«روزان» تلاش این روزهای سبحانی

(اسرار داغ انتخابات در اسرارنامه قسمت چهارم)
فعالیت های تبلیغاتی نامزدهای نهمین دوره مجلس شورای اسلامی روزبه روز داغ تر می شود.
 در حال حاضر که هنوز ستادهای انتخاباتی رسماً اجازه فعالیت ندارند این تبلیغات نامزدهای مختلف بیشتر از طریق چاپ وانتشار نشریات مختلف و نیز راه اندازی وبسایت های اینترنتی صورت می گیرد.
در همین زمینه یکی دیگر از نامزدهایی که با چاپ نشریات کاغذی وارد میدان شده است علی سبحانی است.
«روزان» نام روزنامه ای است که به اصلاح طلبان تعلق داشته واینک به قصد حمایت از علی سبحانی اقدام به انتشار یک ویژه نامه  مناسبتی کرده است. در شناسنامه این روزنامه به صاحب امتیازی ومدیر مسئولی شمسی پور محمدی سال شروع انتشار آن 1373 ذکر شده است.همچنین این روزنامه به گزارش خبرگزاری های داخلی در فروردین ماه سال جاری در دادگستری کل استان تهران به اتهام نشر مطالب خلاف واقع مجرم شناخته شد.
لازم به ذکر است که تا کنون تنها یک شماره از این نشریه که برای حمایت از علی سبحانی منتشر شده ، به دست اعضای هیئت تحریریه اسرارنامه رسیده است و این نسخه ویژه نامه نیمه دوم بهمن ماه شهرستان های سبزوار ، جوین ، جغتای وخوشاب است ومعلوم نیست که آیا قبل از  این هم نسخه های دیگری از ویژنامه روزان برای شهرستان های نامبرده منتشر شده یا نشده باشد.
با این حال در تحلیل محتوایی مطالب این ویژه نامه که توسط هیئت تحریریه اسرارنامه انجام گرفته است نتایجی از این قرار به دست آمده است :
1-    فعلاً ردپایی خاص از ارائه واضح مطالب تبلیغاتی برای علی سبحانی در این نشریه مشاهده نشده است. اغلب مطالب پیرامون دعوت از عموم مردم برای شرکت درانتخابات و نیز برشمردن ویژگی های انقلاب شکوهمند اسلامی و نیز اخبار گوناگون اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی از شهرستان های سبزوار ، جوین و خوشاب را در برمی گیرد.
2-     در حالی که در نشریه روزان سعی برآن شده است که از تمام مناطق حوزه ه انتخابیه سبزواربزرگ خبرها و گزارش هایی درج گردد اما باکمال تعجب شهرستان جغتای که زادگاه این نامزد انتخاباتی نیز می باشد ، هیچ سهمی را در این نشریه به خود اختصاص نداده است.
 بررسی های اسرارنامه دراین زمینه حاکی ازآن است که در ویژه نامه نیمه دوم بهمن ماه سبحانی سعی شده است از هریک از شهرستان های سبزوار ، جوین و خوشاب و نیز بخش های بزرگ داورزن ، روداب و ششتمد ، از یک تا چند گزارش و مطلب خبری منتشر شود.
 اما سرشهرستان جغتای دراین نشریه به طور کامل بی کلاه مانده است. این درحالی است که جوین به عنوان شهر همسایه و رقیب جغتای سهم بسیار زیادی از مطالب این نشریه را به خود اختصاص داده است.
یک قسمت دیگر از نشریه روزان که جای خالی جغتای در آن به شدت احساس می شود صفحه 2 این نشریه است. در قسمت پایین این صفحه مطالبی از تمامی ائمه جمعه فعلی دیار سربداران ازجمله ابراهیمی امام جمعه سبزوار ، مداحی امام جمعه داورزن ، ثباتی مقدم امام جمعه خوشاب و دلیری پور امام جمعه جوین انتشار یافته است اما هیچگونه مطلبی از امام جمعه جغتای به چشم نمی خورد.
هرچند این موضوع ممکن است سحواً به وقوع پیوسته باشد اما برای یک نامزد انتخاباتی که باید توجه یکسان خود را به همه مناطق نشان دهد ، از لحاظ جنبه های تبلیغاتی نمی تواند پیامدهای خوشایندی به همراه آورد.
البته تحریریه روزان در شماره های بعدی می تواند  بادرج مطالب بیشتری از شهرستان جغتای در صدد اصلاح این ایراد بر بیاید. اما معلوم نیست جغتایی ها که سالهاست ازاعمال برخی تبعیض های محلی بین دو شهرستان جوین و جغتای خسته شده اند، اینک می توانند این بی توجهی مجدد یکی از نامزدهای انتخاباتی را به زادگاه خود فراموش کنند؟
3-    هرچند در مورد اول به این موضوع اشاره کردیم که رد پای مستقیم تبلیغات انتخاباتی از سبحانی در نشریه روزان به چشم نمی خورد اما در نهایت نمی توان جنبه ها و نیت تبلیغاتی نهفته در آن را انکار کرد. چرا که دراولین صفحه روزان تصویر درشتی با ژست خاص پوستر های تبلیغاتی  از این نامزد انتخاباتی چاپ شده است و سپس در آخرین صفحه ، مقاله مفصلی از علی سبحانی درج گردیده است که دیدگاه های وی در مورد نقش مدیریت و رهبری بی نظیر امام خمینی (ره) در پیروزی انقلاب اسلامی را بیان کرده است.
4-     در نوار بالای آخرین صفحه از نشریه روزان این شعار به چشم می خورد : شهرمن ، با همدلی و همنوایی به تو می اندیشم.
استفاده سبحانی از شعار همدلی و همنوایی می تواند یک نقطه عطف در امر تبلیغات این نامزد انتخاباتی محسوب شود. چرا که قبلاً محسنی ثانی و بروغنی نمایندگان فعلی مردم با رفتار همدلانه خود توانستند دست آوردهای مثبت فراوانی برای شهرستان های حوزه انتخابیه به بار بیاورند. و یکی از انتظارات فعلی مردم نیز از نامزدهای انتخاباتی حفظ همین همدلی و اتحاد است.
سرزمین سربداران که دراثر وجود اختلافات مختلف بین مسئولین ونمایندگان در سالهای طولانی دچار محرومیت های فراوانی شده بود ، اینک در طول 4 سال اخیر به خاطر سیاست همدلی نمایندگان و مسئولین موفقیت های فراوانی به دست آورد. اینک مردم به شدت انتظار دارند که هریک از نامزدهای فعلی که پیروز انتخابات آتی مجلس شوند ، همین خط مبارک اتحاد و همدلی را حفظ نمایند .
با این حساب همدلی گفتمان غالب این روزهای دیار پرافتخار سربداران است. و هریک از نامزدهای انتخاباتی که بتواند  اعتماد مردم را مبنی بر رعایت و حفظ اتحاد و همدلی خود با دیگران به دست بیاورد قطعاً شانس بیشتری برای انتخاب شدن خواهد داشت.
در مجموع علی سبحانی که در دور قبلی انتخابات مجلس شورای اسلامی آراء خوبی را به دست آورد و به عنوان رقیب سرسخت علی بروغنی درانتخاباتی که به دور دوم کشیده شد ، محسوب گردید ، این بار نیز به عرصه انتخابات مجلس نهم آمده است ، تا ببیند در 12 اسفند سال جاری آراء مردم چه سرنوشتی را برایش رقم خواهد زد.
کد : 5715

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما