نگاهی به اهداف و برنامه های دکترمسلم رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی سبزوار

مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی سبزوار شب گذشته یازدهم آبان ماه 92 درمحل تالار اجتماعات هتل کاملیای سبزوار ، با حضور شماری از مسوولان شهرستانی و نیز با حضور قائم مقام وزیر بهداشت در امور دانشگاه ها برگزار شد.

در ضمن همه سخنرانی ها و اظهاراتی که از جانب مسوولین مختلف در این برنامه ، مطرح شد ، سخنرانی دکتر مسلم رئیس جدید دانشگاه از چند نکته جالب توجه برخوردار بود.

اولین و مهمترین این نکات که امروز مد نظر برخی رسانه های محلی نیز قرار گرفت و حتی وبسایت خبری تحلیلی سبزوارنیوز این نکته را به عنوان تیتر اصلی گزارش خود انتخاب کرد ، اعلام صریح این نکته توسط دکتر مسلم بود که پیگیر جذب رشته دندانپزشکی در سبزوار نخواهد بود و خود را در این مسیر خسته نخواهد کرد!

دکتر مسلم در توضیح این مطلب ، گفته است : رشته دندانپزشکی جزء رشته هایی نیست که در طرح آمایش برای دانشگاه های علوم پزشکی سبزوار و گناباد در نظر گرفته شده باشد.

در عین حال وی از پیگیری تعدادی رشته های جدید از جمله دستیاری پزشکی برای دانشگاه علوم پزشکی سبزوار خبر داده است! (متن کامل سخنان دکتر مسلم را می توانید دراینجا مطالعه کنید.)

اینک باید گفت : هرچند صراحت لهجه دکتر مسلم در اعلام برنامه ها و اهداف خود در دانشگاه علوم پزشکی سبزوار قابل ستایش است ، اما این اظهار نظر اخیر دکتر مسلم ، به طور همزمان این نگرانی را ایجاد می کند ، که آیا ریاست جدید ، قصد ندارد از تمام نیرو و توان خود برای اجرای طرح های توسعه ای در حوزه مدیریتیش بهره بگیرد؟ و آیا قرار است  طرح ها و پروژه های ارزشمندی که در دوران مدیریت پیشین برای دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در نظر گرفته شد ، اینک به کناری گذاشته شود و طرح های جدیدی آغاز گردد؟

نکته مهم دیگر این است که آیا باید درچارچوب طرح های آمایشی محدود شد و اگر منطقه توانایی لازم برای جذب برخی امکانات را داشته باشد ، به صرف اینکه برخی از این امکانات در طرح آمایش لحاظ نشده است ، می توان از خیر  آنها گذشت؟ یا اینکه باید حق یک شهر و مردم ان را برای داشتن امکاناتی که توانمندی آن را دارند ، با تلاش و پیگیری بیشتر ، وصول کرد.

شاید چندین سال قبل وقتی دیار سربداران با دوراندیشی مردم و همت مسوولان و نمایندگان وقت در حال احداث فرودگاه ، یا همین دانشگاه علوم پزشکی بود که امروز دکتر مسلم بر مسند ریاست آن دانشگاه تکیه زده اند ، کسی گمان نمی کرد سبزوارتوان برخورداری از چنین امکاناتی را داشته باشد. اما مردم سخت کوش کویر باهمت و پیگیری خود و با تلاش مسوولان و نمایندگان وقت این امکانات را برای خود تحقق بخشیدند. شاید به دلیل همین سخت کوشی و پیگیری مجدانه مردم دیار سربداران است که بسیاری از امکانات موجود در این شهرستان زبانزد و مورد آرزوی بسیاری دیگر از شهرهای استان و حتی کشور شده است.

امروز نیز انتظار می رود تمامی مسوولان اجرایی از جمله رئیس جدید علوم پزشکی سبزوار که طبق شواهد سابقه مدیریتی خوبی در دانشگاه علوم پزشکی گناباد از خود بر جای گذاشته است ، با همین جدیت به کار و تلاش برای تحقق پروژه های مهم توسعه ای دردیار سربداران بپردازند که پیش از این بعضی از مراحل آنها طی شده و شاید با پیگیری و اصرار بیشتر به تحقق کامل برسد.

یکی از نویسندگان مجله اینترنتی اسرارنامه به همین بهانه ، مطلب مفصلی را به رشته تحریر در آورده است که در آن بعضی از مهمترین خواسته های اصلی و زیرساختی توسه بهداشتی و درمانی منطقه غرب خراسان رضوی را یاد آور شده است.

این مطلب که به قلم یکی از همشهریان دلسوز سبزواری با نام مستعار "مفتح" نوشته شده است ، تا ساعاتی دیگر در بخش کاغذ کاهی همین وبسایت منتشر خواهد شد.

تا آن زمان با ما همراه باشید...

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

سبزوار مزیت های نسبی برای راه اندازی دانشکده طب سنتی را دارد

نظرت را بنویس
comments

کیان

متاسفانه آقای سبحانی و محسنی در توافقی نانوشته آقای دکتر مسلم را که اصوگرایی ........ است به ریاست دانشگاه علوم پزشکی منسوب نمودند . ( توافقی قومی جناحی )رفتار آقای مهندس سبحانی ( مهندس الهیات ) موجب دودستگی قومی و سدی در برابر توسعه منطقه خواهد . این رفتار یادآور عملکرد افرادی مانند سیدآبادی و راه چمنی در منطقه است.
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما