، انتظار می رود ، تا هنگام برپایی جشنواره کشوری ادبیات داستانی رضوی در سبزوار ، اوضاع مدیریت فرهنگی و هنری شهرستان نیز سامان صحیحی پیدا کند تا همه دستگاه های مربوطه بتوانند دوشادوش یکدیگر بهترین میزبانی ممکن را از برگزاری این جشنواره ادبی و هنری به عمل آورند.

 

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

دکتر علوی مقدم سالهاست چراغ بیهقی پژوهی را در سبزوار روشن نگاه داشته

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما